
Στην παραγγελία τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προχώρησε ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης μέσω της εταιρείας του Capital Maritime & Trading, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.
Στο εβδομαδιαίο της report η Intermodal αναφέρει ότι η ναυτιλιακή προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Mipo της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 2,800 teu, στην τιμή των 45,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Άλλες πηγές υποστηρίζουν ότι το κόστος θα ανέλθει στα 47 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, ενώ θα παραδοθούν στην εταιρεία μεταξύ του τρίτου τριμήνου 2023 και του πρώτου τριμήνου 2024.

Τα containerships θα κατασκευαστούν κατά τα πρότυπα εκπομπών NOx Tier III του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα λειτουργίας με LNG.
Με τη νέα παραγγελία ο αριθμός των containerships της Capital Maritime που βρίσκονται υπό κατασκευή αυξάνεται στα 13, με τη συνολική αξία τους στα 476 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την VesselsValue στις αρχές του τρέχοντος έτους, η Capital Executive Ship Management έκλεισε συμφωνία για την κατασκευή τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 1.800 teu το καθένα, συνολική επένδυση 96 εκατ. δολαρίων.
H συμφωνία υπεγράφη με το ίδιο ναυπηγείο, Hyundai Mipo Dockyard.
Σημειώνεται ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη τρέχουν μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα ύψους σχεδόν 2 δισ. δολαρίων.
Εκτός από τα containerships οι ναυτιλιακές του διαθέτουν ισχυρούς στόλους τόσο στην αγορά των τάνκερ όσο και στα LNG.
Σύμφωνα με την VesselsValue, η Capital Gas προχώρησε πέρυσι σε πέντε ακόμη παραγγελίες LNG carriers, συνολικής αξίας 1,02 δισ. δολαρίων.
Ναυπηγεί άλλα δύο πλοία η Danaos του Γιάννη Κούστα
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Danaos Corporation, του Γιάννη Κούστα, ανακοίνωσε ότι έδωσε παραγγελία για την ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 7.100 TEU.
Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στο ναυπηγείο Dalian Shipbuilding στην Κίνα και αναμένεται να παραδοθούν στη Danaos το 2ο και 3ο τρίμηνο του 2024. Οι αντισυμβαλλόμενοι της Danaos στα ναυπηγικά συμβόλαια, η Dalian Shipbuilding και η CSTC είναι και οι δύο θυγατρικές της CSSC, που είναι από τους μεγαλύτερους ναυπηγικούς ομίλους.
Τα πλοία θα είναι έτοιμα για καύσιμα μεθανόλης και θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) σε σχέση με τα πρότυπα εκπομπών Tier III και τον Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) Phase III.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, Δρ. Ιωάννης Κούστας, σχολίασε:
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 7.100 TEU. Αυτά τα πλοία βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της νέας τεχνολογίας, διαθέτουν τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές για τις απαιτήσεις εκπομπών και είναι έτοιμα για χρήση μεθανόλης. Με αυτή την εντολή η Danaos συνεχίζει να εδραιώνει τη θέση της ως ένας από τους σημαντικότερους παίκτες στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να μεγιστοποιήσουμε την κερδοφορία μας και να εξασφαλίσουμε πιο δυναμικές συναλλαγές με έμφαση στη δημιουργία υπεραξίας για τους μετόχους μας».