Νέες δικαστικές περιπέτειες στη Βρετανία για τον όμιλο Λασκαρίδη | Τα απόνερα της υπόθεσης με την κοκαϊνη

Νέες δικαστικές περιπέτειες στη Βρετανία για τον όμιλο Λασκαρίδη | Τα απόνερα της υπόθεσης με την κοκαϊνη

Στα βρετανικά δικαστήρια με το κρατίδιο του Βανουάτου, παναμέζικη εταιρεία που συνδέεται με τη Laskaridis Shipping. Η συμφωνία για τα αλιευτικά δικαιώματα και οι καταγγελίες για διαφθορά.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Εταιρεία του Παναμά έχει αποκτήσει τα δικαιώματα αλιείας στο νησιωτικό σύμπλεγμα Βανουάτου στον Ισημερινό «στο διηνεκές» για ένα κλάσμα της αγοραίας αξίας τους, με την υπόθεση να βρίσκεται στα βρετανικά δικαστήρια, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.

Η παναμέζικη εταιρεία Unimed Glory συνδέεται σύμφωνα με τους FT με τον ελληνικό όμιλο Λασκαρίδη, ο οποίος εμπλέκεται και στην υπόθεση του πλοίου που βρέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη Βενετία με κρυμμένο μεγάλο φορτίο κοκαΐνης.    

Το Βανουάτου ισχυρίζεται ότι τα δικαιώματα παραχωρήθηκαν με διεφθαρμένη συμφωνία εν αγνοία του υπουργείου Ναυτιλίας της μικρής χώρας και βρίσκεται πλέον σε νομική μάχη με την παναμέζικη εταιρεία. Ο πρωθυπουργός των νησιών Ismael Kalsakau, που εξελέγη τον Νοέμβριο, προσπαθεί να απορρίψει τη συμφωνία που υπεγράφη το 2010 με τη Unimed Glory SA.

Τα έγγραφα του Ανώτατου Δικαστηρίου της Βρετανίας που ελήφθησαν από τους Financial Times έδειξαν ότι η Unimed ήταν υπόχρεη να πληρώσει μόνο 2 $ ανά τόνο βάσει της συμφωνίας. Το Βανουάτου δηλώνει ότι είχε προσπαθήσει να πουλήσει τα δικαιώματα φέτος στα 300 δολάρια ανά τόνο.

Στο Ανώτατο Δικαστήριο, η Unimed αρνήθηκε αυτό που αποκαλεί «ασαφείς συκοφαντίες για διαφθορά» και είπε ότι το Βανουάτου επιδιώκει να παραβιάσει τα συμβατικά του δικαιώματα.

Η Unimed, η οποία είναι εγγεγραμμένη στον Παναμά, έχει συνδεθεί στο παρελθόν σε δημοσιεύματα του Τύπου με τη Laskaridis Shipping, η οποία ανήκει σε μία από τις πλουσιότερες ναυτιλιακές οικογένειες στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα αρχεία του Παναμά, η Unimed μετέχει σε μια εταιρεία του Παναμά που ονομάζεται Laskaridis Shipping Company Inc. Οι εκπρόσωποι της οικογένειας Λασκαρίδη δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα των FT για σχολιασμό.

«Ουσιαστικά, η συμφωνία παρέχει στη Unimed αποκλειστική πρόσβαση στις αλιευτικές ποσοστώσεις του Βανουάτου, τις οποίες έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να πωλεί και να εμπορεύεται», ανέφερε η Unimed στα δικαστικά έγγραφα. Η εταιρεία είπε ότι οι προσπάθειες του Βανουάτου να πουλήσει απευθείας τα αλιευτικά δικαιώματα θα «καταστρέψουν την επιχείρηση και τη φήμη της Unimed».

Το Βανουάτου ισχυρίστηκε ότι η συμφωνία ήταν «πιθανότατα αποτέλεσμα πρακτικών διαφθοράς». Οπως αναφέρουν οι δικηγόροι του κρατιδίου, οι όροι της σύμβασης «λειτουργούν στο διηνεκές» και απαιτούν από τη Unimed να πληρώσει μόνο ένα «πολύ χαμηλό» πάγιο τέλος.

Τα απόνερα της υπόθεσης με την κοκαϊνη που βρέθηκε σε πλοίο της Laskaridis Shipping

είδηση έσκασε σαν βόμβα: Δημοσίευμα του TradeWinds καταγράφει πλάνα από ελικόπτερο την ώρα που πλοία του ιταλικού τελωνείου περιβάλλουν το ελληνόκτητο πλοίο Atlas της Laskaridis Shipping, των αδελφών Παναγιώτη και Θανάση Λασκαρίδη. Προς το παρόν αναμένουμε με αγωνία κάποια δήλωση από την εταιρεία για να τοποθετηθεί επί των πραγματικών περιστατικών. Η είδηση μπορεί να προκαλέσει πολιτικό «σεισμό» καθώς τα αδέλφια Λασκαρίδη έχουν στενές σχέσεις με τον πρωθυπουργό και τη σύζυγό του.

Το δημοσίευμα του TradeWinds, δείχνει τις ιταλικές αρχές να επιθεωρούν το πλοίο «Atlas» 75.000 dwt (κατασκευής 2012) στη Βενετία. Παρουσιάζονται αξιωματούχοι να μελετούν τα σχέδια του πλοίου με σημαία Λιβερίας πριν σταλούν δύτες για να επιθεωρήσουν το κύτος. Πακέτα με ναρκωτικά, όπως αναφέρεται τυλιγμένα σε μαύρο πλαστικό ανακτώνται και μεταφέρονται σε ταχύπλοο. Η Guardia di Finanza είπε ότι η κοκαΐνη ήταν κρυμμένη μέσα σε αγωγούς αερισμού. Συνολικά βρέθηκαν 570 δέματα, βάρους 850 κιλών.

Το πλοίο παρέμεινε αγκυροβολημένο στη Βενετία σήμερα το πρωί. Είχε αναχωρήσει από το Σάντος στη Βραζιλία στις 23 Μαρτίου και έφτασε στη Βενετία στις 17 Απριλίου.

Τα αδέλφια Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης κατάφεραν σε βάθος δεκαετιών να καθιερωθούν ως μέλη της ελληνικής οικονομικής ελίτ αναπτύσσοντας τις δραστηριότητές τους στο χώρο της ναυτιλίας – με αλιευτικά, πλοία – ψυγεία, μπαλκ κάριερ (φορτηγά χύδην φορτίων όπως τα σιτηρά, ο άνθρακας, το σιδηρομετάλλευμα και το τσιμέντο) και πετρελαιοφόρα.

Επίσης δραστηριοποιούνται στον κλάδο των πολυτελών ξενοδοχείων με τα εβληματικά ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετανία» και «King George» στο Σύνταγμα – των καζίνων – σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη – της αεροπλοΐας (με σημαντικό ποσοστό στην Aegean Airlines) αλλά και της φιλανθρωπίας, με δωρεές σε τομείς από το Ναυάγιο των Αντικυθήρων έως τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Βρέθηκαν επίσης στο προσκήνιο με δημοσιεύματα για τη σχέση τους με εταιρεία της συζύγου του πρωθυπουργού, για χρηματοδότηση μέσω εξωχώριου νομικού προσώπου (Velvet Success) της εταιρείας Zeus+Dione, που είχε ιδρύσει η Μαρέβα Γκραμπόφσκι – Μητσοτάκη. Επίσης, φέρονται χρηματοδότες της εφημερίδας το Πρώτο Θέμα, κάτι που οι εκπρόσωποι της εφημερίδας διαψεύδουν..

Η Χλόη Λασκαρίδη, κόρη του εφοπλιστή και μεγαλομετόχου του ομίλου Λάμψα, Θανάση Λασκαρίδη, είναι διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Λάμψα, ιδιοκτήτρια των ξενοδοχείων «Μεγάλη Βρεταννία» και «King George», και του γειτονικού «King’s Palace», καθώς και ξενοδοχείων στο εξωτερικό.

Πρόσφατα η Intrum Hellas, διαχειρίστρια των απαιτήσεων που προέρχονται από δάνεια και πιστώσεις που ανήκουν στις εταιρείες ειδικού σκοπού με τις επωνυμίες Sunrise I NPL Finance DAC, Sunrise II NPL Finance DAC και Vega II NPL Finance l DAC, υπό το ρόλο του συντονιστή πώλησης, ανακοίνωσε την ανάδειξη της κοινοπραξίας SMERemediumCap / Latonia Enterprises Company Limited – Athanasios Laskaridis family office / WHG Europe Limited – Brown Hotels ως προτιμητέου επενδυτή για την πώληση χαρτοφυλακίου δανείων 72 ξενοδοχειακών μονάδων, νομικής απαίτησης €254 εκατ., που ανήκουν στις προαναφερόμενες εταιρείες ειδικού σκοπού (Project Tethys).

Η Χλόη Μαρία Λασκαρίδη είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας Zeus+Dione, που συνίδρυσε η κυρία Γκραμπόφσκι – Μητσοτάκη.

Ο Πάνος Λασκαρίδης βρέθηκε στο επίκεντρο της επικαιρότητας όταν σε ρεπορτάζ των Reporters United για τις επιθεωρήσσεις στα πλοία της εταιρείάς είε κάνει την πεερίφημη δήλωση πως ο ίδιος όσο και οι υπόλοιποι εφοπλιστές έχουν τους πολιτικούς και το πρωθυπουργό «χεσμ@@@ς»

«Αυτό πρέπει να καταλάβετε καλά είναι πως οι άνθρωποι της Ναυτιλίας δεν χρειάζονται την κυβέρνηση, το υπουργείο, την ΙΜΟ (International Maritime Organisation) και τον πρωθυπουργό. Τον έχουν χ@@@@@ο τον πρωθυπουργό. Δεν τον έχουν καμία ανάγκη. Γιατί; Επειδή η ναυτιλία δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα. Δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να κερδίσει ένας πλοιοκτήτης στην Ελλάδα. Δεν υπάρχουν φορτία στην Ελλάδα, δεν υπάρχουν ναυλοσύμφωνα, τίποτα στην Ελλάδα», είχε δηλώσσει ο Πάνος Λασκαρίδης.

Μετά από αυτή τη δήλωση παραιτήθηκε από πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ενώ ο αδελφός του Θανάσης Λασκαρίδης εξέδωσσε δήλωση για να διαχωρήσει τη θέση του και ότι η δήλωση του αδελφού του δεν τον εκφράζει.

Ο Πάνος Λασκαρίδης είναι ο μεγαλύτερος από τα δύο αδέλφια. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1947. Το 1965 αποφοίτησε από τη Γερμανική Σχολή Αθηνών η οποία μέχρι σήμερα πλέκει το εγκώμιο του αποφοίτου της: «Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, με πολυσχιδείς επαγγελματικές δραστηριότητες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, που εκτείνονται από την Κίνα και φθάνουν μέχρι και τα νησιά Φόκλαντ». «Ίσως είναι ο μοναδικός Ελληνας που ασχολείται ταυτόχρονα με τόσα διαφορετικά πράγματα».

Από το 2018 έως τις αρχές του 2020 ο εφοπλιστής ανέλαβε την προεδρία της Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA), έχοντας ήδη αναδειχθεί μέλος του προεδρείου της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ανάλογη πορεία έχει και ο νεότερος αδελφός. Στο διθυραμβικό βιογραφικό της Γερμανικής Σχολής διαβάζουμε για τον Θανάση Λασκαρίδη ότι «σε νεαρή ηλικία μαζί με τον αδερφό του Πάνο κληρονόμησαν μία αλιευτική εταιρεία με 5 πλοία επικεφαλής των οποίων ήταν η «Ευριδίκη» που έγραψε ιστορία στις μεταφορές των «Κατεψυγμένων Ψαριών Ευριδίκης». Τα αδέρφια δεν θα μείνουν στην αλιεία. Η αλιεία είναι μεν παράδοση, αλλά οι επιχειρήσεις δεν σταματούν στα ψάρια και μέσα σε 15 χρόνια η εταιρεία τους θα αποκτήσει 80 βαπόρια και οι αδελφοί Λασκαρίδη θα συγκαταλέγονται στους μεγαλύτερους εφοπλιστές του κόσμου στον τομέα των πλοίων – ψυγείων».

Το φιλανθρωπικό έργο για τα γράμματα και τις Ένοπλες Δυνάμεις

Η οικογένεια Λασκαρίδη είναι γνωστή και για το φιλανθρωπικό της έργο. «Χρέος των πλουσίων η προσφορά», είναι άλλωστε ο τίτλος συνέντευξης που έδωσε τον Μάρτιο του 2020 ο Θανάσης Λασκαρίδης στην εφημερίδα «Καθημερινή». Το 2007 ο Πάνος Λασκαρίδης ιδρύει το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη για την προώθηση του ελληνικού πολιτισμού, των γραμμάτων και της ιστορικής και ναυτικής έρευνας.

Ο Πάνος Λασκαρίδης έχει προχωρήσει σε δωρεές και προς το Πολεμικό Ναυτικό. Έχει χαρίσει δύο πλοία γενικής υποστήριξης, το «Άτλας Ι» και το «Ηρακλής», έχει δωρίσει το «Κύκνος» στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, έχει αναλάβει τη χρηματοδότηση του προγράμματος αντικατάστασης ηλεκτροπαραγωγών ζευγών φρεγατών, έχει συμβάλει στην αποκατάσταση του θωρηκτού Αβέρωφ. Αρθρογραφεί υπέρ της ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων απέναντι στην Τουρκία, υποστηρίζοντας ότι «δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μην γίνει η στραβή» με τη γείτονα χώρα, απόψεις που επανέλαβε τον Ιούλιο και τον Νοέμβριο του 2020.

Η συνεργασία με την κυβέρνηση Μητσοτάκη

Φιλανθρωπική δράση έχει αναπτύξει και ο Θανάσης Λασκαρίδης, ιδρυτής του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α. Κ. Λασκαρίδη το οποίο δραστηριοποιείται «στην καταπολέμηση της θαλάσσιας ρύπανσης» με δράσεις όπως ο καθαρισμός ακτών από πλαστικά και ανάσυρση διχτυών που απειλούν τη ζωή θαλάσσιων οργανισμών.

Το ίδρυμα Α. Κ. Λασκαρίδη συνεργάζεται στενά με την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Τον Μάιο του 2020, το ίδρυμα και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ξεκίνησαν από την παραλία του Σχοινιά κοινή καμπάνια για την απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης, με παρουσία και δηλώσεις του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη.

Αλλά ενώ εντός Ελλάδας η ελληνική κυβέρνηση έσπευδε να συνεταιριστεί με την οικογένεια Λασκαρίδη στο πλαίσιο καμπάνιας υπέρ του περιβάλλοντος, λίγους μήνες νωρίτερα, τον Φεβρουάριο 2020, η μεγαλύτερη περιβαλλοντική οργάνωση στον κόσμο, η Greenpeace, δημοσίευσε έκθεση με τίτλο «Fishy Business» («Ύποπτες Δουλειές», σε ελεύθερη μετάφραση), στην οποία αφιερώνει ολόκληρο κεφάλαιο στην «αυτοκρατορία Λασκαρίδη» όπως τη χαρακτηρίζει και ισχυρίζεται πως «πολλά από τα πλοία της φέρονται να εγκυμονούν περιβαλλοντικό κίνδυνο».

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours