Έλληνες Εφοπλιστές – Πλοία | Ποιοι πουλούν και ποιοι αγοράζουν μεταχειρισμένα

Έλληνες Εφοπλιστές - Πλοία | Ποιοι πουλούν και ποιοι αγοράζουν μεταχειρισμένα
Ν. Μαρτίνος, Κ. Κωνσταντακόπουλος, Π. Χατζηιωάννου (πάνω) Γ. Κούστας, Ευ. Πιστιόλης, Γ. Οικονόμου (μέση), Α. Αγγελικούση, Δ. Διαμαντίδης, Θ. Κυριακού (κάτω)

Πρώτοι διεθνώς στις αγορές αλλά και στις πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων από πλευράς αξίας, εμφανίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές κατά τους πρώτους 2,5 μήνες του τρέχοντος έτους.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

κείμενο Λίλιαν Μαργαρίτη

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, από τις αρχές του 2022, ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές έχουν επενδύσει 1,088 δισ. δολάρια για την απόκτηση 60 πλοίων στη second hand αγορά, με την μερίδα του λέοντος να κατευθύνεται σε bulkers και tankers. Συγκεκριμένα έχουν πραγματοποιηθεί αγορές 30 φορτηγών πλοίων συνολικής αξίας 632 εκατ. δολαρίων και 27 δεξαμενόπλοιων κόστους 422 εκατ. δολαρίων.

Όσον αφορά τις πωλήσεις, Έλληνες εφοπλιστές έχουν εισπράξει 1,46 δισ. δολάρια από την διάθεση 50 πλοίων. Ειδικότερα, πούλησαν 10 containerships αξίας 637 εκατ. δολαρίων, 25 bulkers αξίας 473 εκατ. δολαρίων, 15 tankers στη συνολική τιμή των 331 εκατ. δολαρίων και δύο LPG carriers έναντι 25 εκατ. δολαρίων.

Ποιοι αγόρασαν πλοία

Στην εξαγορά τριών capesize προχώρησε η ναυτιλιακή Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου. Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking η Minerva Marine απέκτησε τα αδελφά πλοία Dong A Eos (χωρητικότητας 179.600 dwt και κατασκευής 2009), Dong A Astrea και Dong A Oknos (χωρητικότητας 179,300 dwt και κατασκευής 2010, αμφότερα), στη συνολική τιμή των 81 εκατ. δολαρίων.

H ναυτιλιακή Hellenic Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή  Ανδρέα Χατζηγιάννη, διέθεσε 39 εκατ. δολάρια για την εξαγορά ενός πλοίου. Ναυλομεσιτικές πηγές συνδέουν την εταιρεία με VLCC της Xihe που πουλήθηκε σε πλειστηριασμό.

Δύο πλοία πρόσθεσε φέτος στο στόλο της, η εισηγμένη ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, επενδύοντας, σύμφωνα με την VesselsValue, 38 εκατ. δολάρια. Πρόσφατα η εταιρεία συνδέθηκε με την εξαγορά του Supramax Magda (58,000 DWT, κατασκευής 2010, Yangzhou Dayang Shipbuilding) στην τιμή των 16,5 εκατ. δολαρίων.

Στην αγορά ενός τάνκερ προχώρησε, σύμφωνα με την VesselsValue, η ναυτιλιακή Eurotankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Ηλία Γκότση. Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε σε 36 εκατ. δολάρια.

Στον στόλο της ναυτιλιακής Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου κατέληξε το Capesize South Trader (181,300 DWT, κατασκευής 2014, στο ναυπηγείο Koyo Dock), στην τιμή των 33,8 εκατ. δολαρίων. Η τιμή θεωρήθηκε άκρως συμφέρουσα, καθώς σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του συγκεκριμένου πλοίου εκτιμάται στα 37,67 δολάρια.

Στην πρώτη της εξαγορά εδώ και πάνω από ένα χρόνο προχώρησε πρόσφατα η Delta Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη. Σύμφωνα με την VesselsValue η ναυτιλιακή εξαγόρασε το suezmax Densa Orca (χωρητικότητας 158,300 dwt, κατασκευής 2012), στην τιμή των 34 εκατ. δολαρίων.

Η Imperial Petroleum, η εισηγμένη ναυτιλιακή στο χρηματιστήριο Nasdaq, spin-off δεξαμενόπλοιων της StealthGas του Χάρη Βαφειά, προχώρησε στην απόκτηση δύο δεξαμενόπλοιων από την Brave Maritime του Νικόλα Βαφειά. Τα δύο τάνκερ MR, κατασκευής 2008 και 2011, πουλήθηκαν συνολικά έναντι 31 εκατ. δολαρίων.

Με σημαντικές κινήσεις στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων συνδέεται ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου. Σύμφωνα με την Αllied Shipbroking η ναυτιλιακή του Dryships, προχώρησε στην εξαγορά του Very Large Ore Carriers (VLOC), Baosteel Elevation, χωρητικότητας 206,312 dwt και κατασκευής 2007, στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων.

Άλλες πηγές συνέδεσαν την εταιρεία και με την εξαγορά του αδελφού πλοίου Baosteel Evolution (built 2007) έναντι 19 εκατ. δολαρίων.

Σε αρκετές εξαγορές έχουν προχωρήσει και άλλες, μικρότερες ελληνικές ναυτιλιακές με αρκετά χαμηλότερα τιμήματα.

Πωλήσεις πλοίων

Σημαντικές υπεραξίες έχουν καταγράψει φέτος αρκετοί από τους Έλληνες εφοπλιστές που προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων.

Συνολικά έσοδα σχεδόν 361 εκατ. ευρώ εξασφάλισε η Costamare από την πώληση έξι πλοίων. Πρόκειται για τα Maersk Kalamata, κατασκευής 2003 και χωρητικότητας 6,644 TEU και Sealand Washington, κατασκευής 2000 και χωρητικότητας 6,648 TEU, από τα οποία αναμένει συνολικά ακαθάριστα έσοδα 150 εκατ. δολαρίων, τα containerships Sealand Michigan, Sealand Illinois και York (όλα κατασκευής 2000), με ακαθάριστα έσοδα 183 εκατ. δολάρια, καθώς και το χωρητικότητας 2,458 TEU containership Messini, κατασκευής 1997, με εκτιμώμενα έσοδα 17,8 εκατ. δολάρια.

Μία από τις πιο συμφέρουσες συμφωνίες στην αγορά των containerships ήταν αυτή που έκλεισε η Danaos Corporation του δρ. Γιάννη Κούστα. Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία, πούλησε δύο πλοία που κατασκευάστηκαν προ 20ετίας, χωρητικότητας 6,422 teu, έναντι του συνολικού ποσού των 130 εκατ. δολαρίων. Τα είχε αποκτήσει κατά την εξαγορά του υπόλοιπου 51% της κοινοπραξίας Gemini Shipholdings Corporation την 1η Ιουλίου 2021, στη τιμή των 73 εκατ. δολαρίων.

Στα φετινά super deals περιλαμβάνεται και η πώληση του χωρητικότητας 4,308 teu boxship, Ionikos, κατασκευής 2009, της Dioryx Maritime του Δημήτρη Παπαδημητρίου, έναντι 96 εκατ. δολαρίων. Κατά πληροφορίες το εξαγόρασε ασιατικών συμφερόντων εταιρεία.

Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η τιμή είναι ιδιαίτερα υψηλή, καθώς σύμφωνα με την Maritime Strategies International (MSI) η αξία του συγκεκριμένου πλοίου κυμαίνεται στα 67,8 εκατ. δολάρια, ενώ ηατά τις εκτιμήσεις της VesselsValue, ανέρχεται στα 75,4 εκατ. δολάρια.

Η εισηγμένη ναυτιλιακή Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη ανακοίνωσε τη συμφωνία πώλησης των δύο δεξαμενόπλοιων προϊόντων πετρελαίου Eco Los Angeles και Eco City of Angels, που κατασκευάστηκαν το 2020. Σύμφωνα με την VesselsValue η τιμή της συναλλαγής εκτιμάται στα 71 εκατ. δολάρια, ενώ η εταιρεία προβλέπει ότι τα καθαρά έσοδα από την πώληση, μετά την αποπληρωμή χρέους, θα ανέλθουν περίπου σε 17,5 εκατ. δολάρια.

H ναυτιλιακή OceanBulk συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά πούλησεσύμφωνα με την Seasure Shipbroking, το capesize Hemingway (χωρητικότητας 207,600 dtw kαι κατασκευής 2017), στην Global Meridian Holdings έναντι 52,5 εκατ. δολαρίων.

Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η ναυτιλιακή Target Marine, συμφερόντων του Αντώνη Κομνηνού, πούλησε τα χωρητικότητας 63,000 dwt φορτηγά πλοία Andros Island και Syros Island (αμφότερα κατασκευής 2016) έναντι 50 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται από την VV στα 44,37 εκατ. δολάρια.

Κατά την  Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή Athenian Sea Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κυριακού πούλησε το VLCC Athenian Success, κατασκευής 2010 σε αγοραστές από τη Νότιο Κορέα, έναντι 43 εκατ. δολάρια. Η τιμή είναι υψηλότερη από την εκτιμώμενη αξία του που κατά την VesselsValue διαμορφώνεται στα 39,1 εκατ. δολάρια.

Αγοράστρια εμφανίζεται η κορεάτικη Sinokor Merchant Marine.

Σύμφωνα με τις ναυλομεσιτικές Xclusiv Shipbrokers και Intermodal η Pantheon Tankers, συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση, πούλησε το VLCC Sea Lynx (χωρητικότητας 318.306 dwt και κατασκευής 2004), στην τιμή των 32 εκατ. δολαρίων, τιμή αρκετά υψηλή για την ηλικία του πλοίου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *