Πραγματοποιήθηκε χθες παράσταση διαμαρτυρίας των ναυτικών στο Υπουργείο Εργασίας και ακολούθησε συνάντηση αντιπροσωπείας με τον Υφυπουργό Π. Τσακλόγλου.
Κατά διάρκεια της σύσκεψης και η οποία είχε κεντρικό ζήτημα την διεκδίκηση της αναδιανομής του αποθεματικού του ΕΛΟΕΝ προς όλους τους δικαιούχους Ναυτεργάτες για τα προηγούμενα χρόνια η θέση του υφυπουργού ήταν η εξής, όπως την γνωστοποίησε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών, Αντώνης Νταλακογιώργος, είναι η ακόλουθη:
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!«Η κυβέρνηση απορρίπτει την θέση για την διάθεση των αποθεματικών, αυτών που αποτελούν την συνεισφορά των Ναυτεργατών μέσω των κρατήσεων που γίνονται ανά μήνα από το μισθό τους!
Το επιχείρημα που επινοήθηκε για να απορριφθεί αυτή η πρόταση μας ότι δεν προβλέπεται από τον νόμο, τον οποίο όμως η ίδια και η προηγούμενη αρνείται να τροποποιήσει! Ο Υφυπουργός πρότεινε σε πλήρη αντίθεση με το Ναυτεργατικό αίτημα, να δοθεί για το 2022 (και τα επόμενα χρόνια) ένα 10% από τα ετήσια έσοδα του οργανισμού, που ανέρχονται περίπου σε 10 εκατ. ευρώ.
Πρακτικά αυτό σημαίνει μια αύξηση που θα δοθεί αναδρομικά για το τρέχον έτος και αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 40- 45 ευρώ για ένα δικαιούχο που έχει Ναυτολόγηση μέσα στο έτος 7 μήνες. Δηλαδή πρόκειται πραγματικά για ψίχουλα και αυτό αποτελεί πρόκληση, η διαχείριση των οικονομικών να γίνεται σύμφωνα με την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική η οποία όπως και σε άλλους τομείς επιλέγει τα ημίμετρα για να κατευνάσει την γενικευμένη λαϊκή αντίδραση από την ασκούμενη πολιτική της!»
«Μόνο που για την περίπτωση του ΕΛΟΕΝ, τονίζει ο Αντώνης Νταλακογιώργος, κάνει αυτή του ξενοδόχου (αντί των Ναυτεργατών) αφού το κράτος δεν έχει έως σήμερα εισφέρει στα έσοδα και στο αποθεματικό του φορέα ούτε ένα cent του ευρώ!» και διευκρινίζει:
«Κατά τα λοιπά αυτό που φαίνεται από την πρόταση του υφυπουργού για να ακριβολογούμε είναι: Από τα 67 εκατ. ευρώ θα διαθέσει περί των 3,5 εκατ. ευρώ το οποίο αντιστοιχεί στο 5,2% του συνολικού σημερινού αποθεματικού!
Το δήθεν άγχος και ο πόνος των αρμόδιων Υπουργών για το αποθεματικό του σήμερα και του αύριο στο ΕΛΟΕΝ θεωρούμε ότι είναι παραπλανητικό και υποκριτικό αφού το κράτος άρπαξε μέσα σε ένα βράδυ 37 εκατ. ευρώ που ήταν το κούρεμα των αποθεμάτων του ΕΛΟΕΝ!
Διεκδικούμε να γίνει αναδιανομή τουλάχιστον του 50% του αποθεματικού και δικαιούχοι να είναι όλοι οι Ναυτεργάτες που δούλεψαν τα τελευταία 7- 8 χρόνια και είχαν παιδιά σύμφωνα με τα οριζόμενα του ΕΛΟΕΝ».
Καταγγέλλεται συρρίκνωση της Ναυπηγοεπισκευής στο Πέραμα
Παράλληλα εντονες είναι οι αντιδράσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας και του Συνδέσμου Ναυπηγών Περάματος για τις παρεμβάσεις της κινεζικής εταιρείας Cosco στους χώρους της Ναυπηγοεπισκευής σε Πέραμα και Κερατσίνι.
Αναλυτικότερα, με κοινή τους ανακοίνωση οι δύο σύνδεσμοι επισημαίνουν: «Οι Κινέζοι της COSCO παραβιάζουν καθημερινά τη Σύμβαση Παραχώρησης και παρανομούν ατιμώρητα, ως εάν ήλθαν στη χώρα μας όχι ως επενδυτές, αλλά ως αποικιοκράτες. Η COSCO οδηγεί συστηματικά τη Ναυπηγοεπισκευή στον όλεθρο, την καταστροφή και τις τοπικές κοινωνίες στην ανεργία, την πείνα και την εξαθλίωση».
Επίσης, οι δύο σύνδεσμοι ζητούν την άμεση παρέμβαση της Πολιτείας προκειμένου «να σταματήσει η παράνομη συμπεριφορά της COSCO και η καταστροφική της δράση για τις Ελληνικές επιχειρήσεις και τις τοπικές κοινωνίες. Ο χρόνος και η υπομονή μας έχει εξαντληθεί. Επιχειρήσεις και εργαζόμενοι θα δράσουμε βροντοφωνάζοντας: ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΙΟΥ!!! Chinese go home! You are not welcome in Piraeus!!!».
Ειδικότερα με κοινή τους ανακοίνωση οι δύο σύνδεσμοι περιγράφουν την κατάσταση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη:
– Συρρίκνωση και ακύρωση θέσεων επισκευής πλοίων από την ΟΛΠ/COSCO
– Την χωροθέτηση από την ΟΛΠ/COSCO δραστηριοτήτων ασχέτων με τη Ναυπηγοεπισκευή σε θέσεις παραδοσιακά εκτέλεσης επισκευών πλοίων.
– Την εκτέλεση έργων από την ΟΛΠ/COSCO ταυτόχρονα σε πολλές θέσεις Ναυπηγοεπισκευής με αποτέλεσμα την δραστική μείωσή τους και την άρνηση εφαρμογής κοινά αποδεκτού χρονοδιαγράμματος.
– Την άρνηση διαβούλευσης, την πλήρη κινέζικη αδιαλλαξία και τη χαρακτηριστική κινέζικη αποικιοκρατική συμπεριφορά.
– Την κατάληψη μεγάλου αριθμού θέσεων επισκευής από αργούντα ή διαχειμαζόμενα πλοία με ευθύνη της ΟΛΠ/COSCO.
– Την κινέζικη κακοδιαχείριση στον ΟΛΠ, που διώχνει πλοία από τη Ναυπηγοεπισκευή, ακόμα και όταν υπάρχουν διατιθέμενες υποδομές.
– Την κατάφωρη παραβίαση της Σύμβασης Παραχώρησης, που δεν επιτρέπει τη συρρίκνωση των θέσεων επισκευής, αλλά αντίθετα προάγει «… την παροχή, παράδοση και εκμίσθωση επιπρόσθετων υποδομών και ναυπηγοεπισκευαστικών δυνατοτήτων…, σε περιοχές που επί του παρόντος δεν φιλοξενούν Ναυπηγοεπισκευαστικές ιδιότητες …».
– Την κατάφωρη παραβίαση της Εθνικής μας και της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.
– Την αυθαίρετη επιβολή και την υπέρμετρη αύξηση τελών σε βάρος της Ναυπηγοεπισκευής και της Ελληνικής Ναυτιλίας από την ΟΛΠ/COSCO, που καθημερινά επιδεικνύει συμπεριφορά ακραιφνούς αποικιοκράτη με πλήρη περιφρόνηση των τοπικών κοινωνιών και επιχειρήσεων.