Οι Έλληνες εφοπλιστές σπάνε όλα τα ρεκόρ και συνεχίζουν με αυξανόμενο ρυθμό τις παραγγελίες στα ναυπηγεία της Κίνας, της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το mononews.gr, συνολικά 79 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ναυπηγούν 579 ποντοπόρα πλοία.
Τα περισσότερα πλοία, 372, κατασκευάζονται σε ναυπηγεία της Κίνας.
Στις αρχές Ιουλίου του τρέχοντος έτους, 75 ήταν οι εταιρείες που ναυπηγούσαν 544 ποντοπόρα πλοία.
Με άλλα λόγια μέσα σε δύο μήνες, προστέθηκαν τέσσερις εταιρείες που έκλεισαν συμφωνίες για ναυπηγήσεις και ο αριθμός των πλοίων αυξήθηκε κατά 35 πλοία.
Με βάση τα νεότερα στοιχεία, οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 170 φορτηγά πλοία, 272 δεξαμενόπλοια, 35 κοντέινερ και 102 πλοία μεταφοράς GAS.
Ο Γιώργος Προκοπίου εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τις παραγγελίες.
Ναυπηγεί συνολικά 78 πλοία. Δεύτερος είναι ο Βαγγέλης Μαρινάκης που κατασκευάζει 46 πλοία και τρίτος ακολουθεί ο Γιώργος Οικονόμου που κατασκευάζει 41 πλοία.
Ο Κρίτων Λεντούδης υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα με 37 πλοία. Η Μαρία Αγγελικούση ναυπηγεί 23 πλοία, η θεία της, Άννα Αγγελικούση 12 πλοία.
Η Αγγελική Φράγκου 22 πλοία, ο Θανάσης Λασκαρίδης 17 πλοία, ο Γιάννης Κούστας 15 πλοία, ο Θοδωρής Κυριακού 10 πλοία, ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης 10 πλοία και ο Ντίνος Μαρτίνος 10 πλοία.
Ο Γιώργος Προκοπίου είναι πρώτος στα φορτηγά πλοία με 30 πλοία, όπως και στα τάνκερ με 40 πλοία.
Στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ πρώτος είναι ο Γιάννης Κούστας με 15 πλοία και στα πλοία μεταφοράς Gas πρώτος είναι ο Βαγγέλης Μαρινάκης με 24 πλοία.
Ο ναυτιλιακός αναλυτής της Xclusiv Shipbrokers, Δημήτρης Ρουμελιώτης, σχολιάζοντας την έκρηξη των ναυπηγήσεων, επισημαίνει:
«Η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται σε μια περίοδο άνθησης, όπως αποδεικνύεται από το ιστορικά υψηλό βιβλίο παραγγελιών πλοίων (ξηρού φορτίου, δεξαμενοπλοίων, εμπορευματοκιβωτίων, μεταφοράς αερίων άνω των 10.000 dwt).
Με 579 πλοία επί παραγγελία, η Ελλάδα κατατάσσεται δεύτερη παγκοσμίως, αμέσως μετά την Κίνα με 585 πλοία σε παραγγελία.
Αυτή η σημαντική αύξηση, σε σύγκριση με τα 345 πλοία που είχαν παραγγελθεί μόλις ένα χρόνο πριν, αντικατοπτρίζει την αυξημένη επενδυτική δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών.
Το ενδιαφέρον των Ελλήνων στρέφεται κυρίως σε πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια, με 442 συνολικά παραγγελίες σε αυτές τις κατηγορίες – 170 πλοία ξηρού φορτίου και 272 δεξαμενόπλοια».
Ο Δημήτρης Ρουμελιώτης, τονίζει επίσης ότι “παράλληλα, παρατηρείται μια στροφή προς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (35) και αερίων (102), υπογραμμίζοντας τη στρατηγική των Ελλήνων να διαφοροποιήσουν το στόλο τους και να προσαρμοστούν στις νέες τάσεις της αγοράς, όπως είναι η μετάβαση σε καθαρότερα καύσιμα” και προσθέτει:
“Τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν αναδειχθεί σε προτιμητέο προορισμό για τους Έλληνες πλοιοκτήτες, λαμβάνοντας πάνω από τα δύο τρίτα των παραγγελιών (372). Η ανταγωνιστικότητα των κινεζικών ναυπηγείων σε θέματα τιμών και χρηματοδότησης αποτελεί βασικό παράγοντα για αυτήν την επιλογή. Ακολουθούν τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία διατηρούν επίσης σημαντικό μερίδιο αγοράς.
Ποιες είναι οι αιτίες αυτής της άνθισης στην ελληνική ναυτιλία;
- Καλές συνθήκες αγοράς: Οι ευνοϊκές συνθήκες στις αγορές ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοιων, που χαρακτηρίζονται από υψηλά ναύλα, ενθαρρύνουν τους εφοπλιστές να επενδύσουν και να επεκτείνουν τους στόλους τους.
- Περιβαλλοντικοί κανονισμοί: Οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, όπως οι στόχοι του ΙΜΟ για μείωση των εκπομπών ρύπων, οδηγούν σε αυξημένη ζήτηση για πιο «πράσινα» πλοία.
- Ισχυρή οικονομική κατάσταση: Η υγιής οικονομική κατάσταση των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών και οι σταθερές χρηματοροές τους επιτρέπουν σημαντικές επενδύσεις.
Το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών υποδηλώνει την αποφασιστικότητα των Ελλήνων να διατηρήσουν τη ηγετική τους θέση στη ναυτιλία. Ωστόσο, υπάρχουν και κίνδυνοι, όπως μια πιθανή ύφεση στην αγορά που θα μπορούσε να οδηγήσει σε πλεόνασμα μεταφορικής χωρητικότητας.
Συνολικά, η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται σε μια περίοδο δυναμικής ανάπτυξης, με τους Έλληνες εφοπλιστές να επενδύουν στρατηγικά στο μέλλον και να διαμορφώνουν το παγκόσμιο θαλάσσιο τοπίο”.
Αναδημοσίευση από mononews