
Ισχυρή παραμένει η ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Ασία και ειδικότερα στην Κίνα, παρά την άνοδο της τιμής του κατά 10% την προηγούμενη εβδομάδα.
Η Ασία (Ιαπωνία, Κίνα, Νότιος Κορέα, Ινδία, Ταιβάν, κ.λ.π.) καλύπτει πάνω από το 70% των παγκοσμίων εισαγωγών LNG, με την Κίνα να περνά μπροστά ως ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG με 51,898 εκατ. τόνους το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου αφήνοντας στη δεύτερη θέση την Ιαπωνία με 51,378 εκατ. τόνους, σύμφωνα με το splash247.com.
Τα φορτία του Νοεμβρίου στην Ασία είχαν τιμή 26,50 δολ ανά mmBtu, σύμφωνα με το Reuters, ενώ ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons αναφέρει ότι στην Κίνα η Unipec αναζητά 11 φορτία LNG για παράδοση αυτό το χειμώνα. Επιπλέον η Cameron LNG στις ΗΠΑ ανακοίνωσε στο μέσον της εβδομάδας ότι η μονάδα εξαγωγής της Λουϊζιάνα που έκλεισε για συντήρηση αναμένεται να επιστρέψει σύντομα στις εξαγωγές προσθέτοντας φορτία στην πλευρά της προσφοράς.
Οι ναύλοι στα LNG Carrier για ταξίδια Αυστραλίας-Ιαπωνίας, ακολουθούν ανοδική ρότα καις την spot αγορά κυμαίνονται από 53.500 δολ έως 89.300 δολ την ημέρα, ανάλογα το καύσιμο που χρησιμοποιεί το πλοίο.

Στα 61.000 δολάρια τα μέσα ημερήσια κέρδη στα capes
Ημέρες 2008 ζει η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, καθώς ο μέσος ναύλος στα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, στα capes, ξεπέρασε τα 61.000 δολ. την ημέρα επίπεδα που έχουν να δουν από το 2008.
Αν και την Παρασκευή ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου ο Baltic Dry Index (BDI) έκανε μια μικρή διόρθωση επτά μονάδων και έκλεισε στις 4.644 μονάδες, εντούτοις όλες οι εκτιμήσεις των αναλυτών συγκλίνουν ότι η ζήτηση για πλοία αυτής της κατηγορίας είναι ισχυρή και θα υπάρχει θετική συνέχεια για τους πλοιοκτήτες τις επόμενες ημέρες.
Η αγορά των πλοίων Capesize συνέχισε την ανοδική της ρότα την περασμένη εβδομάδα και έφτασε σε νέα υψηλά αναφέρει το Baltic Exchange.
Ο μέσος ημερήσιος ναύλος στο Capesize 5TC που περιλαμβάνει πέντε διαφορετικά δρομολόγια, έκλεισε την Παρασκευή στα 61.309 δολάρια κερδίζοντας πάνω από 8.000 δολ. όλη την εβδομάδα.

Η κύρια κινητήρια δύναμη για την αγορά προέρχεται όπως σημειώνει το Baltic Exchange από την περιοχή του Ειρηνικού, όπου οι ναυλωτές της Δυτικής Αυστραλίας είχαν περιορισμένες επιλογές καθώς ήταν κακός ο καιρός στην Ανατολική Κίνα με τα πλοία να αντιμετωπίζουν προβλήματα.
Ωστόσο, αυξημένη ζήτηση καταγράφεται και στον Ατλαντικό, όπου ο ημερήσιος ναύλος σε ορισμένες περιπτώσεις έχει φτάσει και τα 81.775 δολ.