Κοντά στο οικονομικό deal της χρονιάς; | Τι δουλειά έχει ο Elon Musk στην Ινδία;

Κοντά στο οικονομικό deal της χρονιάς; | Τι δουλειά έχει ο Elon Musk στην Ινδία;

Η Tesla μπορεί να είναι κοντά στο ξεκλείδωμα μιας τεράστιας νέας αγοράς. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της, Elon Musk, πρόκειται να φτάσει στην Ινδία την επόμενη εβδομάδα για μια επίσκεψη που αναμένεται να περιλαμβάνει συνάντηση με τον πρωθυπουργό Narendra Modi και επιβεβαίωση ότι η Tesla σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου.

Από την Diksha Madhok/CNN

Ο Musk δημοσίευσε την περασμένη εβδομάδα στο X ότι «ανυπομονεί» να συναντήσει τον Modi. Ο δισεκατομμυριούχος δεν ανέφερε ημερομηνία, αλλά τα ινδικά μέσα ενημέρωσης και το Reuters ανέφεραν, επικαλούμενοι ανώνυμες πηγές, ότι αναμένεται να συναντηθεί με τον Ινδό ηγέτη την επόμενη εβδομάδα στο Νέο Δελχί.

Κατά την επίσκεψη του, σχεδιάζει επίσης να συναντήσει ινδικές startups διαστημικής τεχνολογίας. Ο Pawan Chandana, συνιδρυτής της Skyroot Aerospace, η οποία εκτόξευσε τον πρώτο ιδιωτικά αναπτυγμένο πύραυλο της Ινδίας το 2022, είπε στο CNN ότι θα συναντήσει τον Musk τη Δευτέρα. Εκτός από την Tesla (TSLA), ο Musk είναι επίσης το αφεντικό της εταιρείας πυραύλων SpaceX και του X, πρώην Twitter.

Επί του παρόντος, ο τέταρτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, είναι πιθανό να ανακοινώσει μια επένδυση 2 έως 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη χώρα της Νότιας Ασίας, κυρίως για την κατασκευή του νέου εργοστασίου Tesla, ανέφεραν το Reuters και οι Financial Times, επικαλούμενα ανώνυμες πηγές.

Μια συνάντηση Musk-Modi την επόμενη εβδομάδα έρχεται λίγες μόλις μέρες αφότου η Ινδία ξεκίνησε τις μεγαλύτερες δημοκρατικές εκλογές στον κόσμο. Εκτιμάται ότι 960 εκατομμύρια άνθρωποι στη χώρα του 1,4 δισεκατομμυρίου έχουν δικαίωμα ψήφου στις κάλπες, οι οποίες ξεκίνησαν την Παρασκευή και θα χρειαστούν περισσότερο από έναν μήνα για να ολοκληρωθούν. Ο Modi αναμένεται ευρέως να επιτύχει μια τρίτη συνεχόμενη πενταετή θητεία ως πρωθυπουργός. «Τα τελευταία δέκα χρόνια έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο στον τομέα της μεταποίησης», δήλωσε το Κόμμα Bharatiya Janata (BJP) του Modi στο προεκλογικό του μανιφέστο αυτή την εβδομάδα.

Η Tesla άνοιξε το πρώτο της ασιατικό εργοστάσιο το 2019 στη Σαγκάη και τώρα παράγει εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα για την τεράστια κινεζική αγορά και για εξαγωγή. Εάν ανακοινωθεί η επένδυση στην Ινδία, θα είναι μια ώθηση στις προσπάθειες του Modi να κάνει την Ινδία σημαντικό παγκόσμιο κόμβο παραγωγής.

«Θα κάνουμε το Bharat έναν αξιόπιστο παγκόσμιο κόμβο παραγωγής μέσω μιας σειράς προγραμμάτων, συμπεριλαμβανομένης της απλούστευσης των ρυθμιστικών διαδικασιών, των επενδύσεων σε υποδομές… φέρνοντας κεφάλαια στη βιομηχανία και επενδύοντας στην έρευνα και ανάπτυξη», ανέφερε. Το Bharat είναι το σανσκριτικό ή χίντι όνομα για την Ινδία.

Η κυβέρνηση Modi προσπαθεί επιθετικά να επωφεληθεί από την επανεξέταση που βρίσκεται σε εξέλιξη μεταξύ των παγκόσμιων εταιρειών σχετικά με τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Τα στελέχη των τελευταίων προσπαθούν να διαφοροποιήσουν τις επιχειρήσεις πέρα από την Κίνα, όπου αντιμετώπισαν εμπόδια κατά τη διάρκεια της πανδημίας και απειλούνται από την αυξανόμενη ένταση μεταξύ Πεκίνου και Ουάσιγκτον. Ως αποτέλεσμα, μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένου του προμηθευτή της Apple (AAPL) Foxconn, επεκτείνουν σημαντικά τις δραστηριότητές τους στην Ινδία.

Εκτός από τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, το κόμμα του Modi θέλει επίσης να προωθήσει την κατασκευή σε τομείς όπως οι ημιαγωγοί και τα ηλεκτρικά οχήματα (EV). «Θα υποστηρίξουμε την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας και τη μετάβασή της στην κατασκευή EV», ανέφερε το μανιφέστο. «Θα επενδύσουμε στη δημιουργία μιας εθνικής υποδομής φορτιστών EV για να ενθαρρύνουμε την υιοθέτηση EV».

Μια «φυσική εξέλιξη» για την Tesla

Η είσοδος της Tesla στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη μεγάλη οικονομία του κόσμου θα ήταν μια νίκη και για τον Musk. Παρόλο που τα EV αποτελούν λιγότερο από το 1% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων στην Ινδία, θα πρέπει να είναι ένας ελκυστικός προορισμός τα επόμενα χρόνια για την Tesla, η οποία παλεύει με την εξασθένιση του ενθουσιασμού για τα ηλεκτρικά οχήματα στις μεγάλες αγορές.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι συνολικές πωλήσεις τους έχουν μείνει στάσιμες τους τελευταίους μήνες. Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, χάνει επίσης δυναμική ως αποτέλεσμα του κορεσμού της αγοράς και της επιβράδυνσης της οικονομίας.

Σύμφωνα με αναφορές νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η Tesla περικόπτει περισσότερο από το 10% του παγκόσμιου προσωπικού της των 140.000 ατόμων λόγω «μειώσεων κόστους και αύξησης της παραγωγικότητας».

Η εξέλιξη έρχεται αμέσως αφού η εταιρεία ανέφερε πτώση των πωλήσεων σε ετήσια βάση τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους, την πρώτη της πτώση από την κορύφωση της πανδημίας πριν από τέσσερα χρόνια.

Το τέταρτο τρίμηνο του 2023, η Tesla έχασε για λίγο το στέμμα της ως η ηγέτιδα στις παγκόσμιες πωλήσεις EV από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD. Ανέκτησε τον τίτλο των πωλήσεων EV από την BYD το πρώτο τρίμηνο, παρά την πτώση των πωλήσεων.

Το «συντομότερο ανθρωπίνως δυνατό»

Ενώ η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει αμβλυνθεί σε άλλες οικονομίες, η Ινδία στοχεύει να έχει το 30% όλων των πωλήσεων ιδιωτικών αυτοκινήτων ηλεκτρικά έως το 2030.

Πέρυσι, ο Musk είπε ότι η εταιρεία του επιδιώκει να επενδύσει στην Ινδία «το συντομότερο δυνατόν», μετά από συνάντηση με τον Modi στη Νέα Υόρκη.

Ο δισεκατομμυριούχος επανέλαβε τις φιλοδοξίες του να φτάσει στο έθνος της Νότιας Ασίας νωρίτερα αυτό το μήνα, όταν είπε σε μια ζωντανή συνέντευξη στο X Spaces ότι είναι «φυσική πρόοδος η παροχή ηλεκτρικών οχημάτων Tesla στην Ινδία».

Η ώθηση του Musk στην ινδική αγορά ήταν στα σκαριά εδώ και χρόνια. Το 2017, είπε ότι η Tesla σχεδίαζε να πουλήσει άμεσα αυτοκίνητα στην Ινδία εκείνο το καλοκαίρι. Αλλά το σχέδιο καθυστέρησε λόγω των προσπαθειών της εταιρείας να διαπραγματευτεί χαμηλότερους εισαγωγικούς δασμούς με την ινδική κυβέρνηση. Συγκεκριμένα, ο Musk έγραψε στο Twitter το 2021 ότι η Tesla ήθελε να εισέλθει στην Ινδία, «αλλά οι εισαγωγικοί δασμοί είναι οι υψηλότεροι στον κόσμο με διαφορά από οποιαδήποτε μεγάλη χώρα».

Η Tesla είχε προσπαθήσει να μειώσει τους δασμούς, αλλά η ινδική κυβέρνηση ήθελε η εταιρεία να κατασκευάζει αυτοκίνητα σε τοπικό επίπεδο πριν εξετάσει τυχόν φορολογικές ελαφρύνσεις.

Η κυβέρνηση Modi έχει πλέον αφαιρέσει ορισμένα από αυτά τα εμπόδια σε μια προσπάθεια να καταστήσει την Ινδία κόμβο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε μια νέα πολιτική μείωσης των φόρων σε ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται από παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, εάν ο κατασκευαστής επενδύσει τουλάχιστον μισό δισεκατομμύριο δολάρια στη χώρα και δημιουργήσει ένα τοπικό εργοστάσιο.

Η Ινδία δεν είναι η μόνη ασιατική χώρα όπου η Tesla έχει σχέδια. Η εταιρεία βρίσκεται επίσης σε συνομιλίες με την κυβέρνηση της Ταϊλάνδης για την κατασκευή μονάδας παραγωγής στη χώρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *