Η επόμενη μέρα του COVID-19 σε γραφεία, καταστήματα, εστιατόρια-Πώς θα είναι;

γραφεία
Η επόμενη μέρα του COVID-19 σε γραφεία, καταστήματα, εστιατόρια

Μια διαφορετική πραγματικότητα θα βιώσουν οι πελάτες όταν αρθεί το lockdown και ανοίξουν ξανά τα καταστήματα. Ποια μοντέλα ακολούθησε η Κίνα και πως σκέπτονται να κινηθούν οι μεγάλες αλυσίδες σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Τους τρόπους με τους οποίους θα καταφέρουν να αρχίσουν πάλι να εισπράττουν έσοδα περιορίζοντας ταυτόχρονα τον κίνδυνο μόλυνσης αναζητούν

Τα σχέδια εξαρτώνται στην σταθερή προμήθεια μασκών, γαντιών, θερμόμετρων και τεστ κάτι που δεν είναι εύκολο. Η «κοινωνική απόσταση» θα είναι μέρος της εξίσωσης και οι άνθρωποι θα τηρούν αποστάσεις, γράφει το Bloomberg. Μένει να φανεί το πως θα διαμορφωθεί το τοπίο στην Ελλάδα που έχει μια από τις καλύτερες επιδόσεις στον κόσμο σε ότι αφορά τον έλεγχο της πανδημίας.

Τα γραφεία

Μια εικόνα δίνουν τα γραφεία της Unilever στη Σαγκάη. Στο λεωφορείο για τη δουλειά οι εργαζόμενοι φορούν μάσκες και κάθονται ένας ανά τέσσερις θέσεις. Φτάνοντας συμπληρώνουν στοιχεία για την κατάσταση της υγείας τους ώστε να πάρουν την κάρτα εισόδου. Ακολουθούν ο έλεγχος θερμοκρασίας και το αντισηπτικό…

Στα γραφεία συνεχίζουν να φορούν μάσκες και ενθαρρύνονται να παίρνουν τις σκάλες αντί του ασανσέρ.

Τέτοια μέτρα μπορεί να φαίνονται συνηθισμένα στη Κίνα, όπου υπάρχει σφιχτός έλεγχος και μεγάλη κρατική παρέμβαση. Αλλά και στη Βρετανία, οι εργαζόμενοι στον όμιλο call center «BT» κάθονται σε απόσταση δυο μέτρων ο ένας από τον άλλο, ενώ οι διάδρομοι έχουν επανασχεδιαστεί ώστε να είναι μιας κατεύθυνσης. Οι έλεγχοι θερμοκρασίας έχουν γίνει ρουτίνα στη ρωσική Sistema όπου οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν περάσει από τεστ τις προηγούμενες δυο εβδομάδες.

Η πανδημία οδηγεί σε αλλαγές ώστε να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος, ενώ οι συσκέψεις περιορίζονται και οι μεγάλες συγκεντρώσεις εργαζομένων αποκλείονται. Την περασμένη εβδομάδα ο ιδρυτής του Facebook, o Mark Zuckerberg ακύρωσε όλες τις συγκεντρώσεις άνω των 50 ατόμων έως τον Ιούνιο του 2021.

Τα εργοστάσια

Στην Ουχάν, απ’ όπου ξεκίνησε η πανδημία, η Winly Automotive έλαβε μια λίστα προαπαιτούμενων από την κυβέρνηση προκειμένου να επιστρέψει στην παραγωγή. Κλήθηκε να εξασφαλίσει αποθέματα ενός μηνός σε αντισηπτικά και μάσκες (και να στείλει φωτογραφία με τις προμήθειες στις αρχές πριν γίνει ο έλεγχος).

Στο Σιάτλ η Boeing επεξεργάζεται το σχέδιο να ανοίξει το εργοστάσιό της και μοιράζει υφασμάτινες μάσκες για τους περισσότερους εργαζόμενους. Οι λίγες υψηλής προστασίας N95 θα μοιραστούν σε αυτούς που βρίσκονται σε πιο δύσκολες συνθήκες. Παράλληλα, εξετάζονται τρόποι ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των εργαζομένων στις γραμμές παραγωγής.

Η Airbus μοίρασε τους εργαζόμενους σε «κόκκινη» και «μπλε» ομάδα και δεν βλέπονται μεταξύ τους γιατί ακολουθούν διαφορετικούς διαδρόμους για να μπουν και να βγουν από τα κτήρια. Η Volkswagen αύξησε το χρόνο στις αλλαγές βάρδιας, ενώ η Ford πειραματίζεται με φορητές συσκευές που θα προειδοποιούν εργαζόμενους όταν έρχονται πολύ κοντά.

Η Fiat Chrysler στις ΗΠΑ προχωρά σε μέτρηση θερμοκρασιών. Ζητά δε από τους εργαζόμενους να συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο δυο ώρες πριν προσέλθουν στην εργασία τους ώστε να βεβαιώνεται ότι δεν έχουν συμπτώματα.

Κάποιες εταιρείες κλείνουν τις καφετέριες, άλλες μοιράζουν κολατσιό στους εργαζόμενους οι οποίοι καλούνται να κρατούν 1,5 απόσταση στα διαλείμματα.

Τα καταστήματα

Στην Κίνα έχει γίνει συνήθεια να μετριέται η θερμοκρασία πριν πας για ψώνια. Στο πολυκατάστημα Wuhan International Plaza, αυτό γίνεται στις εισόδους, ενώ στη Louis Vuitton εξυπηρετείται μόνο ένας πελάτης.

Η Levi Strauss & Co απολυμαίνει τους χώρους τρεις φορές την ημέρα και απαιτεί να πάρει θερμοκρασία από τους πελάτες πριν μπουν στα καταστήματα. Οι τελευταίοι θα πρέπει να φορούν μάσκες. Τα δοκιμαστήρια, αλλά και τα ρούχα απολυμαίνονται μετά από κάθε δοκιμή.

Δεν είναι ξεκάθαρο αν θα δούμε και σε άλλα σημεία του κόσμου ανάλογα μέτρα, σημειώνει το Bloomberg, αν και πολλές εταιρείες έχουν πει ότι παρακολουθούν το κινεζικό παράδειγμα.

Αγορές από το… αυτοκίνητο

Η Dixons Carphone Plc αναζητά λύσεις στο πρόβλημα και επιλέγει μια διαφορετική τακτική. Την αγορά ηλεκτρικών συσκευών μέσω ενός συστήματος «drive-thru»: Ο πελάτης θα σταθμεύει έξω από το κατάστημα, θα καλεί τηλεφωνικά για να επιλέξει τη συσκευή που επιθυμεί, θα πληρώνει σε πιστωτική κάρτα και μετά απλά θα ανοίγει το πορτμπαγκάζ του οχήματός του ώστε οι υπάλληλοι να παραδώσουν τη συσκευή.

Τα εστιατόρια

Στην Κίνα εστιατόρια και μπαρ έχουν ανοίξει εκ νέου αλλά με περιορισμούς: κάποια επιτρέπουν έξι άτομα να κάτσουν σε ένα τραπέζι, άλλα μόνο έναν. Στο Πεκίνο τα εστιατόρια κάνουν ελέγχους θερμοκρασίας. Στην Ουχάν, τα περισσότερα λειτουργούν μόνο για να πάρει ο πελάτης φαγητό και να φύγει.

Βραχυπρόθεσμα θα δούμε στα καταστήματα περισσότερο χώρο ανάμεσα στα τραπέζια, λένε οι ειδικοί, όπως και πιο πολλές ηλεκτρονικές πληρωμές.

Τα Starbucks στις ΗΠΑ ακολουθούν μια λογική προσαρμογής ανά κατάστημα περιοριζόμενα σε ντελίβερι και take away και προτιμώντας τις ηλεκτρονικές πληρωμές.

Αλλαγές αναμένονται και στα μενού. Περιορίζονται σε είδη που έχουν περισσότερες πωλήσεις με τις περικοπές σε αλυσίδα στην Ιταλία να φτάνουν το 70%.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *