Πίτερ Γεωργιόπουλος | Οι απίθανες ατάκες… και γιατί ένας top εφοπλιστής νιώθει χαζός

Πίτερ Γεωργιόπουλος: Οι απίθανες ατάκες…

Ο Πίτερ Γεωργιόπουλος, ο βετεράνος Ελληνοαμερικανός εφοπλιστής επέστρεψε και μίλησε για όλα.

Ανεβαίνοντας στη σκηνή του Marine Money Week στη Νέα Υόρκη την Τετάρτη αναφέρθηκε με ειλικρίνεια στις μεγάλες του επαγγελματικές επιτυχίες, παραδέχτηκε τις αποτυχίες του, θυμήθηκε την κορυφαία στιγμή της καριέρας του και μίλησε με χιούμορ —αλλά και αυτοκριτική- για όσα έχει μετανιώσει.

Για όσους παρακολουθούν τη ναυτιλιακή του πορεία από παλιά, η στιγμή θύμισε κάτι από το 2005, όταν ο Πίτερ Γεωργιόπουλος ίδρυσε τη ναυτιλιακή Genco Shipping & Trading, μία από τις πέντε εισηγμένες ναυτιλιακές που ηγήθηκε στις ΗΠΑ, και η μόνη που συνεχίζει να διαπραγματεύεται μέχρι σήμερα στο NYSE.

Στο πολυτελές Pierre Hotel του Μανχάταν, συμμετείχε σε μία ανοιχτή, αυθόρμητη συζήτηση επί σκηνής, με συντονιστές τον CFO της McAllister Towing Άλαν Γκίνσμπεργκ και τον Matt McCleery του Marine Money.

Και όπως πάντα, δεν μάσησε τα λόγια του.

Όταν ο Γκίνσμπεργκ αναφέρθηκε στους διαχειριστές χαρτοφυλακίων (portfolio managers) ως «έξυπνους», ο Γεωργιόπουλος απάντησε με καυστικό χιούμορ:

«Ελπίζω να μην τους ξανασυναντήσω ποτέ.

Είναι έξυπνοι στο να μαζεύουν χρήματα, αλλά όχι τόσο στο να λένε σε μια ναυτιλιακή εταιρεία τι να κάνει.»

«Ελπίζω να μη χρειαστεί να ξανασυνεργαστώ με private equity.

Αγόρασα μια εταιρεία πριν πέντε χρόνια και την έχω ιδιωτικά.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος.»

Ο λόγος για την United Overseas Group, με στόλο 20 product tankers, η οποία —όπως είπε— διοικείται από την Ελλάδα από τον συνεργάτη του, Λεωνίδα Βροντίση.

Ο Πίτερ Γεωργιόπουλος έχει ηγηθεί μερικών από τις πιο γνωστές εταιρείες στον κλάδο: General Maritime (η οποία εξελίχθηκε σε Gener8 Maritime), Baltic Trading, αλλά και  Aegean Marine Petroleum, της οποίας είχε διατελέσει πρόεδρος.

Στην ερώτηση για την κορυφαία στιγμή της καριέρας του, ανέφερε την εξαγορά 18 πλοίων aframax από την ναυτιλιακή Metrostar του Θεόδωρου Αγγελόπουλου έναντι 550 εκατ. δολ. το 2003, ως την κίνηση που «τον εκτόξευσε στο επόμενο επίπεδο».

«Τότε, κανείς δεν έκανε εξαγορές ύψους 500 εκατ. δολαρίων.», τόνισε.

… Και γιατί ένας top εφοπλιστής νιώθει χαζός

Ωστόσο, δεν ήταν όλες οι κινήσεις του το ίδιο επιτυχημένες.

Η δεύτερη εξαγορά από τη Metrostar το 2010, όπως είπε, δεν έγινε τη σωστή χρονική στιγμή.

Όταν ρωτήθηκε για το τι μετανιώνει, με την γνωστή αυτοκριτική του διάθεση απάντησε: «Έπρεπε να τα είχα πουλήσει όλα το 2007».

«Πριν το 2008, η Genco και η Genmar είχαν χαμηλό δανεισμό, ισχυρή κάλυψη συμβολαίων.

Η Genco είχε 200 εκατ. δολάρια σε μετρητά. Αν ούτε αυτό δεν σε προστατεύει, τότε πρέπει να τα πουλήσεις όλα.»

Και συμπλήρωσε: «Πάντα πίστευα ότι ήμουν καλός στις αγορές, αλλά κακός στις πωλήσεις.

Το έχω ακόμα αυτό το πρόβλημα.

Κρατάω πράγματα για πολύ καιρό.»

Με χιούμορ και ειρωνεία, ο Γεωργιόπουλος παραδέχθηκε ότι αυτό που τον κάνει να νιώθει «χαζός», είναι το γεγονός ότι δεν εισήγαγε ποτέ στις εταιρείες του τα περιβόητα «management fees» των συνδεδεμένων μερών, που επέτρεψαν στους ανταγωνιστές να διοχετεύσουν εκατομμύρια στις ιδιωτικές τους εταιρείες.

 «Δεν κάναμε τίποτα από αυτά.

Είμαι χαζός.

Θα έπρεπε να τα είχα κάνει όλα.

Το άλλο πρόβλημα είναι ότι στην Αμερική μπορείς να πας φυλακή για τέτοια πράγματα.»

Πλέον, ο επιχειρηματίας περνά τον περισσότερο χρόνο του στην εξοχή, στο Millbrook της Νέας Υόρκης.

Αλλά φαίνεται ότι μια νέα ναυτιλιακή γενιά ξεπροβάλει, καθώς ο 17χρονος γιος του ξεκινά αυτό το καλοκαίρι πρακτική σε ναυλομεσιτική εταιρεία δεξαμενόπλοιων.

«Ας δούμε αν θα του αρέσει», σχολίασε ο ισχυρός άνδρας της ναυτιλίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *