Αυξημένες ανάγκες σε υγροποιημένο φυσικό αέριο θα χρειαστεί να καλυφθούν το 2022 ούτως ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Σύμφωνα με πηγές της αγοράς για το 2022 συνολικά θα χρειαστούν ποσότητες της τάξης των 2,5 δισ. κυβικών μέτρων LNG προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του ελληνικού ενεργειακού συστήματος.
Πιο συγκεκριμένα, για την επόμενη χρονιά η εκτίμηση της αγοράς είναι ότι η συνολική κατανάλωση φυσικού αερίου θα κινηθεί στα επίπεδα των 7,5 δισ. κυβικών μέτρων.
Από αυτή την ποσότητα 5 δισ. κυβικά μέτρα θα προέλθουν από εισαγωγές φυσικού αερίου από τους αγωγούς: 3,5 δισ. κυβικά μέτρα προβλέπεται να είναι οι εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου, 1 δισ. κ.μ. θα προέλθει από το Αζερμπαϊτζάν μέσω του αγωγού TAP ενώ ακόμη 0,5 δισ. κ.μ. θα προέλθουν από την τουρκική Botas, η σύμβαση με την οποία τελειώνει.
Με τις συνολικές εισαγωγές φυσικού αερίου από αγωγούς να φτάνουν τα 5 δισ. κ.μ. εκτιμάται ότι θα χρειαστούν ακόμη 2,5 δισ. κ.μ. εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG , προκειμένου το ελληνικό σύστημα να μην αντιμετωπίσει προβλήματα ασφάλειας εφοδιασμού.
Μια πιο σαφή εικόνα για τις εισαγωγές φορτίων LNG αναμένεται να υπάρξει στις αρχές Νοεμβρίου όταν και ο ΔΕΣΦΑ θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα των δημοπρασιών για την δέσμευση και κατανομή χωρητικότητας LNG στη Ρεβυθούσα για το έτος 2022.
Αξίζει να αναφερθεί πάντως, ότι εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης του κόστους του φυσικού αερίου στις διεθνείς αγορές, έχουν αυξηθεί γεωμετρικά οι ανάγκες δέσμευσης κεφαλαίων που απαιτούνται για την εισαγωγή φορτίων LNG.
Έτσι για ένα φορτίο 1 εκατ. MWh, το κόστος από 20 εκατ. ευρώ έχει εκτιναχθεί στα 100 εκατ. ευρώ, ποσό που ανακτά ο εισαγωγέας περίπου 40 ημέρες μετά την έλευση του φορτίου.
+ There are no comments
Add yours