ΣΕΚΠΥ για φρεγάτες | Στρατηγικός στόχος η συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας

ΣΕΚΠΥ για φρεγάτες | Στρατηγικός στόχος η συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας
ΣΕΚΠΥ για φρεγάτες | Στρατηγικός στόχος η συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας

O πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού – ΣΕΚΠΥ Τάσος Ροζολής, τοποθετήθηκε σχετικά με τα νέα εξοπλιστικά προγράμματα των νέων φρεγατών που πρόκειται να αποκτήσει το Πολεμικό Ναυτικό και την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία, τονίζοντας τη σημασία της συμμετοχής της εγχώριας βιομηχανίας σε αυτό.

Ο ίδιος αναφέρει χαρακτηριστικά πως «είναι καλοδεχούμενη και απαραίτητη η ναυπήγηση των φρεγατών σε ελληνικά ναυπηγεία, ο στρατηγικός όμως στόχος πρέπει να είναι η επίτευξη ουσιαστικής ποιοτικά και ποσοτικά συμμετοχής της ΕΑΒΙ στο υπόλοιπο 70% του κόστους που αφορά στα οπλικά, ηλεκτρονικά, επικοινωνιακά κλπ συστήματα του σκάφους.

Στη συνέχεια προσθέτει πως: «Ο στόχος αυτός αφορά πρωτίστως στην Εθνική Ασφάλεια μέσω εξασφάλισης της υποστήριξης των κρίσιμων συστημάτων των φρεγατών (Ασφάλεια Εφοδιασμού των ΕΔ κυρίως σε περιπτώσεις Εθνικών κρίσεων) και δευτερευόντως στην Εθνική Οικονομία μέσω της ανάθεσης έργου στην ΕΑΒΙ (Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία)», προσθέτει.

ΣΕΚΠΥ για φρεγάτες | Στρατηγικός στόχος η συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας

Τι δήλωσε ο Πρόεδρος του ΣΕΚΠΥ για το κόστος ναυπήγησης

«Όπως είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με την Αμυντική Βιομηχανία», εξηγεί ο Τ. Ροζόλης, «το κόστος ναυπήγησης ενός πολεμικού σκάφους μεγέθους φρεγάτας και μάλιστα με την συνηθισμένη για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό «βαριά οπλική διαμόρφωση», αποτελεί το 25% με 30% του συνολικού κόστους του πλοίου πλήρως εξοπλισμένου».

«Αν για παράδειγμα το κόστος μιας πλήρως εξοπλισμένης φρεγάτας κυμανθεί στα 800 εκατ. ευρώ, τα 200 εκατ. περίπου θα αφορούν στην ναυπήγησή της και τα 600 εκατ. σε όλα τα υπόλοιπα συστήματα», συμπληρώνει ο ίδιος.

«Επιπλέον», υπογραμμίζει, «αν υπολογίσουμε ότι τα πλοία αυτά θα υπηρετήσουν στο Πολεμικό Ναυτικό για τα επόμενα 30-40 χρόνια, το κόστος της εν συνεχεία υποστήριξής τους θα αφορά σε ποσοστό άνω του 80% για τις μη ναυπηγικές εργασίες.

«Είναι προφανές ότι λίγα και χαμηλής τεχνολογίας θα αφορούν στην υπερκατασκευή του πλοίου ενώ αντίθετα πολλά και υψηλής και κρίσιμης τεχνολογίας θα αφορούν στην συντήρηση και αναβάθμιση των πυραύλων, των ραντάρ, του συστήματος μάχης, των επικοινωνιών κλπ», παρατηρεί ,τονίζοντας την ανάγκη για ουσιαστική συμμετοχή της ΕΑΒΙ στο υπόλοιπο 70% του κόστους.

Ο Τ. Ροζολής επαναλαμβάνει την ανάγκη ίδρυσης υφυπουργείου, ενώ αναφέρει τα αρνητικά αποτελέσματα της μη συμμετοχής της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στο πρόγραμμα των γαλλικών Rafale και του κέντρου στην Καλαμάτα, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα τηρηθούν οι δεσμεύσεις του υπουργείου Εθνικής Άμυνας σε δεύτερη φάση.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ / Φωτογραφία αρχείου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *