Costamare | Στα 125 πλοία έφτασε η Costamare

Κωστής Κωνσταντακόπουλος-Costamare
Κωστής Κωνσταντακόπουλος-Costamare

Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Costamare Inc. του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου αύξησε εντυπωσιακά τον στόλο της μέσα στους τελευταίους μήνες του προηγούμενου έτους.

Όπως γνωστοποίησε η εταιρεία σήμερα διαθέτει 79 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας περίπου 586.000 TEU, συμπεριλαμβανομένου ενός μεταχειρισμένου

πλοίου που έχει συμφωνήσει να αποκτήσει και δύο νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία είναι υπό ναυπήγηση, καθώς και 44 πλοία ξηρού χύδην συνολικής χωρητικότητας περίπου 2.379.000 DWT , συμπεριλαμβανομένων επτά μεταχειρισμένων σκαφών που έχει συμφωνήσει να αποκτήσει η εταιρεία.

Όσον αφορά στη διανομή των μερισμάτων, η Costamare, θα δώσει μέρισμα στις προνομιούχες μετοχές (Cumulative Redeemable Perpetual Preferred Stock) Τάξης Β, 0,476563 δολάρια ανά μετοχή.

Για τις προνομιούχες μετοχές Τάξης Γ, το μέρισμα θα ανέρχεται σε 0,53125 δολάρια ανά μετοχή, ενώ για τις μετοχές Τάξης Δ σε 0,546875 δολάρια ανά μετοχή.

Για τις προνομιούχες μετοχές Τάξης Ε, το μέρισμα θα είναι με 0,554688 δολάρια ανά μετοχή.

Τα μερίσματα θα καταβληθούν στις 18 Ιανουαρίου 2022 για τους μετόχους που θα έχουν στην κατοχή τους μετοχές των παραπάνω τάξεων έως και τις 14 Ιανουαρίου.

Επίσης, η εταιρεία θα διανείμει μέρισμα στους κατόχους κοινών μετοχών της, 0,115 δολάρια ανά μετοχή. Η πληρωμή των μερισμάτων των κοινών μετοχών θα γίνει στις 7 Φεβρουαρίου 2022.

Ποιος ήταν ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος της Costamare

Δύσκολα μπορεί κανείς να φέρει στο νού του πλοιοκτήτες που έχουν αφήσει εξ ολοκλήρου θετικό θρύλο. Για ελάχιστους μπορεί να ειπωθεί ότι έχουν κερδίσει ευρύτατα συμπάθεια τόσο εκτός όσο και εντός της ναυτιλιακής κοινότητας. Ωστόσο ο κάπταιν Βασίλης Κ. Κωνσταντακόπουλος, γνωστός σχεδόν παγκόσμια σαν «καπετάν Βασίλης», ήταν εξαίρεση.

Γεννημένος το 1935 στο χωριό Διαβολίτσι, μεγάλωσε στην περιοχή της Μεσσηνίας στην Πελοπόννησο, στα δύσκολα χρόνια της Κατοχής και του πικρού ελληνικού Εμφυλίου. Ο ίδιος συνήθιζε να λέει πως δεν είχε δεί την θάλασσα ως το 1948 που ήρθε στην Αθήνα. Αποφοίτησε το 1953 από νυκτερινό σχολείο και ξεκίνησε η ναυτιλιακή του σταδιοδρομία την ίδια χρονιά, όταν πήρε το βάπτισμα ως βοηθός καταστρώματος σ’ ένα παληό φορτηγό, αφήνοντας τον Πειραιά.

Καπετάν Βασίλης Κ. Κωνσταντακόπουλος | Ποιος ήταν ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος της Costamare
Καπετάν Βασίλης Κ. Κωνσταντακόπουλος | Ποιος ήταν ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος της Costamare

Ο Βασίλης Κ. Κωνσταντακόπουλος έφτασε στο βαθμό του καπετάνιου και το 1974, μετά την γέννηση του 3ου γιού του βγήκε στην στεριά – για να είναι πιο κοντά στην σύζυγό του, Κάρμεν και στα παιδιά τους. Στις αρχικές επιχειρηματικές σκέψεις περιλαμβανόταν το άνοιγμα ενός μπακάλικου. Αλλά αντ’ αυτού απέκτησε το πρώτο του πλοίο, ένα παληό σκαρί το οποίο μετονόμασε ‘Κάρμεν’ και ίδρυσε την δική του εταιρία, Costamare Shipping Co S.A.

H Costamare ξεκίνησε την πορεία της με tweendeckers, φορτηγά μεταφοράς τσιμέντου και διάφορα είδη πλοίων χύδην φορτίου. Η εταιρία και ο ιδιοκτήτης της αναδύθηκαν από την ναυτιλιακή κρίση στις αρχές της 10ετίας του ’80 με ενισχυμένη φήμη και η εταιρία έγινε πρωτοπόρος της Ελληνικής παρουσίας στην ναυτιλιακή αγορά των containers. Ο καπετάν Βασίλης είδε νωρίς την δυνατότητα που παρείχε η εν λόγω αγορά, ως ο πλέον γρήγορα αναπτυσσόμενος κλάδος για την μεταφορά φορτίων δια θαλάσσης.

Σαν ανεξάρτητη πλοιοκτήτρια εταιρία, η Costamare χρειάστηκε να διεισδύσει στους κύκλους της βιομηχανίας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίοι εκείνους τους καιρούς ήταν σχεδόν αποκλειστικά Αμερικανική και Βορειοευρωπαϊκή λέσχη. Κάνοντάς το δε με μεγάλη επιτυχία και δείχνοντας υψηλού επιπέδου τεχνολογική αξιοπιστία και άριστη εξυπηρέτηση πελατών, η Costamare δημιούργησε ένα πρότυπο για έναν αυξανόμενο αριθμό Ελλήνων πλοιοκτητών που δραστηριοποιούνται στην ναυτιλία των containers σήμερα. Οδήγησε την εταιρία να γίνει μετά από μερικά χρόνια η μεγαλύτερη ανεξάρτητη πλοιοκτήτρια εταιρία στον κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.

Είχε προβλέψει σωστά ότι ο Έλληνας πλοιοκτήτης μπορούσε να παρέχει ένα χρήσιμο συμπλήρωμα στους Βορειοευρωπαίους συναδέλφους του αποκτώντας τα παλαιότερα πλοία τους και μετέπειτα ναυλώνοντας τα εκ νέου στον πωλητή, ενώ ο ίδιος μπορούσε να διαχειρίζεται αυτά τα πλοία πιο αποδοτικά και αποτελεσματικά. Η Costamare εξελίχθηκε από εταιρεία με αποκλειστικά δεύτερο χέρι πλοίων, σε νεότευκτων, στην 10ετία του ΄90 και έγινε δεόντως η πρώτη ανεξάρτητη πλοιοκτήτρια παγκοσμίως που έδωσε παραγγελίες για νεότευκτα post-panamax.

Το ενδιαφέρον του καπετάν Βασίλη για την Κίνα, υπήρξε ο καταλύτης για μια γενική αύξηση στη ναυτιλιακή συνεργασία μεταξύ Κινεζικών ιδρυμάτων και Ελλάδας, κατά την τελευταία 10ετία της ζωής του. Το 2000, ίδρυσε μαζί με την σύζυγό του το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Πεκίνου στην Κίνα.

‘Εζησε να δεί την Costamare Inc. να εισάγεται επιτυχώς στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2010.

Επιπροσθέτως στα πολλά επιτεύγματα της Costamare, ο καπετάν Βασίλης κατόρθωσε μια ευρύτερη συμβολή στην ναυτιλιακή κοινότητα, στην Ελληνική οικονομία και στην κοινωνία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *