New York Times | Oι ΗΠΑ δεν μπορούν να αποδεσμεύσουν γρήγορα την Ευρώπη από το ρωσικό αέριο

New York Times | Oι ΗΠΑ δεν μπορούν να αποδεσμεύσουν γρήγορα την Ευρώπη από το ρωσικό αέριο

Οι Ηνωμένες Πολιτείες διαθέτουν άφθονο φυσικό αέριο, μεγάλο μέρος του σε σχιστολιθικά πεδία από την Pennsylvania έως τα νοτιοδυτικά

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Ο πρόεδρος Biden ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα στείλουν περισσότερο φυσικό αέριο στην Ευρώπη για να τη βοηθήσουν να άρει την εξάρτησή της από τη ρωσική ενέργεια.

Αλλά αυτό το σχέδιο είναι σε μεγάλο βαθμό συμβολικό, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, επειδή οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν αρκετή ικανότητα να εξάγουν περισσότερο φυσικό αέριο και η Ευρώπη δεν έχει τη δυνατότητα να εισάγει πολύ περισσότερο.

Από τον Clifford Krauss – New York Times

Τους τελευταίους μήνες, οι Αμερικανοί εξαγωγείς, με την ενθάρρυνση του Προέδρου Biden, έχουν ήδη μεγιστοποιήσει την παραγωγή τερματικών σταθμών που μετατρέπουν το φυσικό αέριο σε υγρό, το οποίο μεταφέρεται εύκολα σε μεγάλα δεξαμενόπλοια. Και έχουν εκτρέψει ήδη τις αποστολές που είχαν αρχικά προορισμό την Ασία στην Ευρώπη.

Ωστόσο, οι ειδικοί στον τομέα της ενέργειας αναφέρουν ότι η κατασκευή αρκετών τερματικών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού προκειμένου να επεκταθούν σημαντικά οι εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου των ΗΠΑ προς την Ευρώπη μπορεί να διαρκέσει δύο έως πέντε χρόνια.

«Στο άμεσο μέλλον, δεν υπάρχουν πραγματικά καλές επιλογές, εκτός από το να παρακαλέσουν έναν ή δύο Ασιάτες αγοραστές να αφήσουν τα LNG δεξαμενόπλοια τους στην Ευρώπη», δήλωσε ο Robert McNally, ο οποίος ήταν σύμβουλος ενέργειας του πρώην προέδρου George W. Bush. Αλλά πρόσθεσε ότι μόλις κατασκευαστούν επαρκείς τερματικοί σταθμοί φυσικού αερίου, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα μπορούσαν να γίνουν το «οπλοστάσιο για την ενέργεια» που θα βοηθήσει την Ευρώπη να διακόψει την εξάρτησή της από τη Ρωσία.

New York Times | Oι ΗΠΑ δεν μπορούν να αποδεσμεύσουν γρήγορα την Ευρώπη από το ρωσικό αέριο

Η συμφωνία της Παρασκευής, η οποία καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες να βοηθήσουν την Ευρωπαϊκή Ένωση να εξασφαλίσει επιπλέον 15 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου φέτος, θα μπορούσε επίσης να υπονομεύσει τις προσπάθειες του κ. Biden και των Ευρωπαίων αξιωματούχων για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Μόλις κατασκευαστούν νέοι τερματικοί σταθμοί εξαγωγών και εισαγωγών, πιθανότατα θα συνεχίσουν να λειτουργούν για αρκετές δεκαετίες, διαιωνίζοντας τη χρήση ορυκτών καυσίμων πολύ περισσότερο από ό,τι πολλοί περιβαλλοντολόγοι θεωρούν βιώσιμο για την ευημερία του πλανήτη.

Προς το παρόν, ωστόσο, οι ανησυχίες για το κλίμα φαίνεται να έρχονται σε δεύτερη μοίρα καθώς Αμερικανοί και Ευρωπαίοι ηγέτες προσπαθούν να τιμωρήσουν τον πρόεδρο Putin για την εισβολή στην Ουκρανία, στερώντας του δισεκατομμύρια δολάρια από τις ενεργειακές πωλήσεις.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ήδη αυξήσει σημαντικά τις εξαγωγές ενέργειας στην Ευρώπη. Μέχρι στιγμής φέτος, σχεδόν τα τρία τέταρτα του LNG των ΗΠΑ έχει πάει στην Ευρώπη, ενώ για όλο το 2021 ήταν στο 34%. Καθώς οι τιμές του φυσικού αερίου έχουν εκτοξευθεί στα ύψη στην Ευρώπη, οι αμερικανικές εταιρείες έκαναν ό,τι μπορούσαν για να στείλουν περισσότερο φυσικό αέριο. Η κυβέρνηση Biden βοήθησε, κάνοντας τους αγοραστές σε ασιατικές χώρες όπως η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα να παραιτηθούν από τις LNG εισαγωγές τους ώστε να μπορούν να σταλούν στην Ευρώπη.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες διαθέτουν άφθονο φυσικό αέριο, μεγάλο μέρος του σε σχιστολιθικά πεδία από την Πενσυλβάνια έως τα νοτιοδυτικά. Το φυσικό αέριο βγαίνει από το έδαφος μαζί με το πετρέλαιο από τη λεκάνη Permian, που εκτείνεται στο Τέξας και το Νέο Μεξικό, και οι παραγωγοί εκεί αυξάνουν σταδιακά την παραγωγή τους σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο μετά τη σημαντική μείωση της παραγωγής τον πρώτο χρόνο της πανδημίας, όταν οι τιμές της ενέργειας κατέρρευσαν.

Αλλά το μεγάλο πρόβλημα με την αποστολή περισσότερης ενέργειας στην Ευρώπη είναι ότι το φυσικό αέριο, σε αντίθεση με το αργό πετρέλαιο, δεν μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί σε πλοία που κινούνται στον ωκεανό.

Το αέριο πρέπει πρώτα να ψυχθεί, κατά τη διάρκεια μίας δαπανηρής διαδικασίας σε τερματικούς σταθμούς εξαγωγής, κυρίως στις ακτές του Κόλπου του Μεξικού. Στη συνέχεια, το υγρό αέριο χύνεται σε εξειδικευμένα βυτιοφόρα. Όταν τα πλοία φτάνουν στον προορισμό τους, η διαδικασία εκτελείται αντίστροφα για τη μετατροπή του LNG σε αέριο.

Ένας μεγάλος τερματικός σταθμός εξαγωγής ή εισαγωγής μπορεί να κοστίσει περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια και ο σχεδιασμός, η απόκτηση αδειών και η ολοκλήρωση της κατασκευής μπορεί να χρειαστούν χρόνια. Υπάρχουν επτά τερματικοί σταθμοί εξαγωγών στις Ηνωμένες Πολιτείες και 28 τερματικοί σταθμοί εισαγωγής μεγάλης κλίμακας στην Ευρώπη, η οποία διαθέτει επίσης LNG από προμηθευτές όπως το Κατάρ και η Αίγυπτος.

Ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, δεν είχαν μέχρι πρόσφατα ενδιαφέρον για την κατασκευή LNG τερματικούς σταθμούς επειδή ήταν πολύ φθηνότερη η εισαγωγή φυσικού αερίου με αγωγό από τη Ρωσία. Η Γερμανία αναβιώνει τώρα τα σχέδια για την κατασκευή του πρώτου της LNG τερματικού εισαγωγών στη βόρεια ακτή του.

«Η ανάγκη της Ευρώπης για φυσικό αέριο υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που μπορεί να παρέχει το σύστημα», δήλωσε ο Νίκος Τσάφος, ενεργειακός αναλυτής στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών στην Ουάσιγκτον. «Η διπλωματία μόνο μπορεί να το πετύχει αυτό».

Μακροπρόθεσμα, ωστόσο, οι ειδικοί στον τομέα της ενέργειας λένε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα μπορούσαν να κάνουν πολλά για να βοηθήσουν την Ευρώπη. Μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η Ουάσιγκτον θα μπορούσε να παράσχει εγγυήσεις δανείων για τερματικούς σταθμούς εξαγωγών και ευρωπαϊκών εισαγωγών των ΗΠΑ για μείωση του κόστους και επιτάχυνση της κατασκευής.

Οι κυβερνήσεις θα μπορούσαν να απαιτήσουν από τα διεθνή δανειστικά ιδρύματα όπως η Παγκόσμια Τράπεζα και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να θέσουν ως προτεραιότητα τους τερματικούς σταθμούς, τους αγωγούς και τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας φυσικού αερίου.

Και θα μπορούσαν να διευκολύνουν τους κανονισμούς που οι παραγωγοί φυσικού αερίου, οι κατασκευαστές αγωγών και οι κατασκευαστές τερματικών σταθμών υποστηρίζουν ότι έχουν κάνει πιο δύσκολη ή δαπανηρή την κατασκευή υποδομής φυσικού αερίου.

Ο Charif Souki, εκτελεστικός πρόεδρος της Tellurian, μίας αμερικανικής εταιρείας παραγωγής φυσικού αερίου που σχεδιάζει να κατασκευάσει τερματικό εξαγωγών στη Λουιζιάνα, ανέφερε ότι ελπίζει πως η κυβέρνηση Biden θα εξορθολογίσει τις αδειοδοτήσεις και τις περιβαλλοντικές αναθεωρήσεις «για να διασφαλίσει ότι τα πράγματα θα συμβούν γρήγορα χωρίς μικροδιαχείριση των πάντων».

Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να ενθαρρύνει τράπεζες και επενδυτές, μερικοί από τους οποίους απέφυγαν πρόσφατα επενδύσεις σε έργα πετρελαίου και φυσικού αερίου, να δανείσουν σε έργα σαν τα δικά του.

«Εάν όλες οι μεγάλες τράπεζες στις ΗΠΑ και μεγάλα ιδρύματα όπως η BlackRock και η Blackstone αισθάνονται άνετα να επενδύσουν σε υδρογονάνθρακες, χωρίς να δεχτούν κριτική, θα αναπτύξουμε τις υποδομές αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων που χρειαζόμαστε», είπε ο Souki.

Μια χούφτα τερματικών βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή στις Ηνωμένες Πολιτείες και θα μπορούσαν να αυξήσουν τις εξαγωγές κατά περίπου ένα τρίτο έως το 2026. Περίπου δώδεκα έργα τερματικών εξαγωγών των ΗΠΑ έχουν εγκριθεί από την Ομοσπονδιακή Ρυθμιστική Επιτροπή Ενέργειας, αλλά δεν μπορούν να προχωρήσουν μέχρι να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από επενδυτές και δανειστές. «Αυτό είναι το σημείο που μπλοκάρονται όλα», είπε ο Τσάφος.

Περίπου 10 ευρωπαϊκοί τερματικοί σταθμοί εισαγωγών κατασκευάζονται ή βρίσκονται σε στάδια σχεδιασμού στην Ιταλία, το Βέλγιο, την Πολωνία, τη Γερμανία, την Κύπρο και την Ελλάδα, αλλά τα περισσότερα δεν έχουν ακόμη προγραμματίσει τη χρηματοδότησή τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *