LNG | Μάχη των Ελλήνων εφοπλιστών στην αγορά μεταφοράς φυσικού αερίου

LNG | Μάχη των Ελλήνων εφοπλιστών στην αγορά μεταφοράς φυσικού αερίου
Φωτό: Cameron Venti/Unspash

Στη “μάχη” για τη διεκδίκηση των νέων projects που “ξεπηδούν” στη μεταφορά LNG έχουν ριχτεί οι Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι αυξάνουν διαρκώς το μερίδιό τους σε μία πολλά υποσχόμενη αγορά. 

Του Γιώργου Γεωργίου

Οι “Greeks” πρωταγωνιστούν στον κλάδο, καταλαμβάνοντας, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 16,33% του παγκόσμιου στόλου (LNG/LPG), σε όρους χωρητικότητας.

“Σχεδόν όλοι οι πλοιοκτήτες έχουν στρέψει τα μάτια τους στους πολλούς διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη για μία σειρά από έργα” σχολίασε πρόσφατα ο Tony Lauritzen, CEO της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο, Dynagas LNG Partners, του Γιώργου Προκοπίου.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, στα εν λόγω projects κλείνουν ξανά συμφωνίες για μακροχρόνιες ναυλώσεις. “Νομίζω ότι η αγορά LNG είναι πολύ ενδιαφέρουσα σήμερα” πρόσθεσε.

Διαγωνισμοί και ναυλώσεις

Στην πιο πρόσφατη εξέλιξη, η GasLog του Πήτερ Λιβανού ήρθε σε συμφωνία με την Venice Energy της Αυστραλίας για την προμήθεια του FSRU, σε σχεδιαζόμενο τερματικό εισαγωγής LNG στη χώρα. Το εν λόγω project αποτιμάται στα 155 εκατ. δολάρια, χωρίς να έχει γίνει γνωστό το κέρδος της ελληνικής ναυτιλιακής.

Ο όμιλος του κ. Λιβανού συμμετέχει ενεργά και στο project της Αλεξανδρούπολης, ενώ πρόσφατα “σφραγίστηκε” και το deal συγχώνευσης με τον ενεργειακό βραχίονα του επενδυτικού fund BlackRock, κίνηση που σήμανε τη διαγραφή της ελληνικής μετοχής από τη Wall Street. 

Παράλληλα, η θυγατρική της, GasLog Partners, η οποία παραμένει στο αμερικανικό χρηματιστήριο, ανακοίνωσε εσχάτως αρκετές ναυλώσεις με ενεργειακούς κολοσσούς. Ειδικότερα, ναύλωσε δύο πλοία με την Total και τη Shell για ένα έτος και οκτώ μήνες αντίστοιχα και ένα με την Cheniere για ένα έτος κατ’ ελάχιστο.

Τις προηγούμενες ημέρες έλαβε χώρα και η τελετή ονοματοδοσίας για το ένα από τα δύο πλοία που έχει παραγγείλει η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου σε κινεζικό ναυπηγείο, τα οποία θα μπορούν να λειτουργούν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRUs. Το “Transgas Power” θα ναυλωθεί, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, στην Total για ένα έτος.

Συμφέρουσες ναυλώσεις από ένα έως πέντε έτη για τα τρία LNG carriers του στόλου της έχει εξασφαλίσει και η Tsakos Energy Navigation, η εισηγμένη της οικογένειας Τσάκου, με τα ελάχιστα ετήσια έσοδα να υπολογίζονται σε 50 εκατ. δολάρια.

“Γιγαντιαίο” project, ύψους σχεδόν 30 δισ. δολαρίων, υλοποιεί το Κατάρ, με στόχο να αυξήσει τις εξαγωγές και να περιορίσει στο ελάχιστο τον ανταγωνισμό. Αρκετοί πλοιοκτήτες υπέβαλαν τεχνικές προσφορές το προηγούμενο διάστημα για την κατασκευή μέχρι 100 LNG carriers που απαιτούνται. Οι εταιρείες που θα επιλεγούν θα έχουν πρόσβαση σε μακροχρόνιες ναυλώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Αγγελικούση έχει δημιουργήσει κοινοπραξία με τη Nakilat του Κατάρ, στην οποία συμμετέχει με 40%. Μάλιστα, “τρέχουν” και ναυπηγικό πρόγραμμα τεσσάρων LNG carriers στη Νότια Κορέα.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν σε νέα πλοία, μεγεθύνοντας τους στόλους τους, προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστικοί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Capital Gas του Βαγγέλη Μαρινάκη, ενώ αντίστοιχα προγράμματα προχωρούν, μεταξύ άλλων, ο Όμιλος Αγγελικούση (Maran Gas), η Άννα Αγγελικούση (Alpha Gas) και ο Ανδρέας Μαρτίνος (Minerva Gas).

2 thoughts on “LNG | Μάχη των Ελλήνων εφοπλιστών στην αγορά μεταφοράς φυσικού αερίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *