Τραυλού-Φαφαλιός-Πατέρας | Προβληματισμός για την έλλειψη ναυτικών

Τραυλού-Φαφαλιός-Πατέρας | Προβληματισμός για την έλλειψη ναυτικών

Σχεδιάζεται ολιστική παρέμβαση των εφοπλιστών για την προσέλκυση νέων ναυτική εκπαίδευση

«Είναι γεγονός ότι η ναυτοσύνη μας δεν ακολουθεί αντίστοιχους ρυθμούς ανάπτυξης με τα άλματα της ναυτιλίας μας», τόνισε στο ναυτιλιακο συνεδρίο της «Ναυτεμπορικής», η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, η οποία πρόσθεσε:

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

«Απαιτείται ο εκσυγχρονισμός και ο μετασχηματισμός της ναυτικής εκπαίδευσης. Χρειάζεται να τεθεί στο κέντρο της προσοχής της Πολιτείας, η αξιολόγηση και η ορθή αξιοποίηση των υφιστάμενων Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Επιπλέον, οφείλουμε να επικοινωνήσουμε με τις νέες και τους νέους μας στη γλώσσα τους. Ώστε, να κατανοήσουν το στρατηγικό πλεονέκτημα της ναυτιλίας μας ως επαγγελματικού κλάδου. Να αντιληφθούν τις προοπτικές και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ναυτικού επαγγέλματος. Να επιλέγουν συνειδητά και με υπερηφάνεια ένα υγιές, ασφαλές και με προοπτικές εργασιακό περιβάλλον, που επιβραβεύει την αξία».

travlou
φωτογραφία αρχείου

Η Μελίνα Τραυλού, επισήμανε επίσης ότι «είναι ευθύνη μας να δουλέψουμε, ελληνικός εφοπλισμός και Πολιτεία, ενωμένοι, προς αυτή την κατεύθυνση. Να ακολουθήσουμε ένα ολοκληρωμένο εθνικό σχέδιο δράσης, να θωρακίσουμε τη ναυτοσύνη του έθνους μας και να ενισχύσουμε, ταυτόχρονα, το εθνικό μας νηολόγιο».

Ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, στη γενική συνέλευση των εφοπλιστών που διαμένουν μόνιμα στην Βρετανία, που έγινε πριν λίγες ημέρες, τόνισε ότι «το θέμα της Ναυτικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας, είναι ένα θέμα που παραδοσιακά απασχολεί τα μέλη του “Κομίτι” και υπογράμμισε την ανάγκη “για εκσυγχρονισμό των Δημόσιων Σχολών και στήριξη πρωτοβουλιών για την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση», ενώ αναφέρθηκε «στην αναγκαιότητα προσέλκυσης νέων στα ναυτικά επαγγέλματα και τη διατήρηση της ελληνικής ναυτοσύνης» και τόνισε ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί «η έλλειψη ικανού αριθμού διδασκόντων στις δημόσιες Σχολές, αλλά και τα επίπεδα της μισθοδοσίας τους».

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου, Γιώργος Πατέρας, είναι πιο αποκαλυπτικός για τα σχέδια του ελληνικού εφοπλισμού στο θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης:

«Η ελληνική ναυτιλία χωρίς Έλληνες αξιωματικούς και στελέχη δεν μπορεί να υπάρξει. Η διατήρηση και ενίσχυση αυτού του “γνήσιου δεσμού” αποτελεί εθνική αναγκαιότητα. Η προσέλκυση στη ναυτιλία δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στο πλαίσιο διαφημιστικής καμπάνιας σταδιοδρομίας, αλλά στην αναβίωση της ναυτικής συνείδησης του λαού μας, στον ναυταθλητισμό, στη ναυτική παράδοση, στην εξοικείωση με το θαλασσινό στοιχείο, στην ανάδειξη του μεγέθους της ελληνικής ναυτιλίας και τη συμβολή της στην εθνική οικονομία, στην απασχόληση, στο διεθνές κύρος της χώρας μας.

Η ενίσχυση του maritimehellas.org,της ιστοσελίδας της ελληνικής ναυτιλιακής συστάδας, εντάσσεται στο πλαίσιο αυτό. Η έκφραση ευχολογίων δεν θα γεμίσει τις σχολές με άξια παιδιά που έχουν θέσει ως στόχο ζωής τη σταδιοδρομία στη θάλασσα. Σε κοινή πορεία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ανασχεδιάζουμε ολιστικά το πρόγραμμα ενημέρωσης του ευρέος κοινού και ειδικότερα των εφηβικών ηλικιών για τα ναυτικά επαγγέλματα. Με στοχευμένες δράσεις προσδοκούμε να αναδείξουμε τα πλεονεκτήματα, αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κλάδους μας».

230621090825 travlou fafalios pateras
Μ. Τραυλού, Χ. Φαφαλιός, Γ. Πατέρας

5 thoughts on “Τραυλού-Φαφαλιός-Πατέρας | Προβληματισμός για την έλλειψη ναυτικών

  1. Ας το δουμε και λιγο διαφορετικα . Πως θα πείσουμε τους νεους να στραφούν στην θαλασσα , οταν ξερουν οτι θα βγαλουν την οποια Ακαδημία και θα ιδρώσουν να βρουν πλοια να μπαρκάρουν για τα εκπαιδευτικά τους ταξίδια ;; Τυχαινει να ειμαι καθηγητης σε ιδιωτική ναυτική Ακαδημία που γινεται παρα πολυ σοβαρη δουλεια και που τα παιδια εχουν ερθει συνειδητοποιημένα για το τι θελουν αφου πληρωνουν για να εκπαιδευτούν . Το 90% των ελληνικών εταιρειών αρνούνται να τους παρουν γιατι δεν εχουν επιδότηση κρατική . Αρα τι κανουμε ;;; Για ενα πολυ μικρο αντίτιμο χανουμε αξιόλογους νεους που αγαπουν την θαλασσα αλλα η θαλασσα τους διώχνει. Πως θα κανουμε Ελληνες καπετανιους οταν δεν παιρνουμε στις εταιρειες μας ανθυποπλοιαρχους και υποπλοίαρχους . Δεν ξερω καπου να βγαινουν καπετανιοι η πρωτοι μηχανικοί κατ´ευθειαν απο δόκιμοι !!! Ας κοιτάξουμε να λυσουμε αυτα πρωτα και μετα ας στρωθούμε στη δουλεια να αναβαθμίσουμε και την εκπαιδευση η οποια πραγματι χρειαζεται πολλη δουλεια για να εκσυχρονισθεί . Ας λάβουμε και υπ´οψιν μας οτι η εκπαιδευση δεν αναβαθμίζεται με ωρομίσθιους καθηγητές των 1000 ευρω και με την αγωνια για την ετήσια ανανεωση της σύμβασης τους . Πρωτα φτιαχνεις σχολες με σύγχρονες εγκαταστάσεις και εργαλεία , εκσυγχρονίζεις την διδακτέα ύλη και προσαρμόζεσαι ατην πραγματικοτητα . Καποτε πρεπει πχ. να σταματησουμε να διδασκουμε την ναυτιλια που διδασκόμουν εγω πριν 45 χρονια στις ΑΔΣΕΝ και ας δουλεψουμε κυριως επανω στις νεες τεχνολογιες της ναυτιλίας με συνοπτικη και ουσιαστικη αναφορα στην παραδοσιακή Ναυτιλια . Ας αφησουμε Λοιπον τα Ευχολόγια και τις επιφανειακες αναλυσεις και ας αρχισουμε απο το μηδεν με σοβαρους επαγγελματιες για την αναπτυξη της εκπαιδευσης και ετσι θα εχουμε και προσέλευση νέων ανθρωπων στο επαγγελμα φθανει να τους θελουμε πραγματικα ατα πλοια μας και Οχι μονο στα λογια. .

  2. αφού περνάμε από τα γραφεία τους και δεν μας περνούν.
    κάποια δικαιολογία πάντα βρίσκουν για να μην πάρουν τους Έλληνες

  3. Μόνο αν ΟΙ Εφοπλιστές αναλάβουν δράση,και πιέσουν το κοιμομενο Ελληνικό ανηπαρκτο κράτος θα βρεθεί μια λύση για την ΝΑΥΤΗΚΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΉ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ.

  4. Πρέπει να αναβαθμισθούν οι δημόσιες σχολές σε πανεπιστημιακό επίπεδο με αντίστοιχα προγράμματα σπουδών και εμπλουτισμο υλης για σύγχρονα πλοία με νέες μηχανές κίνησης και καυσίμων, με νέα συστήματα ναυσιπλοίας και εικονική εκπαίδευση πέραν της πρακτικής άσκησης .Προοπτική εργασίας και στην στεριά μετά την θάλασσα. Δέσμευση των αποφοιτων για απασχόληση σε πλοια Ελλήνων πλοιοκτητών και εφοπλιστών. Πλάνο παροχών για την σύζυγο και τα παιδιά των Ναυτικών.Bonus επίτευξης στόχων απόδοσης και ποιότητας υπηρεσιων, οικογενειακές διακοπές.Συμμετοχή της ΕΕΕ στις εκπαιδευτικές δαπάνες και προσφορές υποτροφιών στους άριστους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *