
Η Τουρκία μπορεί να χρειαστεί να διατηρήσει τους στόλους μαχητικών αεροσκαφών F-16 για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ότι έχει προγραμματίσει η Πολεμική Αεροπορία της χώρας, εκτιμά ο αναλυτής Paul Iddon σε δημοσίευμα του στο Forbes, φέρνοντας ως παράδειγμα την περίπτωση του Ιράν.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Η αγορά των ρωσικών πυραυλικών συστημάτων αεροπορικής άμυνας S-400 που τους απομάκρυνε από την προμήθεια των stealth μαχητικών αεροσκαφών F-35 από τις ΗΠΑ και επέφερε αμερικανικές κυρώσεις την Άγκυρα έχει δημιουργήσει ήδη και αναμένεται να προκαλέσει περισσότερη ζημιά στο μέλλον.
Οι κυρώσεις και τα μαχητικά F-16
Ειδικότερα, η Τουρκία θα δυσκολευτεί να πάρει βοήθεια από τις Ηνωμένες Πολιτείες για την αναβάθμιση του μεγάλου στόλου των μαχητικών αεροσκαφών F-16 που διαθέτει, σε ό,τι αφορά την προμήθεια ανταλλακτικών και προγραμμάτων αναβάθμισης.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η Τουρκία έχει ήδη αποθηκεύσει αρκετά ανταλλακτικά πριν από την παράδοση των S-400, όπως αναφέρει ο αναλυτής, ο οποίος προσθέτει ότι τα υφιστάμενα μαχητικά αεροσκάφη της Τουρκίας μετά από 15 χρόνια θα πρέπει να αποσυρθούν.
Ο ίδιος είπε χαρακτηριστικά: «Οι επιλογές της Τουρκίας για ένα μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς είναι, τουλάχιστον, αυστηρά περιορισμένες για το προβλέψιμο μέλλον. Θα μπορούσε να αγοράσει τα ρωσικά Su-57, αλλά μια τέτοια κίνηση θα προκαλούσε αρνητικά ακόμα περισσότερο το ΝΑΤΟ και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ η ανάπτυξη του εγχώριου μαχητικού πέμπτης γενιάς TF-X δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός αυτής της δεκαετίας».

Το παράδειγμα του Ιράν
Στο σημείο αυτό ο Paul Iddon φέρνει το παράδειγμα του Ιράν, το οποίο είχε αποκτήσει μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-14, F-4 και F-5 και είχε προγραμματίσει να αγοράσει περίπου 300 μαχητικά F-16, όμως η επανάσταση του 1979 επέφερε τον τερματισμό των διπλωματικών σχέσεων Τεχεράνης και Ουάσινγκτον και το πρόγραμμα «έπεσε στο κενό».
Η Τουρκία έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει μαχητικά F-16 και διάφορα ανταλλακτικά για αυτά και από την άλλη το Ιράν κατάφερε να διατηρήσει μερικά μαχητικά F-14 σε λειτουργία, 40 χρόνια μετά.
«Ίσως», είπε ο Iddon, «μετά τη δεκαετία του 2030, πολλά από τα σημερινά μαχητικά F-16 Block 50 της Τουρκίας θα εξακολουθήσουν επίσης να είναι στην πρώτη γραμμή εξοπλισμένα με τουρκικά εξαρτήματα και οπλικά συστήματα».
Με πληροφορίες από: Ahval / Forbes | Φωτογραφία αρχείου




