4 Έλληνες εφοπλιστές έσπασαν το εμπάργκο στον Μαδούρο. Ηχηρά ονόματα στη «black list» των ΗΠΑ

εφοπλιστ
Στη black list 4 Έλληνες εφοπλιστές

Στη μαύρη λίστα της αμερικανικής κυβέρνησης μπήκαν τέσσερις ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Πλοία των εταιρειών αυτών παραβίασαν το εμπάργκο κατά της Βενεζουέλας και διακίνησαν αργό πετρέλαιο εμπορίας της κυβέρνησης του Νικολά Μαδούρο.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC) του αμερικανικού Υπουργείου Οικονομικών προχώρησε στην επιβολή κυρώσεων κατά των ναυτιλιακών εταιρειών με την κατηγορία της μεταφοράς αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα.

Τα πλοία που ενεγράφησαν στη «μαύρη λίστα» είναι δύο πολύ μεγάλα πετρελαιοφόρα VLCCs, το Seahero του 2006 και το Voyager I του 2003 (με ικανότητα μεταφοράς 2 εκατ. βαρέλια αργού), ένα Suezmax του 2017, το Chios I, που μεταφέρει 1 εκατ. βαρέλια, και ένα Aframax του 2007, το Athens Voyager, που μεταφέρει 750.000 βαρέλια.

Ποιοι είναι οι 4 Έλληνες εφοπλιστές

 Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τους εξής εφοπλιστές και πλοία:

 Athens Voyager: Ιδιοκτήτης είναι η Afranav Maritime με έδρα τα Νησιά Μάρσαλ και το διαχειρίζεται εμπορικά η Chemnav Shipmanagement, πίσω από την οποία βρίσκεται ο Π. Κορώνης.

Chios 1: Ιδιοκτήτης είναι η ελληνική Seacomber Ltd και το πλοίο διαχειρίζεται εμπορικά η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου.

Seahero: Ιδιοκτήτης είναι η εταιρεία με έδρα τα Νησιά Μάρσαλ Adamant Maritime και το διαχειρίζεται εμπορικά η Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου.

 Voyager 1: Ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου είναι η Sanibel Shiptrade με έδρα τα Νησιά Μάρσαλ και το διαχειρίζεται εμπορικά η NGM Energy του Νίκου Μουνδρέα.

Οι διαδρομές που ακολούθησαν


Στο Signal Ocean είχαν καταγραφεί τα δρομολόγια των δεξαμενόπλοιων με τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα στην Ασία.

Το Voyager 1 φαίνεται να παρέλαβε το φορτίο του στο τέρμιναλ Jose της Βενεζουέλας στις 29/12/2019, στις 17/2/2020 και στις 5/4/2020. Στο πρώτο ταξίδι έκανε μεταφορές STS στο Τόγκο της Δυτικής Αφρικής στα δεξαμενόπλοια Suezmax, Fontana και Petalidi. Στο δεύτερο ταξίδι φαίνεται μια μεταφορά STS στο Τόγκο στο VLCC Solana. Τα τάνκερ που πήραν το αργό είτε πήγαν εν συνεχεία στο Sungai Lingii, στη Μαλαισία, και από εκεί στην Κίνα ή απευθείας στην Κίνα.
To Athens Voyager παρέλαβε αργό από το Puerto Miranda της Βενεζουέλας στις 26 Ιανουαρίου και έκανε μεταφορά STS από το τάνκερ Eurosea που διαχειρίζεται η ελληνική Eurotankers.


Seahero: Το δεξαμενόπλοιο που διαχειρίζεται η Thenamaris φόρτωσε στο τέρμιναλ Jose της Βενεζουέλας στις 15 Φεβρουαρίου και πραγματοποίησε μεταφορές STS σε Sungai Lingii και Σιγκαπούρη με το Aframax CE-Niriis, το οποίο διαχειρίζεται η ελληνική Centrofin και το Maran Cygnus, ένα VLCC το οποίο διαχειρίζεται η Maran Tankers. Η Maran είναι μία απο τις μεγαλύτερες εταιρείες δεξαμενόπλοιων και ανήκει στον Γιάννη Αγγελικούση.


Chios I: Το δεξαμενόπλοιο παρέλαβε φορτίο στο τέρμιναλ Jose της Βενεζουέλας στις 17/2 και απέπλευσε για Sungai Lingii. Εκεί, σύμφωνα πάντα με το Signal Ocean, έκανε μεταφόρτωση STS του φορτίου του στο Trident Symphony, το οποίο διαχειρίζεται η τουρκική Medship Shipping and Trading, το οποίο μετά πήγε να ξεφορτώσει στην Κίνα.

Το θέμα ήρθε στο φως από ένα εκ των εγκυρότερων ναυτιλιακών περιοδικών παγκοσμίως, τo νορβηγικό TradeWinds, το οποίο αποκάλυψε ότι τέσσερα τάνκερ Ελλήνων εφοπλιστών είναι στη μαύρη λίστα των αμερικανικών Αρχών για συναλλαγές με την Βενεζουέλα.

Οι Αμερικανοί είχαν προειδοποιήσει τους Έλληνες εφοπλιστές


Σύμφωνα με το δημοσίευμα του TradeWinds, το γεγονός πως τα τέσσερα τάνκερ μπήκαν στο στόχαστρο των αμερικανικών Αρχών δηλώνει την αυξανόμενη πίεση των ΗΠΑ στον ναυτιλιακό τομέα προκειμένου να επιβληθούν πιο αποτελεσματικά οι κυρώσεις προς τη Βενεζουέλα. Στις 18 Μαΐου, το υπουργείο εξέδωσε αναλυτικό οδηγό 35 σελίδων που περιλαμβάνει τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι ναυτιλιακές προκειμένου να αποφύγουν τις κυρώσεις.

Την τελευταία εβδομάδα οι αμερικανικές Αρχές φέρονται, σύμφωνα με το δημοσίευμα, να προειδοποιούν του Έλληνες ιδιοκτήτες με κυρώσεις σε περίπτωση που συνεχίσουν τις συναλλαγές με τη Βενεζουέλα. Στα τέλη Απριλίου, ελληνικό τάνκερ φαίνεται να βοήθησε τον μεγιστάνα της Βενεζουέλας, Γουίλμερ Ρουπέρτι, να εισαγάγει 150.000 βαρέλια πετρελαίου προκειμένου να συμβάλει στο αποθεματικό της χώρας.

Η κίνηση των ΗΠΑ έρχεται την ώρα που πέντε επιπλέον ιρανικά τάνκερ έφθασαν στη Βενεζουέλα προκειμένου να παρέχουν προμήθειες στην καταρρέουσα οικονομία, έπειτα από συμφωνίες ανταλλαγής πετρελαίου με χρυσό.

Η ανακοίνωση του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών για τα ελληνικά τάνκερ

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών, τέσσερις εταιρείες μπήκαν στη μαύρη λίστα επειδή διατηρούσαν εμπορικές συναλλαγές με τη Βενεζουέλα και ειδικότερα στον πετρελαϊκό τομέα της οικονομίας της λατινοαμερικανικής χώρας. Επιπλέον, το υπουργείο των ΗΠΑ χαρακτήρισε ως «αποκλεισμένο περιουσιακό στοιχείο» τα τέσσερα τάνκερ των εν λόγω εταιρειών, ελληνικών συμφερόντων.

Οι ΗΠΑ επαναλαμβάνουν, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, πως η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων πετρελαίου της Βενεζουέλας προς το συμφέρον του μη αναγνωρισμένου καθεστώτος του προέδρου Νικολάς Μαδούρο είναι ανεπίτρεπτη και όσοι τη διευκολύνουν ρισκάρουν να χάσουν την πρόσβαση στο αμερικανικό οικονομικό σύστημα.

Τι δήλωσε ο Στίβεν Μνούτσιν για τα ελληνικά τάνκερ

«Το καθεστώς Μαδούρο ενέταξε τη βοήθεια ναυτιλιακών εταιρειών και των τάνκερ τους στην εξακολούθηση της εκμετάλλευσης των φυσικών πόρων της Βενεζουέλας προς όφελός του», σημείωσε ο υπ. Οικονομικών των ΗΠΑ, Στίβεν Μνούτσιν. «Οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να στοχεύουν όσους υποστηρίζουν αυτό το διεφθαρμένο καθεστώς και συμβάλλουν στα βασανιστήρια του λαού της Βενεζουέλας», πρόσθεσε.

Τρεις από τις ναυτιλιακές εταιρίες έχουν έδρα τις Νήσους Μάρσαλ, η Afranav Maritime LTD, η Adamant Maritime LTD και η Sanibel Shiptade LTD, οι οποίες έχουν στην ιδιοκτησία τους τα Athens Voyager, Seahero και Voyager I αντίστοιχα, αμφότερα ελληνικών συμφερόντων, σύμφωνα με το Trade Winds.

Στη λίστα εντάσσεται και η εταιρεία Seacomber LTD, με έδρα τη Γλυφάδα, στην ιδιοκτησία της οποία εντάσσεται το Chios Ι με σημαία Μάλτας. Όλα τους, σύμφωνα με τις αμερικανικές Αρχές, συνέχισαν να μεταφέρουν πετρέλαιο από λιμάνια της Βενεζουέλας τουλάχιστον έως και τις 20 Φεβρουαρίου 2020.

Ως αποτέλεσμα, όλα τα περιουσιακά στοιχεία και τα συμφέροντα των εταιρειών αυτών εντός της αμερικανικής επικράτειας ή υπό τον έλεγχο Αμερικανών πολιτών μπλοκάρονται και θα πρέπει να αναφερθούν στο υπουργείο.

Η ανακοίνωση του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών

Τι είναι η λίστα SDN στην οποία εντάχθηκαν τα ελληνικά τάνκερ

Οι κυρώσεις αυτές έχουν ως στόχο, όπως αναφέρει το αμερικανικό υπουργείο, τη θετική αλλαγή συμπεριφοράς. Η άρση τους είναι δυνατή εφόσον οι ιθύνοντες πάρουν συγκεκριμένα και ουσιαστικά μέτρα με στόχο την αποκατάσταση της δημοκρατικής τάξης, αρνηθούν να συμμετέχουν στην παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μιλήσουν ανοιχτά ενάντια στις παρανομίες του καθεστώτος Μαδούρο και αποποιηθούν κάθε εμπλοκή με το πετρέλαιο, τον χρυσό, την οικονομία ή την άμυνα και την ασφάλεια της Βενεζουέλας.

Η ανακοίνωση του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών

Το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ δημοσιεύει μια λίστα ατόμων και εταιρειών που ανήκουν ή ελέγχονται ή δρουν για λογαριασμό χωρών που βρίσκονται στο στόχαστρο της χώρας. Πρόκειται για τη μαύρη λίστα SDN, στην οποία επίσης εντάσσονται ιδιώτες, ομάδες και οντότητες, όπως τρομοκράτες και διακινητές ναρκωτικών που δεν σχετίζονται απαραίτητα με συγκεκριμένη χώρα. Τα περιουσιακά στοιχεία αυτών των εταιρειών και ατόμων στις ΗΠΑ μπλοκάρονται και γενικά απαγορεύεται σε Αμερικανούς πολίτες να έχουν συναλλαγές μαζί τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *