Nαυπηγεία Σκαραμαγκά | Σήμερα η κρίσιμη συνεδρίαση του ΣτΕ

Nαυπηγεία Σκαραμαγκά | Σήμερα η κρίσιμη συνεδρίαση του ΣτΕ
Nαυπηγεία Σκαραμαγκά | Σήμερα η κρίσιμη συνεδρίαση του ΣτΕ

Ενα βήμα πιο κοντά στην ολοκλήρωση των εκκρεμοτήτων για τη μεταβίβαση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο σχήμα συμφερόντων του ομίλου Γιώργου Προκοπίου βρίσκεται η όλη διαδικασία.

Σήμερα συζητείται στο Συμβούλιο της Επικρατείας η αίτηση ακύρωσης των διαγωνισμών της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και της ειδικής διαχείρισης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά με τους οποίους ανακηρύχθηκε, τον Ιούλιο του 2021, πλειοδότης ο όμιλος Προκοπίου με τίμημα 37,3 εκατ. ευρώ στον πρώτο και άλλων 25,2 εκατ. στον δεύτερο για το άλλο μισό του ναυπηγείου. Κυβερνητικές πηγές εκτιμούν πως και οι εν λόγω εκκρεμότητες θα αρθούν σύντομα και θα μπορέσει να προχωρήσει η μεταβίβαση του ναυπηγείου.

Ο Δήμος Χαϊδαρίου προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας και το ανώτατο δικαστήριο αποφάσισε, εν είδει ασφαλιστικών μέτρων, να απαγορεύσει στο ελληνικό Δημόσιο να προχωρήσει σε παραχώρηση του αιγιαλού έως τη συζήτηση της κυρίως υπόθεσης. Η παραχώρηση του αιγιαλού για ένα ναυπηγείο είναι αυτονόητα στοιχείο κρίσιμο για τη λειτουργία του.

Ετσι, ναι μεν η ΕΤΑΔ μπορεί να υπογράψει σύμβαση, πλην όμως δεν μπορεί ακόμη να εξασφαλιστεί η παραχώρηση του αιγιαλού χωρίς την απόφαση, οπότε η ολοκλήρωση της συναλλαγής εκκρεμεί. Αντίστοιχη προσφυγή –με το επιχείρημα ότι ο αιγιαλός δεν έπρεπε να παραχωρηθεί και πρέπει να είναι προσβάσιμος στο κοινό– έχει καταθέσει ο δήμος στο Συμβούλιο της Επικρατείας και κατά του όμορου ακινήτου, 330 στρεμμάτων επίσης, που εκποιεί ύστερα από διαγωνισμό η ειδική διαχείριση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Νομικοί κύκλοι εκτιμούν πως οι πιθανότητες να γίνει δεκτή η αίτηση ακύρωσης του Δήμου Χαϊδαρίου είναι περιορισμένες, ωστόσο αυτό θα το αποφασίσει προφανώς το δικαστήριο.

Η έκδοση απόφασης επί της συγκεκριμένης προσφυγής είναι εκκρεμότητα που δεν επιτρέπει το οικονομικό κλείσιμο και τη μεταβίβαση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον επενδυτή, που περιμένει ήδη οκτώ μήνες.

Συζητείται σήμερα η προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου, που ζητάει ακύρωση των διαγωνισμών.

Παράλληλα, αυτή την εποχή καθαρογράφεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση για την προσφυγή του Δημοσίου κατά της επιδίκασης 120 εκατομμυρίων ευρώ, περίπου, στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά από την αρμόδια διαιτησία, στην οποία είχαν προσφύγει οι δύο πλευρές.

Η είσπραξη αυτών των 120 εκατομμυρίων από την ειδική διαχείριση είναι κομβικής σημασίας, διότι αποτελούν πόρους με τους οποίους θα πληρωθεί ένα μεγάλο μέρος των απαιτήσεων των εργαζομένων, οι οποίοι σύμφωνα με τη διαδικασία προβλέπεται να απολυθούν με βάση τις πρόνοιες του σχετικού νόμου περί ειδικής διαχείρισης.

Οι απαιτήσεις των εργαζομένων ανέρχονται σε περισσότερα από 200 εκατομμύρια, εκ των οποίων όμως περίπου 70 εκατομμύρια αφορούν την περίοδο κατά την οποία τα ναυπηγεία βρίσκονται υπό την ειδική διαχείριση.

Εκτιμάται πως, εκτός απροόπτου, το προϊόν της ειδικής διαχείρισης θα ανέλθει σε ποσό της τάξης των 150 εκατομμυρίων, ενώ επιπλέον 37,3 εκατ. ευρώ θα εισπραχθούν μέσω της ΕΤΑΔ.

Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου

Ο κ. Γιωργος Προκοπίου είναι ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές και εκτός από την ικανότητα του να διατηρεί ένα πολυ μεγάλο και ανταγωνιστικό εμπορικό στόλο άνω των πλοίων διακρίνεται και για τις παρεμβάσεις του κυρίως με αφορμές τα προβλήματα που προκαλεί στους επενδυτές το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα και τα εμπόδια που τίθενται για επενδύσεις.

Ο κ. Προκοπίου δεν μιλά συχνά αλλά όταν αποφασίσει να το κάνει δεν μασάει τα λόγια του.

Κάπως έτσι το έκανε χρόνια πίσω, τον μακρινό Απρίλιο του 2005 όταν απευθυνόμενος σε εκδήλωσης στη Ναυτιλιακή Λέσχη στο τότε Υπουργό ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργος Αλογοσκούφη, ο οποίος ήταν κεντρικός ομιλητής του είπε ορθά κοφτά ότι οι εφοπλιστές περίμεναν τη ΝΔ να βγει στην κυβέρνηση για να αλλάξει το νόμο για την φορολόγηση των ακινήτων των off shore και σχεδόν έξι μήνες μετά δεν είχε γίνει τίποτα. Έσπευσε να διευκρινίσει ότι το ενδιαφέρον των εφοπλιστών για τις επενδύσεις σε ακίνητα έγκειται στο ότι ρισκάρουν σημαντικά κεφάλαια στη θάλασσα και λογικό είναι να επενδύουν μεγάλο μέρος των κερδών τους σε ακίνητα στη στεριά.

Ακόμη πιο «άμεση» ήταν πάντως η πιο πρόσφατη δημόσια τοποθέτηση του σε εκδήλωση που πραγματοποίησε το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο, στην Αθηναϊκή Λέσχη. Ο κ. Προκοπίου ξεκαθάρισε ότι «μαλ….ες επιχειρηματίες με εκατομμύρια δεν υπάρχουν» και ζήτησε από τους πολιτικούς να κάτσουν σε ένα τραπέζι με τους επιχειρηματίες και επενδυτές με σκοπό να συμφωνήσουν στον τρόπο της ανάπτυξης ώστε να ξαναρχίσουν οι επενδύσεις.

Πιο αποκαλυπτικός όταν αναφέρθηκε και στη δική του περιπέτεια με την εφορία μιλώντας σε εκδήλωση του «Κύκλου ιδεών» του Βαγγέλη Βενιζέλου, με θέμα «ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ» τον Νοέμβριο του 2017.

Screenshot 2020 03 27 prokopiou 2 jpg JPEG εικόνα 660 × 370 εικονοστοιχεία
Nαυπηγεία Σκαραμαγκά | Σήμερα η κρίσιμη συνεδρίαση του ΣτΕ

Εμείς οι εφοπλιστές τα λεφτά που βγάζουμε, τα βγάζουμε στο εξωτερικό χωρίς καμία στήριξη από το κράτος και τις τράπεζες, και τα φέρνουμε στην πατρίδα για να τα επενδύσουμε είπε ο κ. Προκοπίου και πρόσθεσε τι έτσι έφερε και αυτός 250 εκατ. ευρώ να τα επενδύσει και η εφορία του ζητά για κάθε ένα εκατ. ευρώ 880 χιλιάδες φόρο, όπως φόρο δωρεάς 40% και άλλο 120% πρόστιμα. Για να πάω στο δικαστήριο θα πρέπει να καταβάλω το 50%, συνέχισε και πρόσθεσε ότι παράλληλα του κάνουν κατασχέσεις και ο ίδιος πρέπει να εξηγήσει στον κινέζο, τον γερμανό και ελβετό τραπεζίτη ότι δεν είναι απατεώνας. Με τέτοια αντιμετώπιση μην περιμένετε επενδύσει ήταν το μηνυμα του έλληνα μεγαλοεφοπλιστή.

Ο 72χρονος κ. Προκοπίου, δεν τα παρατάει πάντως παρά τις δυσκολίες και συνεχίζει να ασκεί το χόμπι του, όπως χαρακτηρίζει την δουλειά του αν και όπως δηλωσε πρόσφατα παραλαμβάνοντας το βραβείο «2020 Capital Link Greek Shipping Leadership Award», ανέθεσε στις τέσσερις κόρες του αυξημένο ρόλο στη ναυτιλιακή του αυτοκρατορία. Ο ιδιος θα ξεκινήσει πάλι από την αρχή ή πιο σωστά από το ένα πέμπτο , όπως ανέφερε ο Γιώργος Προκοπίου, εξηγώντας ότι τα υπόλοιπα τέσσερα πέμπτα ανήκουν στις κόρες του.

Η ναυτιλιακή αυτοκρατορία του κ. Προκοπίου αποτελείται από τέσσερις βασικές ναυτιλιακές εταιρείες και συγκεκριμένα την Dynacom Tankers η οποία, σύμφωνα με την Vesselsvalue, ελέγχει ένα στόλο από 67 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 11.394.600 dwt, την Dynagas Holding Ltd με ενεά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1.539.529 κυβικών μέτρων, την Dynagas LNG Partners με οκτώ LNG Carriers (1.261.938 k.m.) και την Sea Traders με 38 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου 3.049.000 dwt και δυο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.200 teu συνολικά.

Με πληροφορίες από Καθημερινή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *