Τι απασχολεί σήμερα τη Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων- Η Ευρώπη έχει ανάγκη μια ισχυρή ναυτιλία

Ναυτιλία
Τι απασχολεί σήμερα τη Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων

Την 30η Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΕΕΝΜΑ, παρουσία μελών της και τηρουμένων των μέτρων λόγω COVID-19, η ετήσια Τακτική Συνέλευση της Ένωσης για το 2019.

Έγινε αναφορά στον Τακτικό Προϋπολογισμό του προηγούμενου έτους και στην έγκριση των συναφών δαπανών, ενώ ο Πρόεδρος της Ένωσης, κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης, στην ομιλία του απολογισμού, αναφέρθηκε συνοπτικά στις δράσεις της Ένωσης κατά το προηγούμενο έτος, στα θέματα που έχουν ήδη επιλυθεί/διευθετηθεί, καθώς και στις προτεραιότητες για το τρέχον έτος, όπως:

H ελληνική ναυτιλία είναι στις κορυφαίες του κόσμου

· Η αναγνώριση των διεθνών πιστοποιητικών στα πλοία που εκτελούν πλόες εσωτερικού.

· Η έκδοση του πιστοποιητικού καταλληλότητας, για την μεταφορά υγροποιημένου αερίου από τους εξουσιοδοτημένους Νηογνώμονες.

· Τα όρια ηλικίας των πλοίων που διακινούν καύσιμα.

· Η επαναφορά του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ) στις αρχικές αρμοδιότητες.

· Η συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες (έκδοση Υ.Α. για καθορισμό εργασιών πληρώματος, τροποποίηση Υ.Α. για εκτέλεση εργασιών στα αγκυροβόλια όλων των λιμένων της χώρας, δυνατότητα διάλυσης πλοίων σε μονάδες ναυπήγησης, ηλεκτρονική έκδοση αδειών που σύντομα θα λειτουργήσει κλπ).

· Ο χαρακτηρισμός του μώλου Δραπετσώνας ως χώρου ναυπηγοεπισκευής , καθώς και της παρακείμενης βάσης κλπ.

Παράλληλα σημείωσε ότι, σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο, αναπτύχθηκαν σημαντικές πρωτοβουλίες και επιτεύχθηκε:

· Η έκδοση της νέας Οδηγίας (ΕΕ) 2019/883, για την παραλαβή και διαχείριση των αποβλήτων και καταλοίπων φορτίων των πλοίων.

· Τρίμηνη μεταβατική περίοδος για την απομάκρυνση των μη κανονικών καυσίμων.

· Καθορισμός των shortsea term measures για την μείωση των αερίων ρύπων.

· Αποτροπή ανακήρυξης της Μεσογείου θάλασσας σε ECA.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε και σε θέματα που εκκρεμούν και βρίσκονται σε στάδιο επεξεργασίας με αρμόδιο Υπουργείο, όπως:

· Η πλοήγηση και ρυμούλκηση (συμπλήρωση του αναχρονιστικού θεσμικού πλαισίου, επανεξέταση χωρητικότητας πλοίων).

· Οι οργανικές συνθέσεις πλοίων χωρητικότητας 1500-3000κοχ.

· Η ειδικότητα ναυτόπαιδα.

· The same risk area.

· Η μη ένταξη της ναυτιλίας στο Ενωσιακό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων και μη δημιουργία πρόσθετου Ταμείου με καταβολή εισφορών από ναυτιλιακές εταιρείες, αφού στα πλαίσια ΙΜΟ η ναυτιλιακή κοινότητα χρηματοδοτεί με 5 δις δολλάρια ΗΠΑ την ίδρυση του International Maritime  Research and Development Board.

Ειδικά, ο Πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ, αναφερόμενος στην μείωση των υπό Ελληνική σημαία πλοίων, βάσει των τελευταίων στοιχείων, ανέφερε ότι είναι πλέον η κατάλληλη χρονική στιγμή στήριξης του Ελληνικού Νηολογίου, με την ανάληψη των αναγκαίων μέτρων από το Υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να επιστρέψουν πάνω από 500 πλοία της shortsea ναυτιλίας, που από το 2007 έχουν κατεβάσει την γαλανόλευκη.

Άλλωστε, αυτή η προσπάθεια της ΕΕΝΜΑ, έρχεται να προστεθεί σε αυτές που κάνει παράλληλα η ΕΕΕ και το Committee, για την στήριξη του Εθνικού μας Νηολογίου.

Η Ευρώπη έχει ανάγκη μια ισχυρή ναυτιλία

Την Τετάρτη 1η Ιουλίου, η Γερμανία ανέλαβε την προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου με κεντρικό σύνθημα «Μαζί. Να κάνουμε την Ευρώπη ξανά δυνατή». Ενώ η γερμανική προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου θα επικεντρωθεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τον μετριασμό του αντικτύπου της κορονο-κρίσης, θέματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος και η καινοτομία θα βρίσκονται επίσης στο επίκεντρο.

«Η γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία είναι έτοιμη να υποστηρίξει την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τους στόχους της», δήλωσε ο Alfred Hartmann, πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών (VDR). Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες στη Γερμανία και στην Ευρώπη θα πρέπει να υποστηριχτούν εμπράκτως, προκειμένου να διατηρήσουν τη θέση τους στον παγκόσμιο ανταγωνισμό – ιδιαίτερα κατά την κρίσιμη αυτή συγκυρία της πανδημίας.

Ο πρόεδρος της VDR δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας, τονίζοντας ότι «η οικονομία και οι πολίτες της Ευρώπης εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το θαλάσσιο εμπόριο: η ναυτιλία προασπίζει την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας, ακόμα και τώρα, σε περιόδους όπως αυτή του κορονοϊού». Ο κ. Hartmann σημειώνει ότι η Γερμανία θα πρέπει να «εκμεταλλευτεί» την προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου προκειμένου να υπογραμμίσει την τεράστια σημασία της ναυτιλίας για μια δυνατή και ανεξάρτητη Ευρώπη. Αναφέρει δε ότι τέσσερα στα δέκα πλοία παγκοσμίως τα διαχειρίζονται ευρωπαϊκές εταιρείες και συμπληρώνει ότι χώρες όπως η Ελλάδα, η Γερμανία, η Νορβηγία και η Δανία αποτελούν από τα κορυφαία ναυτιλιακά κράτη στον κόσμο.

«Για να καταφέρει ο ναυτιλιακός κλάδος να ξεπεράσει τις επιπτώσεις της πανδημίας, πρέπει να του επιτραπεί να επωφεληθεί από εθνικά αλλά και ευρωπαϊκά μέτρα στήριξης, όπως μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων», τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών στην επίσημη ιστοσελίδα του οργάνου εκπροσώπησης.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το φλέγον ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, ο κ. Hartmann επισημαίνει ότι «χρειαζόμαστε μια ΕΕ με ισχυρή διαπραγματευτική και διπλωματική ισχύ, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του ΙΜΟ σε παγκόσμια κλίμακα».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *