Το στοίχημα για τα ναυπηγεία και οι προτεραιότητες για Σκαραμαγκά και Ελευσίνα

Το στοίχημα για τα ναυπηγεία και οι προτεραιότητες για Σκαραμαγκά και Ελευσίνα

O κλάδος των ναυπηγείων φαίνεται να είναι ένας από τους πλέον hot στην ελληνική οικονομία το τελευταίο χρονικό διάστημα και, όπως περιγράφουν από το κυβερνητικό επιτελείο, αποτελεί ένα από μεγάλα στοιχήματα της επόμενης ημέρας.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Μάλιστα, όπως τόνισε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας σε εκδήλωση του ΕΒΕΠ για την επόμενη μέρα της αγοράς των ναυπηγείων, «ο κλάδος της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας πρέπει να αποτελεί βασικό παράγοντα της ναυτιλιακής υποδομής της χώρας».

Το μεγάλο διακύβευμα για το κλάδο είναι σύντομα να είναι σε πλήρη λειτουργία και οι τρεις μονάδες που υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα, Νεώριο, Σκαραμαγκάς και Ελευσίνα. Μόνο το Νεώριο από αυτές της εταιρίες είναι σε λειτουργία, ενώ οι άλλες δύο αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, αν και έχουν δρομολογηθεί σημαντικές δράσεις, ώστε σύντομα και αυτές να βρεθούν στην ίδια κατάσταση.

Ανοιξε ο δρόμος για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά 

Για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν δρομολογηθεί η εξελίξεις, ωστόσο, υπάρχουν πολλά γραφειοκρατικά εμπόδια, ώστε να περάσει στα χέρια του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου που απέκτησε την επιχείρηση μετά από διεθνή διαγωνισμό.

Την επίλυση αυτών των θεμάτων προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομικών, λέγοντας ότι αποτελεί πρωταρχικό στόχο της κυβέρνησης, αποκαλύπτοντας ότι αναμένεται σύντομα η εισαγωγή στη Βουλή πλέγματος διατάξεων που θα διευθετεί σειρά ζητημάτων, αλλά και την ένταξη του έργου στις fast track διαδικασίες του νόμου για τις στρατηγικές επενδύσεις.

Στάθηκε, μάλιστα, στο όραμα για την επόμενη ημέρα και σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «η Ελλάδα μπορεί να επανατοποθετηθεί ανταγωνιστικά στη διεθνή αγορά ναυπήγησης, μέσα από ένα μοντέλο λειτουργίας με συγκεκριμένο σχέδιο, με κανόνες και μεθοδολογία».

«Επιτρέψτε μου να πω», υπογράμμισε, «ότι είναι οξύμωρο η χώρα με την ισχυρότερη ναυτιλία παγκοσμίως να στερείται των υποδομών για την υποστήριξη του στόλου της. Θέλουμε και επιδιώκουμε ο κλάδος να αναγεννηθεί».

Εξελίξεις και για τα ναυπηγεία Ελευσίνας

Την ίδια στιγμή δρομολογούνται οι εξελίξεις και για τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Το σχέδιο για την Ελευσίνα προβλέπει ότι ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων εξουσιοδοτείται όπως εκπροσωπήσει τον βασικό πιστωτή των Ναυπηγείων, δηλαδή, το ελληνικό δημόσιο, εν τω συνόλω στο σχέδιο εξυγίανσης, που θα κατατεθεί βάσει του πτωχευτικού νόμου στο αρμόδιο δικαστήριο. \

Το σχέδιο αυτό εκπονείται σε συνεργασία με την εταιρία ONEX, με τη χρηματοδότηση της αμερικανικής DFC. Κομβικός αναμένεται να είναι και ο ρόλος της ιταλικής Fincantieri.

Βαριά «καμπάνα» από ΕΕ για Σκαραμαγκά

Ο Χρήστος Σταϊκούρας, στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα του Σκαραμαγκά και τόνισε ότι «πληρώνουμε κάθε εξάμηνο 7,3 εκατ. ευρώ στην ΕΕ που θέλει εκποίηση του συνόλου των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Προτεραιότητά μας είναι η αναστροφή της αβέβαιης πορείας των μεγαλύτερων ναυπηγείων της χώρας. Η προσπάθεια ευοδώθηκε.

Λύθηκε και ένα από τα βασικά προβλήματα: η πρόσβαση των ναυπηγείων στη θάλασσα. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων στον επενδυτή, γεγονός που θα δημιουργήσει νέες θέσεις απασχόλησης. Καταβάλουμε συντεταγμένη προσπάθεια επίλυσης των επιμέρους προβλημάτων για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση».

Επίσης ο Χρήστος Σταϊκούρας, σημείωσε ότι «το υπουργείο μας σε συνεργασία με τα υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων αλλά και Εθνικής Αμυνας προχώρησε σε νομοθετικό, διοικητικό και οικονομικό επίπεδο στην επίλυση σειράς προβλημάτων».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *