
Ο ιδρυτής της DryShips Inc. | Ποιος είναι ο Γιώργος Οικονόμου
Η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου σε παλαιότερη συνέντευξη της δήλωσε ότι «είναι υπερήφανη που όλα τα παιδιά της και τα εγγόνια της και άλλα σαράντα στελέχη της Thenamaris που έγιναν εφοπλιστές».
Ανάμεσα σε αυτά τα σαράντα στελέχη συμπεριλαμβάνεται και ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου που τους τελευταίους μήνες βρίσκεται συνεχώς στην επικαιρότητα, πότε για τις μεταφορές ρωσικών πετρελαίων με τα πλοία του και πότε για τις επιθετικές του επιχειρηματικές κινήσεις στις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες της Αλίκης Παληού, της Σεμίραμις Παληού και του Σταμάτη Τσαντάνη.
Άλλωστε, την ίδια επιθετική πολιτική ακολούθησε ο Γιώργος Οικονόμου και στην ναυτιλιακή εταιρεία Danaos του Γιάννη Κούστα, με μεγάλα κέρδη.
Ο αυτοδημιούργητος εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, διαχειρίζεται πολλά βαπόρια, έχει κάνει πολλούς φλογερούς δεσμούς με ωραίες γυναίκες και διαθέτει μια τεράστια συλλογή έργων τέχνης.
Ο Γιώργος Οικονόμου, ο 70χρονος σήμερα εφοπλιστής, που γεννήθηκε το 1953 στην Αθήνα, είναι ένα από τα τυχερά παιδιά που φοίτησαν στο Κολλέγιο Αθηνών, που αποτελούσε πάντα το εφαλτήριο για κάθε φιλόδοξο νέο και γόνο της αριστοκρατικής αθηναϊκής κοινωνίας και επιτυχημένων επιχειρηματιών της χώρας.
Ο πατέρας του είχε δημιουργήσει μια μικρή επιχείρηση που εμπορεύονταν προϊόντα χαρτιού. Μετά τις εγκύκλιες σπουδές του στην Αθήνα, μετέβη στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής όπου φοίτησε στο ΜΙΤ και πήρε πτυχίο Ναυπηγού Μηχανολόγου Μηχανικού και Διοίκησης Ναυπηγείων.
Η πρώτη απασχόληση του ήταν το 1976, ως Επιβλέπων Μηχανικός στην ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris της οικογένειας Μαρτίνου.
Στη συνέχεια, από το 1981 μέχρι το 1986 κατείχε τη θέση του Γενικού Διευθυντή στην Oceania Maritime Agency με έδρα τη Νέα Υόρκη. Από το 1986 έως το 1991 επένδυσε στην ίδρυση αρκετών ναυτιλιακών εταιρειών. Το 1991 δημιούργησε την Cardif Marine Inc. Group of Companies.
Το 2005, έκανε το πρώτο μεγάλο άλμα. Εισήγαγε στο Χρηματιστήριο Nasdaq, την ναυτιλιακή εταιρεία DryShips στο και μέσα σε λίγα χρόνια αναρριχήθηκε στον πίνακα με τους κορυφαίους εφοπλιστές του κόσμου.
Στην Ελλάδα, δημιούργησε την εταιρεία πληροφορικής PC SYSTEMS, που την εισήγαγε στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Επίσης, υπήρξε ο πρώτος Έλληνας εφοπλιστής που εξασφάλισε, τον Φεβρουάριο του 2012, χρηματοδότηση από κινεζική τράπεζα, με την υπογραφή δανείου ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ.
Η επόμενη δεκαετία αποτέλεσε την πιο αποδοτική της καριέρας του. Η ανέλιξη ήταν συνεχής. Το έτος 2015 το Forbes τον συμπεριέλαβε ανάμεσα στους πλουσιότερους ανθρώπους στον πλανήτη, με περιουσία που προσέγγιζε τα δύο δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο κεντρικός βραχίονας του Γιώργου Οικονόμου είναι η TMS Tankers Inc, που δημιούργησε το 2010, που διαχειρίζεται ένα στόλο γύρω στα εκατό πλοία.
Η εταιρεία Alpha Shipping του Γιώργου Οικονόμου, ήταν από τις πρώτες που εξέδωσε junk ομόλογα ναυτιλιακής εταιρείας, δανειζόμενη 175 εκατομμύρια δολάρια το 1998. Μάλιστα, η Lloyd’s List, τότε, τον περιέγραψε ως «ένα από τα ανερχόμενα αστέρια Αθηνών και Πειραιώς».
Όμως, η AlphaShipping χρεοκόπησε ένα χρόνο αργότερα. Οι ομολογιούχοι έχασαν τα χρήματα τους, λαμβάνοντας 37 σεντς στο δολάριο στο πλαίσιο μιας συμφωνίας με βάση την οποία ο Γιώργος Οικονόμου κέρδισε 30 εκατομμύρια δολάρια, αγοράζοντας τα πλοία της εταιρείας σε ελκυστικές τιμές, σύμφωνα πάντα με σχετικό δημοσίευμα του TradeWinds.
Η δεύτερη προσπάθεια του έγινε το 2005, όταν εισήγαγε μετοχές στην αγορά του Nasdaq της DryShips, της οποίας ήταν διευθύνων σύμβουλος και διέθετε ένα μικρό ποσοστό.
H μετοχή απογειώθηκε στην αρχή, καθώς η οικονομική άνθηση της Κίνας τροφοδότησε με κέρδη τη ναυτιλία. Στο διάστημα αυτό, ο Γιώργος Οικονόμου έγινε δισεκατομμυριούχος.
Η εταιρεία, σε μια συγκυρία ανόδου του Χρηματιστηρίου, πούλησε μεγάλο αριθμό νέων μετοχών. Όμως, με αυτή τη διαδικασία πολλοί μέτοχοι της DryShips έχασαν σχεδόν όλα τα χρήματά τους.
Υποβλήθηκαν δύο αγωγές μετόχων κατά του πλοιοκτήτη και της Dryships, οι οποίες έκαναν λόγο για χειραγώγηση μετοχών, αλλά απορρίφθηκαν από τα αμερικανικά δικαστήρια.
Ένας Καναδός χρηματοδότης που φέρεται ότι ήταν ο εγκέφαλος του σχεδίου πώλησης των μετοχών πλήρωσε πρόστιμο στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για παραβίαση των κανόνων συναλλαγών. Ο ίδιος ούτε παραδέχτηκε ούτε αρνήθηκε τους ισχυρισμούς.
Η SEC, ωστόσο, δεν επέρριψε ευθύνες στον Γιώργο Οικονόμου, ούτε στην DryShips. Στη συνέχεια ο Έλληνας εφοπλιστής έκανε ιδιωτική την εταιρεία το 2019 και απορροφήθηκε από τις άλλες δραστηριότητές του.
Η εφημερίδα Wall Street Journal, έχει χαρακτηρίσει τον Γιώργο Οικονόμου “το κακό παιδί της ναυτιλίας” για τις γενικότερες επιχειρηματικές ναυτιλιακές του πρωτοβουλίες και κυρίως για τις μεταφορές ρωσικού πετρελαίου, που όπως λέγεται αποκόμισε τεράστια κέρδη.
H Global Witness ανέφερε προσφάτως ότι η TMS, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στο εμπόριο της μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου, μετά από την ρωσική κρατική εταιρεία Sovcomflot και αποκάλυψε ότι από τις 24 Φεβρουαρίου του 2002 έως τον Φεβρουάριο του 2023 η εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου έχει πραγματοποιήσει πάνω από 200 δρομολόγια με τα πλοία μεταφέροντας ρωσικό πετρέλαιο.
Η φιλία του με τον Πέτρο Παππά
Ένας παιδικός του φίλος και συμμαθητής του στο Κολλέγιο Αθηνών ήταν ο πρώτος συνέταιρος του στο χώρο της ναυτιλίας. Ο Πέτρος Παππάς ήταν ο άνθρωπος με τον οποίο αποφάσισαν να επενδύσουν στη θάλασσα.
Όπως αποκάλυψαν ο Πέτρος Παππάς και ο Γιώργος Οικονόμου σε μια συζήτηση στο φόρουμ Marine Money:
Ο Γιώργος Οικονόμου, το 1986, πούλησε ένα διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη έναντι 396.000 δολαρίων, ενώ ο Πέτρος Παππάς έβαλε από την προσωπική του αποταμίευση 700.00 δολάρια. Όμως, το εγχείρημα τους το ενίσχυσε ο πατέρας του Πέτρου Παππά και ορισμένοι φίλοι τους.
Στην εξομολόγηση του, ο Πέτρος Παππάς, είπε:
«Ήμουν πάντοτε του γραφείου. Δεν έβγαινα έξω. Ο Γιώργος ήταν πάντα του έξω. Έκανε όλες τις επαφές με τις τράπεζες και τα στα ραντεβού πήγαινε εκείνος».
Συλλέκτης έργων τέχνης
Η οικονομική του ευμάρεια τον έφερε κοντά στην τέχνη. Έχει γραφεί ότι αγοράζει κάθε χρόνο από 150 έως και 200 πίνακες ζωγραφικής. Η Πινακοθήκη Tate Modern του Λονδίνου του έχει αφιερώσει μια πτέρυγα στο όνομα του.
Επίσης, το 2019 δώρισε το έργο Two Trees του Peter Doig στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης.
Την εκπληκτική και μοναδική συλλογή George Economou Collection παρουσιάζει στο Μαρούσι.
Οι γυναίκες του
Ο Γιώργος Οικονόμου έχει συνδεθεί με ωραίες γυναίκες και οι σχέσεις του είναι πολυσυζητημένες και προβεβλημένες.
Η Ρίκα Βοσνιάδη ήταν η πρώτη του γυναίκα, με την οποία απέκτησαν τρία παιδιά: Τον Χρήστο, τον Στέφανο και την Αλεξάνδρα.
Στη συνέχεια συνδέθηκε με την Λίζυ Μανωλά, με την οποία απέκτησε δύο παιδιά: Την Λυδία και τον Φίλιππο.
Μετά, η Άντζελα Ισμαήλου, μπήκε στη ζωή του Έλληνα εφοπλιστή, την οποία γνώρισε σε μια αεροπορική πτήση προς τη Νέα Υόρκη.
Η Κυβέλη Μελετοπούλου ήταν η επόμενη γυναίκα της ζωής του και το 2015 του χάρισε το έκτο παιδί του, την Ηλέκτρα και αργότερα άλλο ένα κορίτσι.
Το Baracuda Valletta
Η αγάπη του Γιώργου Οικονόμου για τα θαλαμηγά σκάφη είναι μεγάλη. Καμάρι του το Baracuda Valletta, το οποίο έχει μήκος 50 μέτρα που φέρει την υπογραφή του διεθνούς φήμης yacht designer Γιώργου Βαφειάδη και του Βρετανού αρχιτέκτονα Τζον Πόουσον.
Κατασκευάστηκε από τον οίκο Perini Navi το 2008. Το πολυτελές σκάφος φτιάχτηκε από αλουμίνιο, ζυγίζει 410 τόνους και μπορεί να φιλοξενήσει 10 επιβάτες, ενώ διαθέτει και καμπίνες για 8 άτομα πλήρωμα.
Το yacht κινείται με μηχανές Caterpillar και μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων, ενώ έχει αυτονομία 300 ναυτικών μιλίων.
Ακολουθεί το κείμενο της 18/10/2021 το οποίο κι ανανεώσαμε με νέες πληροφορίες
Ο Γεώργιος Οικονόμου είναι Έλληνας μεγαλοεφοπλιστής, γενικός διευθυντής και ιδρυτής της DryShips Inc. και της Ocean Rig, και ιδιοκτήτης της Cardiff Marine
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα το 1953. Σήμερα κατοικεί στην Εκάλη Αττικής. Απόφοιτος του Κολλεγίου Αθηνών,σπούδασε ναυπηγική και εφαρμοσμένη μηχανική στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης (ΜΙΤ),από όπου και έλαβε Bachelor of Science και Master of Science ως Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός,καθώς και Master of Science στη Ναυτιλία και Διοίκηση Ναυπηγείων. Είναι ο ιδρυτής και διαχειριστής πλέον της ναυτιλιακής εταιρείας DryShips, που είναι μια από τις μεγαλύτερες στο χώρο της ναυτιλίας και η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Ο Γιώργος Οικονόμου ξεκίνησε την καριέρα του το 1976,όταν ξεκίνησε να εργάζεται ως Έφορος Μηχανικός στη ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris. Από το 1981-1986 κατείχε τη θέση του Γενικού Διευθυντή στην Oceania Maritime Agency με έδρα τη Νέα Υόρκη.Από το 1986 έως το 1991 επένδυσε και συμμετείχε στο σχηματισμό μεγάλου αριθμού ναυτιλιακών εταιρειών και το 1991 ίδρυσε την εταιρεία Cardif Marine Inc. Group of Companies.Το 2015 περιλαμβανόταν στην λίστα του περιοδικού Forbes με τους πιο πλούσιους ανθρώπους στον πλανήτη (2 δισεκατομμύρια δολάρια). Στην Ελλάδα η εταιρία πληροφορικής PC SYSTEMS συμφερόντων του, είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Αναπτύσσει εμπορικές και ναυτιλιακές δραστηριότητες με επιχειρήσεις της Κίνας και υπήρξε ο πρώτος Έλληνας εφοπλιστής που εξασφάλισε δανειοδότηση από κινεζική τράπεζα, με την σύναψη δάνειου ύψους 120 εκατομμυρίων Ευρώ τον Φεβρουάριο του 2012.
Τον Μάρτιο του 2015, σύμφωνα με την Bloomberg, η καθαρή του αξία βρισκόταν στα $1.5 δισεκατομμύρια, και κατείχε στόλο 116 πλοίων.
Τον Νοέμβριο του 2016, η DryShips ανακοίνωσε χρηματοδότηση ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων από την Kalani, μια μυστηριώδη εταιρεία με έδρα στις Βρετανικές Παρθένες Νήσους και Τζέρσεϊ, στα Νησιά της Μάγχης, η οποία παρουσιάστηκε στις 22 Μαρτίου 1990. Μέχρι στιγμής, δεν είναι δυνατό να αποδειχθεί ότι ο Γιώργος Οικονόμου εμπλέκεται άμεσα στην ιδιοκτησία της Kalani λόγω του καθεστώτος των Βρετανικών Παρθένων Νησιών ως offshore, φορολογικό καταφύγιο, που παρέχει εχεμύθια στους πελάτες του.

Στις 15 Δεκεμβρίου του 2016, η DryShips ανακοίνωσε μια “συνολική αναχρηματοδότηση και στρατηγική επανατοποθέτηση”, η οποία περιελάμβανε την αύξηση της πιστωτικής διευκόλυνσης της εταιρείας στα 200 εκατομμύρια δολάρια. Περιελάμβανε επίσης πληρωμή 33,5 εκατομμυρίων δολαρίων στον Οικονόμου.
Στις 27 Δεκεμβρίου του 2016, η Kalani κατέληξε σε ακόμη μια συμφωνία αναχρηματοδότησης ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων. Η DryShips ανακοίνωσε στη συνέχεια νέα σύμβαση προαίρεσης αγοράς 4 πλοίων VLGC από άλλες εταιρείες που ελέγχονται από τον Οικονόμου με συνολικό δυνητικό κόστος 334 εκατομμυρίων δολαρίων για τους μετόχους της DryShips. Οι επενδυτές και οι έμποροι υποθέτουν ότι ο Οικονόμου κινεί τα νήματα στην Kalani, χρησιμοποιώντας την για να ανακεφαλαιοποιήσει το DryShips και να εκφορτώσει περιουσιακά στοιχεία σε βάρος των μετόχων της DryShips.
Το 2016 και το 2017 ο Οικονόμου αραιώνει τις μετοχές της DryShips τέσσερις φορές μέσω της αντίστροφης διαίρεσης (ο συνολικός αντίστροφος διαχωρισμός είναι 12.000:1) για να μειώσει τις μετοχές της DryShips στο 1 εκατομμύριο. Στη συνέχεια, εξέδωσε 60 εκατομμύρια νέες μετοχές για να πραγματοποιήσει συναλλαγές θυγατρικών από τη δική του ιδιωτική εταιρεία για να πουλήσει στην DryShips τέσσερις, υπερτιμημένους, πολύ μεγάλους αερομεταφορείς (VLGC). Το 2017, αντιστρέφει τη διάσπαση των μετοχών και πάλι στο 8:1.
Με πληροφορίες από mononews