1 στα 6 ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία | Σε ποιον Έλληνα ανήκουν ; | 4 στα 5 με ξένη σημαία

1 στα 6 ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία σε ποιον Έλληνα ανήκουν ; 4 στα 5 με ξένη σημαία

1 στα 6 ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία | Σε ποιον Έλληνα ανήκουν ; | 4 στα 5 με ξένη σημαία

Ο ελληνόκτητος στόλος μπορεί να αριθμεί, σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία που δημοσιοποίησε τον Μάρτιο του 2021 η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, 4.038 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 350.465.999 dwt, ωστόσο, τον περασμένο Νοέμβριο, τα ποντοπόρα πλοία που ταξίδευαν με ελληνική σημαία ήταν μόνο 840. Τα 391 ήταν φορτηγά πλοία και τα 449 δεξαμενόπλοια.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Κείμενο Σάββας Αθανασίου

Το εντυπωσιακότερο στοιχείο, όμως, είναι ότι από τα 840 ποντοπόρα πλοία, που ήταν τον μήνα Νοέμβριο του περασμένου έτους, τα 137 πλοία ανήκουν στις τρεις εταιρείες της Μαρίας Αγγελικούση. Με άλλα λόγια ένα στα έξι πλοία που είναι εγγεγραμμένα στο εθνικό νηολόγιο είναι των εταιρειών Maran Gas, Maran Tankers και Maran Dry Shpmagement.

Επισημαίνεται επίσης ότι από τον Νοέμβριο του 2019 έως τον Νοέμβριο του 2021έφυγαν από το εθνικό νηολόγιο 78 ποντοπόρα πλοία. Από τα 414 φορτηγά πλοία, έμειναν τα 391 και από τα 504 δεξαμενόπλοια έμειναν τα 449.

Εκτός από την Μαρία Αγγελικούση, την ελληνική σημαία στηρίζουν ο Ανδρέας Μαρτίνος με την εταιρεία του Minerva Maritime, με 33 πλοία, η Άννα Αγγελικούση με τις εταιρείες της Alpha Bulkers και Pantheon Tankers με 24 πλοία, ο Διαμαντής Διαμαντίδης με την Marmaras Navigation και Delta Tankers με 29 πλοία, ο Παναγιώτης και ο Νίκος Τσάκος με τις εταιρείες Tsakos Shipping, με 20 πλοία, ο Νικόλας Λαιμός με την εταιρεία Nereus Shipping με 17 πλοία, η Neda Maritime της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου με 14 πλοία.

tanker

Η αποφυγή της ελληνικής σημαίας είναι ένα γεγονός που πρέπει να απασχολήσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Βέβαια, πρέπει να ειπωθεί ότι κατά καιρούς έχουν μειωθεί οι συνθέσεις των ποντοπόρων, ωστόσο δεν έχει επιτευχθεί ο στόχος που ήταν η προσέλκυση πλοίων στο εθνικό νηολόγιο.

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: Ο ελληνόκτητος στόλος το 2020 ήταν 3.968 πλοία μεταφορικής ικανότητας 340.823.637 dwt και χωρητικότητας 199.693.859 gt. και παρά την αύξηση του τους επόμενους δώδεκα μήνες, ο αριθμός με ελληνική σημαία μειώθηκε. Τα πλοία με ελληνική σημαία ανέρχονται, σύμφωνα με τα στοιχεία του Committee, ήταν 584 (62.317.858 dwt) όταν πέρσι ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 636 πλοία (65.640.708 dwt). Άλλο, ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι τα ελληνόκτητα πλοία φέρουν 29 διαφορετικές σημαίες.

maria aggelikousi angelikousi
Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής Angelicoussis Shipping Group

Επισημαίνεται ότι το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου στον παγκόσμιο στόλο ανέρχεται σε 7,1% σε όρους αριθμού πλοίων, σε 13,3 % σε όρους χωρητικότητας και σε 15,8% σε όρους μεταφορικής ικανότητας.

Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί ελαφρά σε σχέση με πέρσι και κυμαίνεται στα 12,1 χρόνια, ωστόσο και πάλι είναι κατά 2,4 έτη μικρότερος του μέσου όρου ηλικίας του παγκοσμίου στόλου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.