
Τις τελευταίες ημέρες έχει γίνει μπόλικη συζήτηση σχετικά με το νέο (αυτόνομο) υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, του οποίου ηγείται ο Χρήστος Στυλιανίδης, με υφυπουργό κάποιον Τουρνά, ο οποίος κατάφερε το αμίμητο. Να μην ασχοληθεί κανείς μαζί του, διότι πολύ απλά άπαντες αγνοούσαν ακόμη και την ύπαρξή του, ως υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας. Όλα αυτά έχουν βέβαια ελάχιστη σημασία μπροστά στο γεγονός πως από θαύμα δε θρηνήσαμε θύματα.
Το φοβερό και τρομερό υπουργείο που ιδρύθηκε ακριβώς για να διαχειριστεί τις μεγάλες κρίσεις, είτε αυτές είναι πυρκαγιές, είτε πλημμύρες, είτε οτιδήποτε έχει συνολικά 39 υπαλλήλους. Ο Στυλιανίδης, όπως και προηγουμένως ο Χαρδαλιάς, στηρίζεται σε μόλις 39 υπαλλήλους, οι οποίοι απασχολούνταν πριν από χρόνια στην Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, όταν αυτή ήταν κάτω από την ομπρέλα του υπουργείου Εσωτερικών.
Στη συνέχεια μετακινήθηκαν στο Προστασίας του Πολίτη και από εκεί στο νεοσύστατο χαρτοφυλάκιο του Κλιματικής Κρίσης. Σ΄ αυτούς τους 39 στηρίζεται η πολιτική προστασία της χώρας. Φυσικά δεν υπολογίζουμε την πυροσβεστική, που βρέθηκε κάτω από την ομπρέλα του καινούργιου υπουργείου, ούτε τους 400 ιχνηλάτες που προσλήφθηκαν (όχι μόνιμοι) επί Χαρδαλιά.
Μάλιστα για τους συγκεκριμένους, υπάρχει και ένα ερώτημα, που πρέπει να απαντήσει η διοίκηση. Με δεδομένο ότι προσλήφθηκαν για να ιχνηλατούν τα κρούσματα του κορονοϊού, τώρα που βαίνει προς το τέλος η πανδημία, τι ακριβώς θα κάνουν στο υπουργείο του Στυλιανίδη. Σε κάθε περίπτωση με 39 μόλις εργαζόμενους δεν μπορείς να φτιάξεις ούτε περίπτερο, όχι υπουργείο και αυτό πρέπει κάποιος να το μεταφέρει στον Πρωθυπουργό.
Θα πουν κάποιοι πως δεν είναι δυνατόν να δημιουργηθεί υπουργείο τέρας, ούτε να γίνει όργιο προσλήψεων.
Η άποψή μας είναι πρέπει να γίνουν αποσπάσεις από άλλες υπηρεσίες ώστε ο συνολικός αριθμός εργαζομένων να μείνει σταθερός και παράλληλα είναι και μία ευκαιρία γι αξιολόγηση προσωπικού.
Ουδείς άλλωστε νοήμων θα έφερνε αντιρρήσεις στην αξιολόγηση του κρατικού μηχανισμού (άρα και του έμψυχου δυναμικού) σε τόσο νευραλγικά πόστα.
Τέλος δεν είναι μόνο το πλήθος αλλά και η αξία των εργαζομένων. Σίγουρα όμως ένα υπουργείο – ομπρέλα θέλει ικανό αριθμό ανθρώπων.
Κυβέρνηση – Αττική Οδός: Κοκορομαχίες ανικάνων
Πάντως είναι σαφές πως οι αρμόδιοι, είναι 9 είτε 39 είτε 109 έδρασαν στο και 5.
Για λογαριασμό της κυβέρνησης, ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης, μεταξύ άλλων, έχει υποστηρίξει ότι, παρά τους ισχυρισμούς της εταιρίας τους οποίους έχει χαρακτηρίσει ως «ψευδείς», ουδέποτε από την πλευρά της «Αττικές Διαδρομές ΑΕ» τέθηκε αίτημα προληπτικής απαγόρευσης φορτηγών και βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο κ. Στυλιανίδης, ο οποίος έχει βρεθεί στο επίκεντρο της δημοσιότητας, έχει αναφέρει ότι οι εταιρείες διαχείρισης, μεταξύ των οποίων οι Αττικές Διαδρομές, είχαν εγγυηθεί ότι θα μπορούσαν να διαχειριστούν το φαινόμενο και να μείνουν ανοιχτοί οι δρόμοι.
Από την πλευρά της, η εταιρία έχει υποστηρίξει ότι κατά τη διάρκεια 2 συντονιστικών συσκέψεων υπό τον κ. Στυλιανίδη (στις 21 και 23 Ιανουαρίου), οι υπεύθυνοι της είχαν ζητήσει εξαρχής ρητά το αίτημα για την προληπτική απαγόρευση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων από την Κυριακή το βράδυ, όπως είχε αποφασιστεί σε αντίστοιχες συγκυρίες στο παρελθόν.
Μάλιστα, οι αρμόδιοι της εταιρίας φέρονται να είχαν τονίσει ότι παρά την ετοιμότητα της, με 35 εκχιονιστικά οχήματα σε 70 χλμ., η αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε συνδυασμό με τα αναμενόμενα ακραία καιρικά φαινόμενα, θα μπορούσε να δημιουργήσει κινδύνους τόσο για την ασφάλεια των οδηγών όσο και για την ομαλή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου.
Πού τελικά βρίσκεται η αλήθεια και ποια από τις δύο πλευρές έχει δίκιο;
Δεδομένου ότι οι κινήσεις της εταιρίας ήδη βρίσκονται στο «μικροσκόπιο» των αρχών και θα διαφανεί κατά πόσο οι ισχυρισμοί της είναι αληθείς ή «ψευδείς», όπως υποστήριξε ο κ. Στυλιανίδης φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι αρμόδιοι των κρατικών μηχανισμών, αντί να προλάβουν τις εξελίξεις, αντέδρασαν στο «και πέντε».




Απαγόρευσαν την κυκλοφορία από τις… 2 το μεσημέρι της Δευτέρας
Συγκεκριμένα, οι ανακοινώσεις από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την απαγόρευση της κυκλοφορίας παντός είδος βαρέως οχήματος μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων, για ιδιαίτερους λόγους ασφαλείας προς τον σκοπό αποφυγής πρόκλησης κυκλοφοριακών προβλημάτων και λόγω εκδήλωσης δυσμενών καιρικών φαινομένων, εκδόθηκαν λίγο πριν το μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας και το μέτρο είχε εφαρμογή από τις 2 μ.μ. της ίδιας ημέρας (!), όταν δηλαδή ήδη χιλιάδες αυτοκίνητα είχαν εγκλωβιστεί στην Αττική Οδό και σε μεγάλες κεντρικές αρτηρίες της πρωτεύουσας και των γύρων περιοχών.
Η καθυστερημένη από την πλευρά της Τροχαίας ανακοίνωση επιβεβαιώνει ότι οι πολιτικές ηγεσίες των συναρμόδιων υπουργείων Πολιτικής Προστασίας και Προστασίας του Πολίτη αντέδρασαν «κατόπιν εορτής».
Αντί να έχουν ανακοινώσει τουλάχιστον μια ημέρα πριν την απαγόρευση της κυκλοφορίας, ή στη χειρότερη από το βράδυ της Κυριακής (δεδομένου ότι οι μετεωρολόγοι τονίζουν πως είχαν ενημερώσει την κυβέρνηση με απόλυτη ακρίβεια για τη χρονική έναρξη της αναμενόμενης κακοκαιρίας, διαψεύδοντας τους ισχυρισμούς τόσο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη όσο και των συναρμόδιων κυβερνητικών στελεχών) τα μέτρα ανακοινώθηκαν όταν ήδη δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν, εγκλωβίζοντας χιλιάδες οδηγούς και επιβάτες οχημάτων ακόμη και για περισσότερο από 24 ώρες.
