Ποιος είναι ο ισχυρότερος Έλληνας εφοπλιστής; Λίγοι ξέρουν το όνομά του

Ποιος είναι ο επιχειρηματίας που του ανήκει το 100% των μετοχών της εταιρείας του;

Όταν ακούμε «Έλληνες εφοπλιστές» το μυαλό μας πάει στα τρανταχτά, κλασσικά ονόματα: Ωνάσης και Λιβανός, Νιάρχος, Βαρδινογιάννης, Βενιάμης (ο πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών), Τσάκος κ.α. Όμως, υπάρχει ένα όνομα άγνωστο στους πολλούς, που τυγχάνει να είναι ο ισχυρότερος Έλληνας εφοπλιστής, σύμφωνα με τις λίστες του Lloyd’s.

Το όνομα Γιάννης Αγγελικούσης (Johh Angelicoussis) προκαλεί τον σεβασμό στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα και όχι άδικα.

Ο Johh Angelicoussis θεωρείται ο πιο ισχυρός από τους Έλληνες εφοπλιστές και μάλιστα είναι ο μεγαλύτερος ιδιώτης εφοπλιστής στον πλανήτη, αφού του ανήκει το 100% των μετοχών της εταιρείας του.

Με περισσότερα από 120 πλοία – φορτηγά, τάνκερ και γκαζάδικα – στον στόλο των τριών θυγατρικών του, ο όμιλος Angelicoussis Shipping Group είναι ελληνικός με όλα του σχεδόν τα πλοία να είναι υπό ελληνική σημαία, με το ποσοστό κοντά στο 90%.

Έχει τον μεγαλύτερo στόλο με LNG ανάμεσα στους Έλληνες και έναν από τους μεγαλύτερους διεθνώς και ακολουθούν ο Γιώργος Προκοπίου και ο Πήτερ Λιβανός.

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για το ποιοι Έλληνες έχουν τα περισσότερα VLCC, δηλαδή δεξαμενόπλοια χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων ο Γιάννης Αγγελικούσης με 42 υπερ-δεξαμενόπλοια βρίσκεται στην κορυφή.

Πρωταγωνιστεί και στα φορτηγά πλοία. Επιχειρηματικός τυφώνας. Ειδικότερα πρωταγωνιστεί και στα capesize φορτηγά με τους διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους να υπολογίζουν-προσθέτουν, σε αυτά και τα φορτηγά τύπου Newcastlemax χωρητικότητας άνω των 200.000 τόνων. H ναυλαγορά των capsizes από το χαμηλό του περασμένου Απριλίου έφθασε στα υψηλά του Σεπτεμβρίου υπερκαλύπτοντας, κατά το διπλάσιο, τις απώλειες από την αρχή της χρονιάς.

Σύμφωνα με τη διασταύρωση στοιχείων του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons και του Marine Information Services (MIS.GR) στον κατάλογο με τους Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν στόλο με φορτηγά capesize ο Γιάννης Αγγελικούσης είναι πρώτος με τη Maran Dry να έχει 49 κομμάτια. Τον ακολουθεί ο Πέτρος Παππάς με την Star Bulk που έχει 38.

Όμως και στις ναυπηγήσεις πρωταγωνιστεί αφού έχει το μεγαλύτερο σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα παγκοσμίως όσο αφορά ιδιώτη πλοιοκτήτη.

πηγή angelicoussisgroup

Σύμφωνα με στοιχεία της Clarskons για το 2019 Ιωάννης Αγγελικούσης με τρεις εταιρείες που ανήκουν στον Όμιλο, έχει πρόγραμμα για την κατασκευή 22 πλοίων. Η Maran Dry, πρώην Anangel Maritime Service, ναυπηγεί τέσσερα φορτηγά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 840.000 τόνων dw. Η Maran Τankers ναυπηγεί πέντε δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 1,1 εκατομμυρίων τόνων. Η εταιρεία έχει συμβόλαια για 13 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG συνολικής χωρητικότητας 1,2 εκατομμυρίων τόνων.

Επίσης έγινε ο πρώτος Έλληνας πλοιοκτήτης που υπέγραψε συμβόλαιο για τη ναυπήγηση πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης, γνωστής στην αγορά αυτή ως Floating Storage & Regasification Unit, ή FSRU, 173.400 κυβικών μέτρων για λογαριασμό της Maran Tankers Management. Επίσης, έχει option για την κατασκευή δύο ακόμη τέτοιου είδους πλοίων.

Το όνομά του φιγουράρει στην κορυφή της λίστας που συντάσσει κάθε χρόνο η Lloyd’s List και αφορά το TOP 100 με τις μεγαλύτερες και ισχυρότερες προσωπικότητες που πρωταγωνίστησαν στη ναυτιλίας με τις κινήσεις που έκαναν και τις επενδύσεις τους.

Αν και βρίσκεται στην 8η θέση, είναι ο κορυφαίος πλοιοκτήτης και συναγωνίζεται κάθε φορά με ένα άλλο μεγάλο όνομα της ναυτιλίας, τον Νορβηγό Τζον Φρέντρικσεν. Όσοι προηγούνται στον κατάλογο δεν έχουν αυτή την ίδια ιδιότητα. Είναι πρόεδροι ή διευθύνοντες σύμβουλοι εταιρειών ή διεθνών οργανισμών.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης μεγάλωσε και σπούδασε με μεγάλη οικονομική άνεση και, όπως γίνεται συνήθως, ακολούθησε την οικογενειακή παράδοση. Άρχισε να εργάζεται στη ναυτιλιακή εταιρία του πατέρα του το 1973 και είναι αυτός που έβαλε  τη διεθνή πλέον Angelicoussis Shipholding Group Ltd στα ξένα χρηματιστήρια.

Ο πατέρας του έφυγε από τη ζωή τον Ιούνιο του 1989 και ο ίδιος, μαζί με την αδερφή του, Άννα, ανέλαβαν την… οικογενειακή επιχείρηση μέχρι το 2000, όταν και χώρισαν επαγγελματικά οι δρόμοι τους και η Άννα Αγγελικούση ίδρυσε τη δική της εταιρεία. Το 2001 ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης αγόρασε το σύνολο των μετοχών της εισηγμένης εταιρείας και ακολούθησε τη δική του αυτόνομη εφοπλιστική δραστηριότητα.

Γιάννης Αγγελικούσης
Ο Γιάννης Αγγελικούσης στο γραφείο του στο Λονδίνο

Ο σήμερα Γιάννης Αγγελικούσης ζει κυρίως στο εξωτερικό αλλά αγαπάει την πατρίδα του γι’ αυτό και επιλέγει κυρίως Έλληνες αξιωματικούς για τα πλοία τους. Μάλιστα, είναι ένας από τους εφοπλιστές που καθιέρωσε την επιμόρφωση των στελεχών του ομίλου του, την συνέχιση της καταβολής του μισθού και στη διάρκεια της αδείας και την ανάπαυσης των ναυτικών μετά από ναυτολόγηση.

Είναι άνθρωπος που αποφεύγει την δημοσιότητα, εκτός αν έχει σχέση με τη δουλειά του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *