Γιάννης Σαραντίτης – W Marine | Ο ναυτοδικηγόρος που έγινε εφοπλιστής και επενδυτής ακινήτων

Γιάννης Σαραντίτης - W Marine | Ο ναυτοδικηγόρος που έγινε εφοπλιστής και επενδυτής ακινήτων

Ο Γιάννης Σαραντίτης, είναι ένας εφοπλιστής που εμφανίζει τον τελευταίο καιρό δυναμική επέκταση του στόλου του.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Ναυτοδικηγόρος, δεινός παίκτης του τένις, εφοπλιστής, αλλά και επενδυτής ακινήτων.

Η ναυτιλιακή εταιρεία που ίδρυσε, η W Marine, πρόσθεσε μέσα στους τελευταίους δώδεκα μήνες τέσσερα φορτηγά πλοία.

Η τελευταία απόκτηση του, με 25,5 εκατ. δολάρια, είναι το πλοίο Presinge Trader, χωρητικότητας 81.100 dwt, κατασκευής 2016, που ανήκε στην ιαπωνική Nisshin Shipping και το οποίος θα παραληφθεί τον προσεχή μήνα Μάρτιο. Το πλοίο αυτό είναι το 17ο πλοίο της εταιρείας του.

Ο στόλος της W Marine, αποτελείται από φορτηγά πλοία.

Για την επιλογή του στο χτίσιμο ενός αμιγούς στόλου φορτηγών πλοίων, ο Γιάννης Σαραντίτης, υποστηρίζει: “Τα φορτηγά πλοία μεσαίου μεγέθους έχουν μεγαλύτερη ευελιξία στις θαλάσσιες μεταφορές, λόγω των διαστάσεών τους, που τα καθιστά ικανά να προσεγγίζουν περισσότερους λιμένες, αλλά και της μεγαλύτερης γκάμας φορτίων που μεταφέρουν. Τα πλοία με αυτά τα χαρακτηριστικά αποτελούν πιο συντηρητική επενδυτική προσέγγιση”.

Η ναυτική φιλοσοφία του Γιάννη Σαραντίτη, στηρίζεται σε ένα δόγμα που στηρίζεται στην συσσωρευμένη εμπειρία. Σε αυτό το δόγμα οφείλεται και η επιτυχημένη του ενασχόληση του με την ναυτιλία:

“Η ναυτιλιακή δραστηριότητα χρειάζεται σωστό προγραμματισμό και σταδιακή επένδυση των διαθέσιμων κεφαλαίων σε διαφορετικές συνθήκες αγοράς, που επιτρέπουν την αποτελεσματικότερη διασπορά επιχειρηματικού κινδύνου. Χρειάζεται συνεχή εγρήγορση και προσαρμογή στις νέες συνθήκες, και αυτό συνεπάγεται έμπειρο και ικανό προσωπικό. Η επένδυση πρέπει να είναι μακροχρόνια και απαιτεί πολλές φορές οικονομική υποστήριξη από εμάς τους πλοιοκτήτες, κάτι το οποίο πολλές φορές έρχεται σε αντίθεση με κάποιους που προβαίνουν σε βεβιασμένες κινήσεις, ιδίως όταν κινούνται με γνώμονα και μόνο την επίτευξη γρήγορων αποδόσεων”.

Το ιστορικό της W Marine

Η ναυτιλιακή εταιρεία W Marine, ιδρύθηκε από τον Γιάννη Σαραντίτη, το 2003 και είναι μια πλήρως ολοκληρωμένη εταιρεία πλοιοδιαχείρισης φορτηγών πλοίων.

Από την ίδρυσή της, η εταιρεία ασχολείται με τη διαχείριση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ξεκινώντας τη δραστηριότητά της το 2004 με το φορτηγό πλοιό M/V W-ONE, ένα συμβατικό πλοίο Panamax.

Με την πάροδο των ετών ο στόλος διευρύνθηκε, κυρίως μέσω της ναυπήγησης νέων πλοίων, της απόκτησης μεταπωλήσεων από ναυπηγεία, καθώς και μέσω της απόκτησης πλοίων στην αγορά μεταχειρισμένων.

Στόχος της εταιρείας είναι να εξυπηρετεί τους πελάτες της με αποτελεσματικό, αξιόπιστο και συνετό τρόπο, ενώ παράλληλα ασκεί τη δέουσα προσοχή για να διασφαλίζει την ασφάλεια του πληρώματος, των πλοίων και των μεταφερόμενων φορτίων.

Σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται έναν ομοιογενή στόλο πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, που κυμαίνονται σε μέγεθος από Panamax έως Post Panamax.

Ποιος είναι ο Γιάννης Β. Σαραντίτης

Ο Γιάννης Σαραντίτης σπούδασε στη Νομική και άσκησε και ασκεί το επάγγελμα του δικηγόρου, με δραστηριότητα στη ναυτιλία και στην αγορά ακινήτων – real estate, ενώ είναι και επίτιμος Πρόξενος της Νορβηγίας στην Ελλάδα.

Γεννήθηκε στη Αθήνα στις 4 Φεβρουαρίου 1972. Ξεκίνησε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Μπάκιγχαμ και στη συνέχεια μεταγράφηκε στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών , από το οποίο αποφοίτησε. Είναι νυμφευμένος με την Μαλβίνα Σαραντίτη και έχει δύο παιδιά.

Γιάννης και Μαλβίνα Σαραντίτη

Παλαιότερα ασχολήθηκε επιχειρηματικά στον τομέα των τηλεπικοινωνιών με την Telenor, μέσω κοινοπραξίας στο Μαυροβούνιο.

Διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της PROMONTE GSM στη δεκαετία του 1990 και από το 2000-2008 μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Cosmote Mobile Telecommunications.

Στον τομέα της κρουαζιέρας υπήρξε μέτοχος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, από την ίδρυση της Festival Cruises, από το 2000 έως το 200), συμμετείχε ως μέτοχος στον Τραπεζικό τομέα και ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της First Business Bank, από το 2001 έως το 2007.

Το 2003 ίδρυσε την ναυτιλιακή εταιρεία W MARINE INC, από το 2004-2017 ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της «Σαραντίτης Εταιρία Δικηγόρων» στην οποία σήμερα είναι ο κύριος μέτοχος, ενώ το 2005 ίδρυσε την εταιρεία W Real Estate Investments S.A.

Από τον Φεβρουάριο του 2009 είναι επίτιμος Πρόξενος της Νορβηγίας στην Ελλάδα και έχει παρασημοφορηθεί με τον τίτλο του Ιππότη του Τάγματος Τιμής, Πρώτου Βαθμού.

Ο Γιάννης Σαραντίτης είναι εταίρος της Δικηγορικής εταιρίας «Σαραντίτης», και μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά. Είναι κάτοχος Πτυχίου Νομικής Αθηνών, καθώς και πτυχίου LLB από το Πανεπιστήμιο του Buckingham της Μεγάλης Βρετανίας.

Πρέσβης της Νορβηγίας

Σε μια λαμπρή τελετή, ο πρέσβης του Βασιλείου της Νορβηγίας στην Ελλάδα Γιορν Γκέλσταντ τίμησε τον Γιάννη Σαραντίτη απονέμοντας του, εκ μέρους του βασιλιά Χάραλντ της Νορβηγίας, τον τίτλο του Ιππότη Α’ Τάξης του Βασιλικού Τάγματος της Τιμής.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο πρέσβης, τόνισε: «Είμαι πολύ περήφανος που βρίσκομαι σε αυτή την τελετή, ανάμεσα σε εκλεκτούς προσκεκλημένους. Στις 20 Αυγούστου του 2018, η Αυτού Μεγαλειότης, βασιλιάς Χάραλντ της Νορβηγίας υπέγραψε την απόφαση σύμφωνα με την οποία θα αποδοθεί στον Γιάννη Σαραντίτη αυτή η ιδιαίτερη τιμή για την πατρίδα μου, θέλοντας να τον ευχαριστήσουμε για την προσφορά του αυτά τα δέκα χρόνια στη χώρα αλλά και στους πολίτες της Νορβηγίας. Το έκανε με αφοσίωση και εργατικότητα. Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, που χαίρει της αγάπης και της εκτίμησης τόσων Νορβηγών, είναι σημαντικό να έχουμε συναδέλφους διπλωμάτες που να μπορούν γρήγορα να ανταποκριθούν σε προκλήσεις και έκτακτες καταστάσεις. Ως πρέσβης διαπιστώνω το άριστο έργο που επιτελούν οι οκτώ πρόξενοι μας ανά την Ελλάδα. Ξέρουμε ότι μπορούμε να στηριχθούμε στον Γιάννη Σαραντίτη που έχει χειριστεί με επιτυχία πολύ λεπτά και δύσκολα ζητήματα».

Ο Γιάννης Σαραντίτης, ανταπαντώντας στην προσφώνηση, είπε:

«Θέλω να αφιερώσω αυτή την εξαιρετική τιμή που μου έκανε ο βασιλιάς Χάραλντ δια του πρέσβη της Νορβηγίας στην Αθήνα σε όλους τους Έλληνες και τους Νορβηγούς που έχουν δουλέψει για να οικοδομήσουν αυτές τις ειλικρινείς και διαρκείς σχέσεις ανάμεσα στις δύο χώρες. Από το 2009 έχω διαπιστώσει ότι τα κράτη μας έχουν πολλά κοινά, τον σεβασμό, τον πολιτισμό, την αγάπη για την εξερεύνηση μέσα από τη θάλασσα. Οι δύο εφοπλιστικές κοινότητες έχουν στενούς δεσμούς. Σε ό,τι αφορά τον τουρισμό τουλάχιστον χιλιάδες Νορβηγοί έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, σε ποσοστό που φτάνει το 10% του πληθυσμού. Θα σας έλεγα, λόγου χάρη, για την Αντίπαρο ότι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού οι Νορβηγοί καμιά φορά είναι περισσότεροι από τους Έλληνες».

Η ΑΕΚ και η δωρεά για την “Αγία Σοφία”

Η πρώτη δωρεά που έγινε για το κτίσιμο του γηπέδου της ΑΕΚ, την “Αγιά Σοφιά” ήταν ο Γιάννης Σαραντίτης, οποίος έδωσε 500.000 ευρώ για την ανέγερση του νέου γηπέδου στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Ο Δημήτρης Μελισσανίδης, , στις 29 Ιανουαρίου 2023, πριν την έναρξη του παιχνιδιού, ΑΕΚ – Άρης, βράβευσε τους εφοπλιστές Πέτρο Παππά και Πόλυ Χατζηϊωάννου για τη μεγάλη τους προσφορά στην κατασκευή της OPAP Arena, όπως επίσης και τον Γιάννη Σαραντίτη για τη σημαντική του συνεισφορά.


Οι τρεις άνδρες έλαβαν το Μετάλλιο της τιμής – Ο Χρυσός Δικέφαλος Αετός.

Ένας θεσμός που καθιερώθηκε από τον Δημήτρη Μελισσανίδη και θα απονέμεται σε όσους προσφέρουν σημαντικό έργο στην ΑΕΚ.

Να σημειώσουμε ότι ο πατέρας του του Γιάννη Σαραντίτη, Βασίλης Σαραντίτης, ήταν ένας από τους δωρητές της ΑΕΚ και φανατικός οπαδός της.

Ποιος ήταν ο πατέρας του, Βασίλης Σαραντίτης

Γεννήθηκε το 1938 στη Νεάπολη Βοιών Λακωνίας. Γόνος πολυμελούς οικογένειας, ήρθε μικρός στον Πειραιά, ακολουθώντας το δρόμο πολλών συμπατριωτών του για μια καλύτερη μοίρα.

Έφηβος, μπαίνει στη μάχη της ζωής, δουλεύοντας μαζί με τα αδέλφια του του σε εκτελωνιστικές εργασίες.

Σπούδασε Νομικά στην Αθήνα και συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στο Λονδίνο. Εξειδικεύθηκε σε Οικονομικά θέματα και στο Ναυτικό Δίκαιο.

Άσκησε επί χρόνια μάχιμη δικηγορία και δημιούργησε στον Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα και δυναμικά δικηγορικά γραφεία, ασχολούμενος ιδιαίτερα με θέματα της ναυτιλίας και του ναυτεργατικού κόσμου.

Γενικός γραμματέας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας έγινε το 1982 και εφάρμοσε μεθοδικά το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ για τη ναυτιλία.

Δημιούργημα του ήταν ο νόμος 1376/1983 για την αντιμετώπιση της ναυτιλιακής κρίσης και την απορρόφηση της ανεργίας των ναυτικών.

Εξελέγη βουλευτής Πειραιά και νήσων το 1985 και επανεξελέγη το 1989.

Έγινε υφυπουργός Εθνικής Άμυνας στην πρώτη κυβέρνηση μετά τις εκλογές του 1985 και το 1989.

Οραματιστής πολιτικός και ασυνθηκολόγητος υπερασπιστής της διαφάνειας, παραπέμπει στη Δικαιοσύνη 46 υποθέσεις για τις οποίες υπήρχαν ενδείξεις μη καλής διαχείρισης του δημοσίου χρήματος.

Έγινε υπουργός Εμπορίου την περίοδο 1986 -1987. Ακολούθως έγινε αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κατά τα έτη 1987 -1988 και στη συνέχεια διατέλεσε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας από 18 Νοεμβρίου 1988 μέχρι 17 Μαρτίου 1989.

Κατά γενική παραδοχή αντιμετώπισε επιτυχώς κρίσιμα προβλήματα του ναυτεργατικού κόσμου, θεωρείται ως ένας από τους πιο εξειδικευμένους πολιτικούς που υπηρέτησαν τον διοικητικό φορέα της ναυτιλίας.

Βασίλης Σαραντίτης (αριστερά) και Μαλβίνα και Γιάννης Σαραντίτης

Οι δημόσιες θέσεις του Βασίλη Σαραντίτη: Ήταν νομικός σύμβουλος του Ανδρέα Παπανδρέου από το 1975. Διετέλεσε ειδικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου για ναυτιλιακά θέματα (1981-1982). Γενικός γραμματέας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (1982-1983). Το 1985 εξελέγη βουλευτής με λίστα και τον Ιούνιο του 1989 εξελέγη βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νήσων του ΠΑΣΟΚ. Έγινε υφυπουργός Εθνικής Άμυνας (1986). Υπουργός Εμπορίου (1986-1987). Υπουργός αναπληρωτής Μεταφορών και Επικοινωνιών (1987-1988). Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας (1988-1989).

Αμέσως, μετά την αποχώρηση του Βασίλη Σαραντίτη από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το 1989, ακολούθησε μια εβδομάδα με φραστικές διατυπώσεις – αντεγκλήσεις μεταξύ του Βασίλη Σαραντίτη και του πρώην υπουργού Ναυτιλίας, Ευάγγελου Γιαννόπουλου.

Επίμαχο θέμα ήταν οι άδειες σκοπιμότητας δρομολόγησης επιβατηγών πλοίων, οι οποίες δόθηκαν από τον Ε. Γιαννόπουλο.

Το ζήτημα ξεκίνησε όταν σε ομιλία του, ο Βασίλης Σαραντίτης αναφερόμενος στις αιτίες αποχώρησης του από το ΥΕΝ, έμμεσα άφησε να εννοηθεί ότι μια από αυτές οφείλεται στην παρέμβαση του στην εκκαθάριση και στον έλεγχο των αδειών σκοπιμότητας.

Ο Β. Σαραντίτης κατήγγειλε ότι όταν ανέλαβε το υπουργείο Ναυτιλίας διαπίστωσε ότι “είχαν χορηγηθεί εκατόν δέκα άδειες σκοπιμότητας . Οι πιο πολλές από τις άδειες αυτές αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για την προσέλκυση σοβαρών επενδυτών, ενώ ταυτόχρονα έχουν γίνει αντικείμενο συναλλαγής, καθώς ορισμένοι από τους κατόχους τους περιφέρουν από γραφείο σε γραφείο προς πώληση”.

Όπως είπε ο Β. Σαραντίτης: “Ζήτησα λοιπόν στοιχεία από όλους τους κατόχους αδειών, ενώ ταυτόχρονα ανέστειλα τη χορήγηση νέων. Έτσι θα προχωρούσαμε στην αφαίρεση όλων των νεκρών αδειών και θα αφήναμε ένα λογικό περιθώριο σε εκείνους που μπορούσαν να προχωρήσουν”.

Η ιστορική ομιλία του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά

Η ομιλία του Βασίλη Σαραντίτη στη Ναυτιλιακή Λέσχη του Πειραιά στα μέσα της δεκαετίας του ’90 αποτελεί ένα ιστορικό γεγονός, δεδομένου ότι περιέγραψε με γλαφυρό και αναλυτικό τρόπο, τις δυνατότητες και τις αδυναμίες της ελληνικής ναυτιλίας.

Τότε είχε πει:

“Το ελληνικό πλοίο, όσο και αν αυτό ηχεί παράξενα , είναι ένας οργανισμός ξεκομμένος από τον εθνικό του χώρο που γεννιέται, ζει και πεθαίνει μακριά από την πατρίδα του και αυτό δεν είναι φαινόμενο των τελευταίων καιρών, αλλά παλιό και μόνιμο. Απλώς, σε περιόδους κρίσης, η γεύση γίνεται πιο πικρή. Το ελληνικό πλοίο, χρηματοδοτείται, κατασκευάζεται ασφαλίζεται, επισκευάζεται, εφοδιάζεται, εργάζεται και τέλος διαλύεται στο εξωτερικό. Η ελληνική σημαία δεν φανερώνει τη βάση του πλοίου, το χώρο δηλαδή που αντλεί τη δύναμη του, αλλά μάλλον τον τύπο της καταγωγής της πλειοψηφίας των μετόχων του”.

Σε άλλο σημείο της ιστορικής του ομιλίας, είπε: “Γιατί αν λάβει κανείς υπόψη τις ιδιομορφίες του ναυτιλιακού κλάδου εύκολα φτάνει στο συμπέρασμα ότι αποτελεί ανάγκη για την ναυτιλιακή επιχείρηση το να διατηρεί παράλληλες επενδύσεις στη στεριά, όχι τόσο για μεγέθυνση των κερδών, όσο για επίτευξη ισορροπίας. Τα κίνητρα που παρουσιάζουν οι αναπτυξιακοί νόμοι είναι σημαντικά. Ίσως, η πλειονότητα των εφοπλιστών δεν έχει πλήρη εικόνα των ευκαιριών για επενδύσεις. Είναι γνωστό ότι η ναυτιλία σαν κλάδος παρουσιάζει κυκλικές διακυμάνσεις., γεγονός που από μόνο του υπαγορεύει υψηλό βαθμό αποταμίευσης στα χρόνια της ανόδου για να αντιμετωπίζονται τα χρόνια της ύφεσης”.

Επίσης, είπε: “Δύο λόγια για τις σημαίες ευκαιρίας: “Είναι αλήθεια ότι η ελληνική πλοιοκτησία στη μεταπολεμική ανάπτυξη κατέφυγε στη σημαία ευκαιρίας για τρεις λόγους. Ήταν η πολιτική αστάθεια της χώρας, δεύτερο η έλλειψη σταθερού θεσμικού πλαισίου μέσα στο οποίο θα μπορούσε η ναυτιλιακή εταιρεία με το διεθνιστικό χαρακτήρα και ιδιαιτερότητες του ελληνικού πλοίου να κινηθεί και ο τρίτος η ανεπάρκεια ναυτεργατικού δυναμικού”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *