Το πρώτο τρίμηνο του 2023 έκλεισε με μεγάλη αύξηση στις παραγγελίες πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές. Σύμφωνα με τα στοιχεία κορυφαίου νηογνώμονα, έχουν γίνει μέχρι τα τέλη Μαρτίου 57 παραγγελίες πλοίων.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Αν ο ρυθμός παραμένει ίδιος και τα επόμενα τρίμηνα οι ελληνικές παραγγελίες μέσα στο 2023, θα φτάσουν τις 230, όταν το 2022 ήταν συνολικά στα 155 πλοία και το 2021 έγιναν141 παραγγελίες. Φορτηγά και δεξαμενόπλοια είναι οι κύριοι τύποι πλοίων που επικεντρώνεται το εφοπλιστικό ενδιαφέρον, με τις παραγγελίες containers να έχουν μειωθεί αισθητά μετά το περσινό μπαράζ παραγγελιών.
Παρά την αύξηση στο κόστος στην κατασκευή νέων πλοίων, οι εκτιμήσεις της αγοράς κάνουν λόγο ότι οι ελληνικές εγγραφές στα βιβλία παραγγελιών δεν θα σταματήσουν, καθώς δεν θα υπάρξει πτώση στο κόστος άρα όσοι θέλουν να υλοποιήσουν ένα νέο επενδυτικό πλάνο θα το κάνουν χωρίς να αναλογιστούν το υψηλό κόστος.
Παρά το γεγονός ότι η πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας είναι προ των πυλών, ακόμα αυτό δεν καταγράφεται ως κυρίαρχη τάση στις ναυπηγήσεις όπως με παραγγελίες πλοίων που έχουν διπλές μηχανές, με την ναυτιλία να παραμένει να χρησιμοποιεί πετρέλαιο σε μεγάλο βαθμό και τις επόμενες δεκαετίες, απλώς να εξετάζεται σε ποια μορφή.
Νέες παραγγελίες
Νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο LNG Carriers έβαλε ο Όμιλος Αγγελικούση στις κορεατικές γιάρδες Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Πρόκειται για πλοία μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων με συνολικό κόστος ναυπήγησης τα 513 εκατομμύρια δολάρια ανεβάζοντας τις συνολικές παραγγελίες του ομίλου στα 14 ” δίδυμα”νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG.
Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Intermodal, η Capital Gas του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, άσκησε option προηγούμενης παραγγελίας στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Samho, για την κατασκευή δύο ακόμη LNG carriers χωρητικότητας 174,000 cbm. Το κόστος τους ανέρχεται σε 259,5 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2027.
H Athenian Tankers της οικογένειας Κυριακού, παρήγγειλε στο ναυπηγείο Wuchang Shipbuilding την κατασκευή δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών προϊόντων, χωρητικότητας 18.500 dwt το καθένα.
H Metrostar Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Θεόδωρου Αγγελόπουλου προχώρησε στην παραγγελία ενός τάνκερ LR2 χωρητικότητας 115,000 dwt., με option για την κατασκευή ενός ακόμη πλοίου και η τιμή του θα ανέλθει στα 67,5 εκατ. δολάρια με έτος παράδοσης το 2026.
Δυναμική επιστροφή στις ναυπηγήσεις και από την εταιρεία Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου. Σύμφωνα με την Ιntemodal, η εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων με το κινεζικό ναυπηγείο Chengxi Shipyard, για την κατασκευή δύο φορτηγών, χωρητικότητας 82,000 dwt, στην τιμή των 33,5 εκατ. δολαρίων το κάθε πλοίο.