Η Μαρία Αγγελικούση ναυπηγεί 11 LNG αξίας άνω των 2,640 δισ. δολαρίων | Η αξία των νεότευκτων LNG εκτοξεύτηκε στα 240 εκατ. δολάρια

Η αξία των νεότευκτων LNG εκτοξεύτηκε στα 240 εκατ. δολάρια | Η  Μαρία Αγγελικούση ναυπηγεί 11 LNG αξίας άνω των 2,640 δισ. δολαρίων

Η ναυτιλιακή εταιρεία Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση ναυπηγεί έντεκα πλοία μεταφοράς LNG, 174.000 κυβικών μέτρων το κάθε ένα πλοίο.

κείμενο Σάββας Αθανασίου

Η συνολική αξία των έντεκα πλοίων πλέον ανέρχεται στα 2,640 δισ. δολάρια. Επίσης, ναυπηγεί και άλλα 6 δεξαμενόπλοια. Συνολικά οι δύο εταιρείες της Μαρίας Αγγελικούση, Maran Gas Maran και Tankers ναυπηγούν 17 πλοία τα οποία θα παραδοθούν, δύο δεξαμενόπλοια μέσα στο 2022, άλλα 4 το 2023 και τα 11 πλοία μεταφοράς LNG θα παραδοθούν σταδιακά από το Αύγουστο του 2023 έως τον Ιούνιο του 2026.

Επισημαίνεται ότι η τιμή των πλοίων μεταφοράς LNG 174.000 κυβικών μέτρων ανήλθε στα 240 εκατομμύρια δολάρια κατά μέσο όρο από τα 236 εκατομμύρια δολάρια που ήταν τον περασμένο μήνα Ιούλιο. Από το γεγονός αυτό προκύπτει ότι ήδη οι εταιρείες της Μαρίας Αγγελικούση έχουν καταγράψει σημαντικές υπεραξίες.

Η μέση τιμή των πλοίων μεταφοράς αργού μεγάλου μεγέθους αυξήθηκε στα 120 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 119 εκατομμυρίων δολαρίων τον προηγούμενο μήνα. Ο Δείκτης Τιμών Newbuilding του οίκου Clarkson ανέβηκε στο υψηλότερο επίπεδο των 161,81 μονάδων τα τελευταία 13 χρόνια. Ο αριθμός σηματοδότησε την 21η συνεχόμενη άνοδο από τον Δεκέμβριο του 2020.

Η Μαρία Αγγελικούση είναι τρίτης γενιάς καραβοκύρισσα, κόρη του Γιάννη Αγγελικούση και εγγονή του Αντώνη Αγγελικούση, που στην Κατοχή συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Κράιπε στην Κρήτη και θεωρείται ο ιδρυτής της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης.

Φέρει το όνομα της γιαγιάς της Μαρίας Παπαλιού, της ιστορικής ναυτικής οικογένειας.

Σπούδασε γιατρός, συμμετείχε σε αποστολές στη ζούγκλα της Αφρικής, αλλά τώρα διευθύνει την κορυφαία ναυτιλιακή Angelicoussis Shipping Group, από το Μέγαρο της εταιρείας που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο τετράγωνο στην Καλλιθέα με πρόσοψη στη λεωφόρο Συγγρού.

Διαχειρίζεται 150 πλοία, εκ των οποίων τα περισσότερα ταξιδεύουν με ελληνική σημαία, και απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς.

Αναλυτικότερα ο στόλος της Maran Gas αποτελείται από 46 πλοία, από τα οποία τα 41 είναι με ελληνική σημαία και τα άλλα πέντε πλοία με σημαία Marshall Islands.

Επίσης, η Maran Tankers , αποτελείται από 44 πλοία, από τα οποία τα 43 με ελληνική σημαία και το 1 με σημαία Marshall Island.

Η εταιρεία Maran Dry έχει 43 πλοία, από τα οποία τα 37 είναι με ελληνική σημαία, 5 με σημαία Μάλτα και 1 με σημαία Marshall Island.

Με άλλα λόγια, περίπου ένα στα πέντε ποντοπόρα πλοία που είναι νηολογημένα στην Ελλάδα ανήκουν στη Μαρία Αγγελικούση.

Μαρία Αγγελικούση

Κόντρα Κινέζων και Νοτιο Κορεατών

Οι Κινέζοι τον μήνα Αύγουστο, σύμφωνα με τον οίκο Clarkson Research, εξασφάλισαν για τα ναυπηγεία τους τα περισσότερα πλοία, καθώς οι εφοπλιστές στράφηκαν προς πλοία υψηλής αξίας, όπως τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) με μεγάλες εκκρεμότητες παραγγελιών.

Είναι η πρώτη φορά για την Νότιο Κορέα που ακολουθεί πίσω από την Κίνα στην ναυπηγική αγορά από τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους. «Ήμασταν επιλεκτικοί στη λήψη παραγγελιών, εστιάζοντας σε πλοία LNG και άλλα πλοία υψηλής αξίας», δήλωσε ένας παράγοντας της ναυτιλίας.

Η Κίνα κέρδισε το 54% ή 35 από τα συνολικά 51 πλοία που παραγγέλθηκαν παγκοσμίως τον περασμένο μήνα. Αυτό ισοδυναμούσε με 1,02 εκατομμύρια αντισταθμισμένη ολική χωρητικότητα (CGT) από ένα σύνολο 1,88 εκατομμύρια CGT των σκαφών.

Η Νότια Κορέα ακολουθεί σε παραγγελίες με 12 πλοία ή το 41% του συνόλου, που μεταφράζεται σε 760.000 CGT. Το ποσοστό του Αυγούστου για τη Νότια Κορέα μειώθηκε κατά 34% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Τα αποτελέσματα του Αυγούστου οδήγησαν τους ναυπηγούς της Νότιας Κορέας στη δεύτερη θέση με τις παραγγελίες που έλαβαν κατά τη φετινή περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου.

Τους πρώτους οκτώ μήνες έως τον Αύγουστο, η Κίνα έχει μερίδιο 45% των παγκόσμιων παραγγελιών ναυπηγικής. Η Νότια Κορέα αντιπροσωπεύει το 43%.

Η Κίνα αντιπροσώπευε 12,35 εκατομμύρια CGT, σε σύγκριση με 1,192 εκατομμύρια CGT της Νότιας Κορέας.

Στην αγορά πλοίων μεταφοράς LNG, ωστόσο, η Νότια Κορέα σταθεροποίησε την πρώτη θέση της με μερίδιο 75% για την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου. Έλαβε παραγγελίες για 83 πλοία από τα 111 πλοία που παραγγέλθηκαν κατά τη διάρκεια της περιόδου.

Μόνο τον Αύγουστο, η Νότια Κορέα πήρε οκτώ παραγγελίες πλοίων LNG, με επικεφαλής κυρίως την Hyundai Heavy Industries Co. Η μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία στον κόσμο δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι κέρδισε παραγγελία 1,96 τρισεκατομμυρίων γουόν (1,5 δισεκατομμύρια δολάρια) για την κατασκευή επτά πλοίων μεταφοράς LNG 174.000 κυβικών μέτρων.

Η Κίνα κατέγραψε 43,62 εκατομμύρια CGT μη παραδοθέντων πλοίων έως τα τέλη Αυγούστου, ή 42% των συνολικών εκκρεμοτήτων παγκοσμίως. Η Νότια Κορέα είχε ανεκτέλεστες παραγγελίες 35,97 εκατομμύρια CGT, ή το 35% του συνόλου.

Σε ετήσια βάση, η Νότια Κορέα σημείωσε άνοδο 26% στις καθυστερήσεις της στα τέλη Αυγούστου, σε σύγκριση με αύξηση 12% για την Κίνα την ίδια περίοδο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *