Ποιος είναι ο Διαμαντής Διαμαντίδης | Δικό του το Delta Poseidon που κατέλαβαν οι Ιρανοί

Ποιος είναι ο Διαμαντής Διαμαντίδης | Δικό του το  Delta Poseidon που κατέλαβαν οι Ιρανοί

Το Delta Poseidon, χωρητικότητας 157.400 dwt, κατασκευής 2011, του Διαμαντή Διαμαντίδη, έχει καταληφθεί από Ιρανούς στρατιώτες, ως “αντίποινα για την ακινητοποίηση του ρωσικου δεξαμενόπλοιου Pega στην Κάρυστο, στα μέσα Απριλίου”.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Ποιος όμως είναι ο Διαμαντής Διαμαντίδης;

Το τηλέφωνο στο γραφείο της προϊσταμένης ακινήτων μεγάλου Γηροκομείου της Αθήνας χτυπάει δυνατά. Η υπάλληλος το σηκώνει και ακούει από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής έναν κύριο να της λέει: «Καλημέρα σας. Είμαι ο εφοπλιστής Διαμαντής Διαμαντίδης και θέλω να κάνω δωρεά την ανακαίνιση των κτιρίων όπου μένουν οι ηλικιωμένοι». Στην αρχή η υπάλληλος νομίζει ότι κάποιος της κάνει φάρσα.

Ωσπου διαπίστωσαν οι άνθρωποι του Γηροκομείου ότι τελικά ήταν ο Διαμαντής Διαμαντίδης. Ο Ελληνας πλοιοκτήτης, ο «Double D» της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, όσο θόρυβο έχει κάνει με τη δραστηριότητα στο real estate, άλλο τόσο κινείται αθόρυβα στο θέμα των κοινωνικών και φιλανθρωπικών δωρεών, ζητώντας μάλιστα να μην κοινοποιούνται οι προσφορές του. Απόφοιτος της Ελληνογαλλικής Λεοντείου Σχολής, έκανε δωρεά για την ανακαίνιση των κτιρίων του σχολείου, με τις εργασίες να ολοκληρώνονται πριν από λίγες ημέρες.



Στέλεχος της ναυτιλίας βρισκόταν στο γραφείο του Ελληνα εφοπλιστή την ημέρα που δέχθηκε το τηλεφώνημα από τον παλαιό του διευθυντή, ο οποίος ζήτησε την οικονομική του στήριξη. Δεν χρειάστηκε να του πει πολλά λόγια. Ο Διαμαντής Διαμαντίδης είπε αμέσως το «ναι» δίνοντας ένα αξιοσέβαστο ποσό για το σχολείο στο οποίο πέρασε τα μαθητικά του χρόνια, τιμώντας και αναγνωρίζοντας τα εφόδια που του προσέφερε για την πορεία του στη ζωή.

Για τον χαρακτήρα του έχουν γραφτεί και λεχθεί πολλά. Είναι παρορμητικός, ευέξαπτος, εκρηκτικός, ενώ εκφράζει έντονα τα συναισθήματά του, είτε είναι θετικά είτε αρνητικά. Αλλος μάς τον χαρακτήρισε επί λέξει «aggressive» (επιθετικός), αλλά και άνθρωπο γεμάτο ενέργεια.

f1_AS2A8839
Ποιος είναι ο Διαμαντής Διαμαντίδης | Δικό του το Delta Poseidon που κατέλαβαν οι Ιρανοί

Αλλοι τον περιγράφουν ως μοναχικό τύπο ο οποίος δεν έχει φιλίες, με την έννοια ότι δεν έχει «κολλητούς». Κάποιος μας επεσήμανε ότι ίσως είναι ο μόνος εφοπλιστής που δεν έχει σχέσεις με άλλους Ελληνες εφοπλιστές. «Δεν ξέρω κανέναν άλλον Ελληνα εφοπλιστή που να μην έχει φιλίες έστω και με έναν “συνάδελφό” του», είπε και συμπλήρωσε: «Ισως έχει δημιουργήσει αντιπαλότητες πάνω στη δουλειά με τον τρόπο που κινείται όταν αποφασίζει να προχωρήσει σε αγορές πλοίων και πρέπει να ανταγωνιστεί με άλλους Ελληνες».

Στον εργασιακό χώρο τον χαρακτηρίζουν ως δύσκολο αλλά δίκαιο. Θέλει να γίνονται όλα και τα θέλει… χθες. «Αν πας εσύ να του κάνεις μία συνέντευξη ή πάει κάποιος άλλος για θέματα άσχετα με τη ναυτιλία, θα αντικρίσεις έναν ευγενέστατο άνθρωπο.

Αλλο θέμα η δουλειά. Εκεί οι απαιτήσεις και για τον ίδιο τον Διαμαντίδη είναι τεράστιες και η πίεση επίσης», μας εκμυστηρεύτηκε στέλεχος της ναυτιλίας που τον γνωρίζει καλά. Και επιβεβαιώθηκε από κάποια άλλη «πηγή» που τον συνάντησε για πρώτη φορά πριν από μήνες για να συζητήσουν για μία φιλανθρωπική δωρεά.

Μας τον περιέγραψε με τα εξής λόγια: «Πιο απλός δεν υπάρχει. Απλά ντυμένος, απλός στη συμπεριφορά του. Σαν τον άνθρωπο της διπλανής πόρτας. Μάλιστα μας ξεκαθάρισε ότι δεν ήθελε να δημοσιοποιηθεί το όνομά του στη δωρεά που θα έκανε».

Είναι από τους λίγους μεγαλοεφοπλιστές που δεν έχουν δάνεια. Οι επενδύσεις, συνολικά, υπολογίζεται ότι έχουν ξεπεράσει το 1,5 δισ. δολάρια χωρίς τραπεζικό δανεισμό. Πριν από λίγα χρόνια ολοκλήρωσε ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων που αφορούσε την κατασκευή 22 δεξαμενόπλοιων και 16 φορτηγών πλοίων.

Ο Διαμαντής Διαμαντίδης μαζί με τη σύζυγό του Μαρία δημιούργησαν το 1999 το Κοινωφελές Ιδρυμα «Προποντίς», το οποίο έχει σκοπό την προαγωγή της παιδείας, της επιστήμης και της τέχνης. Κάθε χρόνο χορηγεί υποτροφίες μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σε πολλά υποσχόμενους νέους επιστήμονες.Για μία κοινωνική δωρεά που έκανε βλέπει τώρα το όνομά του να φιγουράρει χαραγμένο σε πλακέτα στην είσοδο ενός λιμανιού.

Πιο συγκεκριμένα, έδωσε χρήματα για την κατασκευή του συστήματος αφαλάτωσης της Φολεγάνδρου. Με καταγωγή από τον Πόντο, ο 73χρονος Διαμαντής Διαμαντίδης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Ο πατέρας του ήταν κατασκευαστής κτιρίων, ειδικά των ψηλών που υπάρχουν σε περιοχές της Αθήνας.

Από μικρό παιδί ο πατέρας του τον πήγαινε πριν το σχολείο -κάποιες φορές και μετά- στις οικοδομές που έχτιζε, για να μαθαίνει τη δουλειά. «Είναι σκληραγωγημένος στη δουλειά από μικρός», επισημαίνουν άνθρωποι από το ευρύτερο φιλικό του περιβάλλον και προσθέτουν:

«Η ενασχόληση του Διαμαντή με το real estate είναι μία συνέχεια της παιδικής του ηλικίας. Στην ουσία δεν ήρθε στον κλάδο αυτό ουρανοκατέβατος. Εχει παραστάσεις από τον χώρο, έχει εικόνες. Είναι το χόμπι του να ασχολείται με το real estate, να αγοράζει γη και κτίρια, πέρα από το επενδυτικό κομμάτι της ιστορίας».

Ομως ούτε και η δραστηριοποίησή του στη ναυτιλία είναι τυχαία. Η οικογένειά του είχε μετοχές σε μια ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα το Λονδίνο. Εκεί πήγε να σπουδάσει οικονομικά, ενώ άρχισε να εργάζεται ως ναυλομεσίτης. Ομως η εταιρεία χρεοκόπησε και η οικογένεια Διαμαντίδη έχασε αρκετά χρήματα.

Ο Διαμαντής επιστρέφει στην Ελλάδα. Η παγκόσμια ναυτιλία βουλιάζει μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση που την είχε πλήξει έως τότε. Εκείνος διέκρινε την ευκαιρία. Ο πατέρας του, όπως έλεγαν τότε, του έδωσε για το ξεκίνημα 300 εκατ. δραχμές, ένα τεράστιο ποσό για την εποχή, με τη γενναιόδωρη δέσμευση «τα κέρδη δικά σου και οι ζημιές σου, ζημιές μας».

Ετσι άρχισε τη δραστηριότητά του στη ναυτιλία την περίοδο 1976-77, με την εξαγορά του πρώτου καραβιού, ενός μικρού φορτηγού, 4.000-5.000 τόνων, που ονομαζόταν «Ceuta», από το ισπανικό λιμάνι απέναντι από το Γιβραλτάρ.

Μέσα στην ίδια χρονιά απέκτησε και το δεύτερο φορτηγό, 9.000 τόνων, το «Rio de Janeiro», από τη νορβηγική εταιρεία Ivaran. Το πρώτο του γραφείο βρισκόταν στον οδό Φιλελλήνων 4-6 στον Πειραιά, στον δεύτερο όροφο του κτιρίου, σε έναν μικρό χώρο με τρία δωμάτια.

Εξαιρετικά ολιγομελές ήταν και το επιτελείο που τον πλαισίωνε σε αυτά τα αρχικά του βήματα.

Οπως εξιστορούν (ΠΗΓΗ) στελέχη εκείνης της εποχής, «άρχισε να αγοράζει σε εξευτελιστικές τιμές πλοία που είχαν παροπλιστεί. Πήρε κάποια δάνεια από τη Bank of America, όμως στο ξεκίνημά του δεν είχε λεφτά να δώσει ούτε το 10% ως προκαταβολή για την αγορά πλοίου. Περίμενε να εισπράξει από ναύλους για να τα δώσει.

Αγόραζε μόνο φορτηγά πλοία. Μόλις γύρισε προς τα πάνω η ναυλαγορά, εκτοξεύτηκε ως εφοπλιστής. Τότε φτιάχτηκε» και συμπληρώνουν: «Ο Διαμαντής Διαμαντίδης και ο αείμνηστος Δημήτρης Μανιός “έσκισαν την αγορά” εκείνη την εποχή. Ηταν η αρχή της μεγάλης τους επιχειρηματικής πορείας στη Ναυτιλία».

topio01-frame
Δέκα οικόπεδα-φιλέτα, στα οποία σκοπεύει να χτίσει έξι υπερπολυτελείς βίλες, απέκτησε στην περιοχή του «Αστέρα» Βουλιαγμένης ο εφοπλιστής Διαμαντής Διαμαντίδης

Σήμερα ελέγχει δύο εταιρείες: τη Marmaras Navigation με στόλο από 33 φορτηγά πλοία και την Delta Tankers με 30 δεξαμενόπλοια. Η συνολική μεταφορική ικανότητα και των δύο στόλων ανέρχεται σε 9,5 εκατομμύρια τόνους.

Πολιτική του ομίλου είναι η στήριξη του ελληνικού νηολογίου – της ελληνικής σημαίας και των Ελλήνων αξιωματικών γέφυρας και μηχανής. Για τον λόγο αυτό το 50% του στόλου είναι εγγεγραμμένο στο ελληνικό νηολόγιο.

Στη διοίκηση των δύο ναυτιλιακών εταιρειών είναι συγκεντρωτικός. Περνάνε όλα από εκείνον, ακόμη και το τελευταίο έγγραφο. Μάλιστα στη ναυτιλιακή πιάτσα το σχολιάζουν: «Με 63 πλοία και δύο εταιρείες, σκέψου πόσα έγγραφα περνάνε από το γραφείο του. Μιλάμε για χιλιάδες καθημερινά. Τον φαντάζεσαι σκυμμένο πάνω από τα χαρτιά να υπογράφει όλη μέρα;». Θέλει να μαθαίνει τα πάντα για τη λειτουργία ενός πλοίου, ειδικά τα μηχανολογικά.

Οπως λένε στην πιάτσα «γνωρίζει πού είναι και η τελευταία βίδα του κάθε πλοίου του». Η έδρα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του βρίσκεται στη Λεωφόρο Συγγρού, απέναντι από το Ιδρυμα Ευγενίδου.

Το κτίριο όπου στεγάζονται οι δύο ναυτιλιακές εταιρείες φέρεται να κόστισε 45 εκατ. ευρώ και είναι επενδυμένο με μάρμαρο Πεντέλης. Είναι συλλέκτης έργων τέχνης και παλαιών αυτοκινήτων που είναι state of the art της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας.

To καλύτερο κομμάτι της συλλογής του αυτής είναι η Jaguar XKRoadster του 1952. Η ενασχόλησή του με τη συλλογή έργων τέχνης τον έβαλε σε περιπέτειες κόντρα στον διεθνή οίκο δημοπρασιών Sotheby‘s. Πιο συγκεκριμένα, το 2007, σε δημοπρασία απέκτησε τον πίνακα του Kωνσταντίνου Παρθένη «Η Παναγία και το βρέφος», έναντι 950.000 ευρώ, ποσό ρεκόρ για έργο του συγκριμένου ζωγράφου.

Ομως, το 2012, με απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Aθηνών κρίθηκε ότι ο πίνακας ήταν πλαστός. O οίκος Sotheby’s κλήθηκε «εις ολοκληρίαν καταβολή αποζημίωσης, ύψους 975.000 ευρώ, υπέρ του ενάγοντος».

Διακοπές το πολύ να πάει 10 ημέρες με το σκάφος που διαθέτει, το οποίο «δεν έχει καμία σχέση με τα υπερπολυτελή θηρία άλλων εφοπλιστών» όπως μας εξήγησε άνθρωπος του περιβάλλοντος του «Double D», για να προσθέσει: «Εχει ένα 25μετρο ταχύπλοο, με το οποίο πάει συνήθως στην Ιο. Το έχει βαφτίσει “Μαρία-Μαρία”, το όνομά της συζύγου του». Η σύζυγός του, Μαρία Καραγιαννίδη, έχει και εκείνη οικογενειακή σχέση με τη ναυτιλία στο ευρύτερο φάσμα της, αφού ο πατέρας της ήταν από τους μεγαλύτερους εφοδιαστές πλοίων με έδρα το Αμβούργο.

Εχει δύο γιους. Ο μεγαλύτερος, ο Πασχάλης, ο οποίος παλαιότερα απασχολούσε συχνά τις κοσμικές στήλες των μέσων μαζικής ενημέρωσης, έχει ανεξαρτητοποιηθεί επιχειρηματικά. Ιδρυσε τη δική του ναυτιλιακή εταιρεία, τη Velos Tankers, με στόλο που αποτελείται από επτά δεξαμενόπλοια.

Είναι παντρεμένος με τη Σοφία Βακάκη, κόρη του επιχειρηματία Απόστολου Βακάκη, ιδιοκτήτη της αλυσίδας Jumbo. Οι σχέσεις πατέρα και υιού Διαμαντίδη έχουν περάσει από σαράντα κύματα, όπως λέγεται από ανθρώπους που τους έχουν ζήσει από κοντά, και σήμερα είναι στα άκρα έως ανύπαρκτες.

Λέγεται ότι ο εφοπλιστής αποκλήρωσε τον γιο του όταν αυτός «παντρεύτηκε την κόρη ενός ψιλικατζή», όπου βεβαίως ως «ψιλικατζής» περιγράφεται από τον κ. Διαμαντίδη ο κ. Απόστολος Βακάκης, κύριος μέτοχος της Jumbo, της μεγαλύτερης εταιρείας εισαγωγής παιχνιδιών στην Ελλάδα.

Ο άλλος του γιος είναι ο Διαμαντής Διαμαντίδης τζούνιορ, 20 ετών, ο οποίος σπουδάζει στο Λονδίνο. Πρόσφατα το όνομά του ήρθε στη δημοσιότητα λόγω της εμπλοκής του σε τροχαίο δυστύχημα.

diam002
Ποιος είναι ο Διαμαντής Διαμαντίδης | Δικό του το Delta Poseidon που κατέλαβαν οι Ιρανοί

Πανάκριβες επενδύσεις

Οι επενδύσεις του στο real estate είναι αρκετές και πανάκριβες – τουλάχιστον όσες έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Στην Ιο, όπου περνάει τα καλοκαίρια του, έχει δημιουργήσει ένα δικό του χωριό δίπλα στο Μαγγανάρι, το οποίο εκμεταλλεύεται τουριστικά. Πιο συγκεκριμένα, αγόρασε το ξενοδοχείο όπου έκανε χρόνια διακοπές ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής. Αργότερα αγόρασε και τον γειτονικό κόλπο.

Στην Τζια διαθέτει έναν ακόμη ιδιωτικό κόλπο, με τέσσερις πέτρινες βίλες μπροστά από την εκκλησία του Αγίου Αιμιλιανού στον Κούνδουρο της Τζιας. Διαθέτει όμως και μια ακόμη εντυπωσιακή ιδιοκτησία στον Αγιο Αιμιλιανό, κοντά στο Πόρτο Χέλι, μια έκταση πάνω από 1.000 στρέμματα. Το εντυπωσιακό είναι ότι έχει φυτέψει πάνω από 4.000 κυπαρίσσια, ενώ υπάρχουν αμπελώνες, ελαιώνες και άλλες καλλιέργειες.

Στο Λαγονήσι έχει αγοράσει ένα μεγάλο σπίτι με μεγάλη έκταση κάτω από τη βίλα του αείμνηστου Γεράσιμου Αγούδημου. Πήρε και το διπλανό ακίνητο στη συνέχεια και έχτισε έναν σκούρο πέτρινο τοίχο-φράχτη μήκους 200 μέτρων. Λέγεται ότι είναι μεσοτοιχία με τη βίλα του επιχειρηματία Βασίλη Θεοχαράκη.

Στον Διαμαντή Διαμαντίδη ανήκει και ένα από τα πιο εντυπωσιακά σπίτια στην Ελλάδα, εκείνο της αείμνηστης Ντόλλης Γουλανδρή στο Πόρτο Ράφτη. Το αγόρασε το 2010 με ένα αντίτιμο που ξεπερνάει τα 20 εκατ. ευρώ. Βρίσκεται μέσα σε μια έκταση 150 στρεμμάτων, με εντυπωσιακούς κήπους.

Ο Διαμαντής Διαμαντίδης εκτός από τη δικαστική διαμάχη με τον οίκο δημοπρασιών Sotheby‘s είχε και άλλες δικαστικές περιπέτειες από τον… περασμένο αιώνα, οι οποίες τον έκαναν πρωτοσέλιδο στα διεθνή ΜΜΕ.

Τη δεκαετία του ’90 ήταν αντίδικος της JPMorgan. Η υπόθεση αφορούσε επενδύσεις που έκαναν Ελληνες πλοιοκτήτες σε ρωσικά ομόλογα, μεταξύ των οποίων και ο Δ. Διαμαντίδης, μετά από συμβουλές της τράπεζας, κατά της οποίας είχαν στραφεί και τα αδέλφια Αδαμάντιος και Σπύρος Πολέμης.

Ο Δ. Διαμαντίδης είχε δηλώσει ότι έχασε 40 εκατ. δολάρια και οι Πολέμηδες 280 εκατ. Ο Πήτερ Λιβανός φέρεται να έχασε περίπου 500 εκατ. δολάρια, ενώ στη λίστα ήταν και οι οικογένειες Κολλάκη, Αφεντάκη και Κέδρου. Οι Ελληνες πλοιοκτήτες μετά από έναν δικαστικό μαραθώνιο έχασαν την υπόθεση.

Πριν από περίπου έναν χρόνο, το όνομά του μαζί με άλλων γνωστών Ελλήνων εφοπλιστών είχε συμπεριληφθεί σε έκθεση των Lloyd’s, στο πλαίσιο έρευνας που έκανε η κυβέρνηση των ΗΠΑ για δεξαμενόπλοια που φέρεται να παρέκαμπταν τις αμερικανικές κυρώσεις προς τη Βενεζουέλα και μετέφεραν πετρέλαιο.

diam001
Ποιος είναι ο Διαμαντής Διαμαντίδης | Δικό του το Delta Poseidon που κατέλαβαν οι Ιρανοί



3 thoughts on “Ποιος είναι ο Διαμαντής Διαμαντίδης | Δικό του το Delta Poseidon που κατέλαβαν οι Ιρανοί

  1. Παράθεμα: Ποιος είναι ο Σπύρος Πολέμης; | Δικό του το Prudent Warrior που κατέλαβαν οι Ιρανοί | De-Facto
  2. Παράθεμα: Αποφύγετε τον Περσικό Κόλπο | Οδηγία Ελλάδας μετά την κατάληψη των ελληνικών τάνκερ | De-Facto
  3. Παράθεμα: Νταλακογιώργος | Δώστε πίσω το πετρέλαιο να σταματήσει η αιχμαλωσία των 47 Ναυτεργατών | De-Facto

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *