OFAC: Βγήκαν από τη «black list» οι Έλληνες εφοπλιστές που στοχοποιήθηκαν λόγω Βενεζουέλας

Last updated on 14 Απριλίου, 2021 at 08:26 μμ

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Βγήκαν από τη «black list» των HΠA οι Έλληνες εφοπλιστές που είχαν στοχοποιηθεί λόγω Βενεζουέλας.

Θετική εξέλιξη είχε η περιπέτεια των πασίγνωστων Ελλήνων εφοπλιστών , τα ονόματα των οποίων είχαν έρθει στο φως της δημοσιότητας όταν οι αμερικανικές αρχές έκαναν ελέγχους και εντόπισαν πλοία τους να σπάνε το εμπάργκο των ΗΠΑ και να μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα. θυμίζουμε πως κατά της Βενεζουέλας έχουν οι ΗΠΑ επιβάλει κυρώσεις, αφού θεωρούν παράνομη την κυβέρνηση του Νικολάς Μαδούρο.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με ηλεκτρονικό έγγραφο της OFAC-Γραφείο Εξωτερικού Ελέγχου Περιουσιακών Στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ, οι Ελληνες εφοπλιστές βγαίνουν από την αμερικανική «black list» μετά την ξεκάθαρη δέσμευσή τους εφοπλιστών ότι σταματούν τις εμπορικές σχέσεις με τη Βενεζουέλα και ότι πάντοτε έχουν ως υψηλότερη προτεραιότητα τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς συμπεριλαμβανομένων των διεθνών εμπορικών κυρώσεων.

Σχολιάζοντας την εξέλιξη, ο Αμερικανός πρέσβης Τζέφρι Πάιατ έγραψε στο twitter: «Πολύ καλά νέα. Ως αποτέλεσμα της συνεχούς δέσμευσης των Ελλήνων πλοιοκτητών να διακόψουν τους δεσμούς με την παράνομη κυβέρνηση Μαδούρο αυτές οι εταιρείες και τα πλοία τους βγήκαν από τη λίστα OFAC. Είναι ξεκάθαρο ότι η ελληνική ναυτιλία είναι με τη Δημοκρατία και την ελευθερία. Καθένας στον κόσμο πρέπει να το καταλάβει αυτό». 

Το έγγραφο της OFAC

ofac
το έγγραφο της OFAC που δηλώνει την έξοδο από τη «black list

Οι ναυτιλιακές εταιρείες, Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου, NGM Energy SA του Νίκου Μουνδρέα και Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου, και πιο συγκεριμένα οι μονοβάπορες εταιρείες στις οποίες ανήκουν τα δεξαμενόπλοια είναι εκτός «μαύρης λίστας». Επίσης απο τη λίστα βγήκανε πλοία των Πολ Κορώνη και Ηλία Γκότση.

Σύμφωνα με το επίσημο έγγραφο της OFAC, έχουν γίνει οι ακόλουθες διαγραφές στη Λίστα SDN της OFAC:

SEAHERO Σημαία δεξαμενόπλοιου αργού πετρελαίου Μπαχάμες; Ταυτότητα εγγραφής σκαφών IMO 9315642 (πλοίο) [VENEZUELA-EO13850] (Συνδέεται με: ADAMANT MARITIME LTD).

ΑDAMANT MARITIME LTD, Trust Company Complex, Ajeltake Road, Ajeltake Island, Majuro, MH 96960, Marshall Islands; Αριθμός αναγνώρισης IMO 5869890 [VENEZUELA-EO13850].

SANIBEL SHIPTRADE LTD, Trust Company Complex, Ajeltake Road, Ajeltake Island, Majuro, MH 96960, Νήσοι Μάρσαλ; Αριθμός αναγνώρισης IMO 4124196 [VENEZUELA-EO13850].

VOYAGER I σημαία αργού πετρελαιοφόρου Νήσου Μάρσαλ; Ταυτότητα εγγραφής σκαφών IMO 9233789 (πλοίο) [VENEZUELA-EO13850] (Συνδέεται με: SANIBEL SHIPTRADE LTD).

DELOS VOYAGER SHIPPING LTD, Trust Company Complex, Ajeltake Road, Ajeltake Island, Majuro, Marshall Islands; Αριθμός αναγνώρισης IMO 6019130 [VENEZUELA-EO13850].

ROMINA MARITIME CO INC, Αριθμός αναγνώρισης IMO 5967632 [VENEZUELA-EO13850].

DELOS VOYAGER Σημαία δεξαμενόπλοιου αργού πετρελαίου Παναμάς; Ταυτότητα εγγραφής σκαφών IMO 9273052 (πλοίο) [VENEZUELA-EO13850] (Συνδέεται με: DELOS VOYAGER SHIPPING LTD).

– Σημαία δεξαμενόπλοιου EUROFORCE Λιβερίας: Εγγραφή σκάφος αναγνώρισης IMO 9251585 (σκάφος) [ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ-EO13850] (που συνδέεται με: Romina MARITIME CO INC).

Η OFAC (Office of Foreign Assets Control) υπάγεται στο Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ και ιδρύθηκε το Δεκέμβριο του 1950.

Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι μία παγκόσμια υπερδύναμη στη ναυτιλία.

Θυμίζουμε πως η Ελλάδα ιστορικά είναι μία τεράστια δύναμη στη ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο. Η χώρα μας βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως σε αξία εθνικού στόλου. Τα στοιχεία είναι και πάλι από τη VesselsValue (τα στοιχεία όπως είχαν διαμορφωθεί συμπεριλαμβανομένου του Απριλίου και δημοσιεύτηκαν τον Μάιο).

Πρώτος στην κατάταξη βρίσκεται ο στόλος της Ιαπωνίας, η αξία του οποίου κυμαίνεται στα $108,065 δισ. παρά την πτώση του κατά $9 δισ. σε σχέση με το 2019. Η απώλεια αυτή προκλήθηκε λόγω της μείωσης της αξίας των bulkers το περασμένο έτος αλλά και στις αρχές του 2020. Ο στόλος bulkers της Ιαπωνίας βέβαια είναι ο μεγαλύτερος σε αξία και ανέρχεται στα $34,8 δισ.

Δεύτερος σε αξία είναι ο ελληνόκτητος στόλος, ο οποίος ξεπερνά τα $100 δις και συγκεκριμένα αγγίζει τα $100,446 δισ. Σύμφωνα με τη VesselsValue o στόλος των Ελλήνων παρουσίασε σταθερότητα μεταξύ 2019 και 2020, απόρροια της αύξησης της αξίας των δεξαμενόπλοιων. Η αύξηση αυτή, αντιστάθμισε τις απώλειες στην αξία των bulkers και των containerships που συνέπεσε με την γεωπολιτική αστάθεια στα Στενά του Ορμούζ προς τα τέλη του περασμένου έτους αλλά και την αβεβαιότητα που επέφερε η διεθνής νομοθεσία του ΙΜΟ για τη χρήση αποθειωμένων καυσίμων από τα πλοία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *