Όμιλος της Άννας Αγγελικούση | Πουλά “γερασμένο” τονάζ και συζητά με ναυπηγεία

Όμιλος της Άννας Αγγελικούση | Πουλά "γερασμένο" τονάζ και συζητά με ναυπηγεία

Στο “κλαμπ” των ελληνικών ναυτιλιακών που πωλούν παλαιότερα δεξαμενόπλοια σε συμφέρουσες τιμές φαίνεται πως εντάσσεται και η Pantheon Tankers, συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Του Γιώργου Γεωργίου

Διάφοροι ναυλομεσιτικοί οίκοι αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή παραχώρησε το suezmax “Astro Perseus”, χωρητικότητας 159.116 dwt και κατασκευής 2004, έναντι 18,5 εκατ. δολαρίων.

Ναυλομεσίτης λέει ότι το τελικό τίμημα είναι περίπου 2 εκατ. δολάρια μεγαλύτερο από τα επίπεδα της αγοράς για ένα βαπόρι αυτών των προδιαγραφών. Η βάση δεδομένων VesselsValue αποτιμά το “Astro Perseus” στα 17 εκατ. δολάρια. 

Ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί πάντως ο λόγος που “τσίμπησε” τόσο η τιμή πώλησης του πλοίου, ειδικά, μάλιστα, από τη στιγμή που επίκειται και δεξαμενισμός, όπως αναφέρουν οι οίκοι Seasure Shipbroking και Golden Destiny.

Το “Astro Perseus” είναι ένα από τα παλαιότερα tankers της Pantheon. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, διαχειρίζεται ακόμη τρία δεξαμενόπλοια με έτος κατασκευής το 2004, ενώ ελέγχει κι ένα, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2003. 

Με βάση τα ίδια στοιχεία, o στόλος της αποτελείται συνολικά από 32 tankers, ενώ υπό ναυπήγηση βρίσκονται τέσσερα ακόμη, τα οποία θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή εντός του 2022.

Όπως ειπώθηκε και στην αρχή, το τελευταίο διάστημα καταγράφονται αρκετά deals πωλήσεων παλιών tankers από Έλληνες εφοπλιστές.

Τελευταίο παράδειγμα η Maran Tankers, της Μαρίας Αγγελικούση, η οποία φέρεται να παραχώρησε το VLCC “Maran Corona”, χωρητικότητας 306.100 dwt και κατασκευής 2003, έναντι 26,5 εκατ. δολαρίων.

Συζητήσεις με ναυπηγεία

Πέρα, όμως, από τις πωλήσεις πλοίων, ο Όμιλος της Άννας Αγγελικούση δρομολογεί και κινήσεις επέκτασης.

Όπως μεταφέρεται στο Capital.gr από ναυλομεσίτες, ο βραχίονας LNG του Ομίλου, η Alpha Gas βρίσκεται σε συζητήσεις με κινεζικά ναυπηγεία για πιθανή παραγγελία LNG carriers. Η ναυπήγηση ενός τέτοιου βαποριού υπολογίζεται σήμερα σε περίπου 200 εκατ. δολάρια. 

Σημειώνεται ότι τους προηγούμενους μήνες ολοκληρώθηκε ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας στη Νότια Κορέα για τέσσερα LNG carriers, χωρητικότητας 173.400 κυβικών μέτρων έκαστο.

Συνολικά η Alpha Gas ελέγχει πέντε πλοία μεταφοράς LNG.

Σε αντίθεση με τον “ταλαιπωρημένο” εδώ και περίπου 1,5 χρόνο κλάδο των tankers, τα ναύλα στην αγορά του LNG σημειώνουν ανοδική πορεία το τελευταίο διάστημα, γεγονός που ενισχύει και το επενδυτικό ενδιαφέρον. 

Φωτό: Cameron Venti/Unspash

Η ιστορία

Κάτω από την “ομπρέλα” του Ομίλου της κας Αγγελικούση βρίσκεται και η Alpha Bulkers, η οποία δραστηριοποιείται στο χύδην ξηρό φορτίο, διαχειρίζοντας, με βάση την ιστοσελίδα της, 33 τέτοια βαπόρια.

Μάλιστα, νωρίτερα φέτος έγινε γνωστό ότι απέκτησε δύο ναυπήγηση newcastlemaxes, χωρητικότητας 210.000 dwt έκαστο. Συνολικά το τίμημα για τα δύο πλοία, τα οποία θα παραδοθούν το 2022, υπολογίζεται στα 102 εκατ. δολάρια. 

Η Άννα Αγγελικούση διαχώρισε το στόλο της από αυτόν του αδερφού της Γιάννη – ο οποίος απεβίωσε τον περασμένο Απρίλιο – πριν από περίπου δύο δεκαετίες και ακολούθησε τη δική της ναυτιλιακή “διαδρομή”.

Σήμερα, ο όμιλος που έχει δημιουργήσει είναι ένας από τους μεγαλύτερους της εγχώριας ναυτιλιακής κοινότητας. Μάλιστα, ένας σημαντικός αριθμός πλοίων ταξιδεύει με την ελληνική σημαία.

Σημειώνεται ότι το 2020 η κα Αγγελικούση διακρίθηκε ως “Προσωπικότητα της Χρονιάς” για την ελληνική ναυτιλία στα ετήσια βραβεία της Lloyd’s List.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *