Ανεβάζουν ρυθμό οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών στον κλάδο του LNG, καθώς φαίνεται ότι έχει πλέον “οριστεί” κατά μία έννοια από τη ναυτιλιακή αγορά ως το ιδανικό καύσιμο για τη μετάβαση στην εποχή των μηδενικών εκπομπών αναφέρει ο Γιώργος Γεωργίου
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Τελευταίο παράδειγμα φέρεται να είναι η Capital Gas, ο βραχίονας LNG του ομίλου του Βαγγέλη Μαρινάκη. Ειδικότερα, ναυλομεσίτες συνδέουν τη ναυτιλιακή με την παραγγελία τριών LNG carriers σε ναυπηγείο της Νότιας Κορέας.
Το τίμημα δεν έχει γίνει γνωστό, αλλά ναυλομεσιτικές πηγές επισημαίνουν ότι η τιμή για τη ναυπήγηση ενός πλοίου μεταφοράς LNG υπερβαίνει πλέον τα 200 εκατ. δολάρια.
Το υψηλό συνολικό κόστος της επένδυσης μαρτυρά την “πίστη” της εταιρείας για απόσβεση στο μέλλον, μέσα από τα πολυάριθμα projects που δρομολογούνται σήμερα.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Capital Gas παραχώρησε στην εισηγμένη εταιρεία του ομίλου, Capital Product Partners, έξι LNG carriers, σε μία ενδοομιλική συναλλαγή που ξεπέρασε τα 1,2 δισ. δολάρια.
Ο στόλος της Capital Gas αποτελείται σήμερα από εννέα μοντέρνα LNG carriers, το παλαιότερο εκ των οποίων είναι ναυπηγημένο το 2020. Τα συγκεκριμένα πλοία διαθέτουν χωρητικότητα 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο, μηχανές τύπου XDF και είναι εξοπλισμένα με σύγχρονες τεχνολογίες.
Γιατί επενδύουν στο LNG
Σε αντίστοιχες επενδύσεις έχουν προχωρήσει τους τελευταίους μήνες η Maran Gas του ομίλου Αγγελικούση, η Dynagas LNG Partners του Γιώργου Προκοπίου και άλλοι σημαντικοί “παίκτες”, καθώς “βλέπουν” ότι θα αυξηθεί το μερίδιο που καταλαμβάνει το LNG στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα τα επόμενα χρόνια.
Όπως εξηγεί στέλεχος ελληνικής ναυτιλιακής εισηγμένης στη Wall Street, το προσφερόμενο στην αγορά LΝG αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2040. “Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση για πλοία που θα μεταφέρουν το καύσιμο θα εκτοξευτεί” προσθέτει.
Απαντώντας στην κριτική που ασκείται στο LΝG, καθώς αποτελείται σε συντριπτικό ποσοστό από μεθάνιο, σημειώνει ότι συγκριτικά με τα συμβατικά καύσιμα μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) μεταξύ 20-30%, ενώ οι εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) είναι μηδενικές και οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) αρκετά περιορισμένες.
“Δεν υπάρχουν, σήμερα, άλλες τεχνολογίες πρακτικές και άμεσες που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της ποντοπόρου ναυτιλίας. Η μόνη εναλλακτική πρακτική πηγή ενέργειας είναι το LΝG” τονίζει και στέκεται ιδιαίτερα στο γεγονός ότι πρόκειται για δοκιμασμένη λύση, ενώ έχει ήδη αναπτυχθεί η εφοδιαστική αλυσίδα και οι υποδομές που υποστηρίζουν τη χρήση του.
Παράλληλα, καταλήγει, σε μία ισχυρή ναυλαγορά, όπως η σημερινή, οι εταιρείες που αγοράζουν πλοία μεταφοράς LNG εξασφαλίζουν πολυετείς ναυλώσεις, γεγονός που προσφέρει διαρκή απασχόληση στο στόλο, ακόμη και στα χαμηλά σημεία του ναυτιλιακού κύκλου.
Τι είναι το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο – LNG
Το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο – LNG είναι φυσικό αέριο το οποίο ψύχεται στους -162 °C περίπου υπό κανονική πίεση. Είναι άοσμο, μη τοξικό, μη διαβρωτικό και λιγότερο πυκνό από το νερό. Στην πραγματικότητα είναι φυσικό αέριο αλλά σε υγροποιημένη μορφή ώστε να μεταφέρεται εύκολα. Η υγροποίηση του φυσικού αερίου επιτυγχάνεται σε εξειδικευμένες παραγωγικές μονάδες (LΝG liquefaction terminals) συνήθως σε σχετικά μικρή απόσταση από τα πεδία παραγωγής.
Σε τι χρησιμεύει το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο – LNG
Το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο – LΝG χρησιμοποιείται κυρίως στη βαριά βιομηχανία σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες της Ευρώπης. Για τις πιο πολλές αναπτυσσόμενες χώρες, αυτό δεν είναι μια πρακτική επιλογή.
+ There are no comments
Add yours