Η Tesla ανέφερε αύξηση κερδών για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, αφού η εταιρεία, με επικεφαλής τον Elon Musk, μείωσε τις τιμές ως απάντηση στον αυξημένο ανταγωνισμό και το υψηλότερο κόστος δανεισμού για τους αγοραστές αυτοκινήτων.
Από τον Jack Ewing/New York Times
Η εταιρεία δήλωσε την Τετάρτη ότι κέρδισε 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2023, από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο φέτος και 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 7%, στα 25 δισεκατομμύρια δολάρια, από το πρώτο τρίμηνο. Οι χαμηλότερες μέσες τιμές πώλησης, καθώς και το κόστος παραγωγής ενός νέου οχήματος, επιβάρυνε το κέρδος, είπε η Tesla.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να χρειαστεί να μειώσει περαιτέρω τις τιμές, είπε ο Musk, σημειώνοντας ότι τα υψηλότερα επιτόκια δυσκολεύουν τους ανθρώπους να αγοράσουν νέα αυτοκίνητα. «Δεν ελέγχουμε τις μακροοικονομικές συνθήκες», ανέφερε ο ίδιος κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές και επενδυτές. «Εάν οι μακροοικονομικές συνθήκες είναι σταθερές, οι τιμές θα παραμείνουν σταθερές. Εάν οι μακροοικονομικές συνθήκες δεν είναι σταθερές, θα πρέπει να μειώσουμε τις τιμές».
Οι μετοχές της Tesla υποχώρησαν περίπου 4% στη διαπραγμάτευση της Τετάρτης.
Ένας εντεινόμενος πόλεμος τιμών κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά, αλλά ασκεί πίεση στα κέρδη σε ολόκληρο τον κλάδο. Οι χρόνοι αναμονής για την παράδοση των οχημάτων έχουν μειωθεί στο ελάχιστον και οι έμποροι που πουλούσαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με υψηλές τιμές πριν από ένα χρόνο προσφέρουν τώρα εκπτώσεις χιλιάδων δολαρίων.
Η Tesla είναι μια από τις λίγες εταιρείες που κερδίζουν χρήματα από τα ηλεκτρικά οχήματα και κυριαρχεί στις Η.Π.Α. και τις ευρωπαϊκές αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία βρίσκεται σε ισχυρότερη θέση από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που χάνουν δισεκατομμύρια δολάρια από τον συγκεκριμένο τομέα.
Αλλά η Tesla χρειάστηκε να μειώσει απότομα τις τιμές για να δελεάσει τους αγοραστές και να υπερασπιστεί το μερίδιο αγοράς της, οδηγώντας σε χαμηλότερο περιθώριο κέρδους στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Η εταιρεία δημιούργησε το 59% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες το δεύτερο τρίμηνο, από 65% ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με το Kelley Blue Book.
Το επόμενο έτος θα μπορούσε να καθορίσει εάν η Tesla θα διατηρήσει την κυριαρχία της. Η εταιρεία δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είχε αρχίσει να παράγει το Cybertruck, ένα pickup με φουτουριστική εμφάνιση που θα κυκλοφορήσει μέχρι το τέλος του έτους, μπαίνοντας σε ένα από τα πιο δημοφιλή και προσοδοφόρα μέρη της αμερικανικής αγοράς αυτοκινήτου. Το Cybertruck θα είναι το πρώτο νέο επιβατικό μοντέλο της Tesla μετά το Model Y το 2020.
Σε αντίθεση με το Model Y, ένα σπορ όχημα που σάρωσε τον ανταγωνισμό όταν κυκλοφόρησε, το Cybertruck μπαίνει σε ένα γεμάτο γήπεδο. Η Ford Motor προσφέρει ένα ηλεκτρικό φορτηγάκι, το F-150 Lightning, και η Rivian, μια νέα αυτοκινητοβιομηχανία, πουλά ένα ακόμα που ονομάζεται R1T. Η General Motors θα αρχίσει σύντομα να πουλά μια ηλεκτρική έκδοση του pickup Chevrolet Silverado. Σε ένδειξη του εντεινόμενου ανταγωνισμού, η Ford δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα μειώσει την τιμή του Lightning έως και 10.000 δολάρια.
Η Ford είπε ότι οι μειώσεις των τιμών είναι δυνατές επειδή αύξησε τις γραμμές συναρμολόγησης για να παράγει περισσότερα φορτηγάκια και επειδή η τιμή των πρώτων υλών μπαταριών έχει πέσει. Ωστόσο, οι αναλυτές είπαν ότι οι περικοπές αντικατοπτρίζουν το πλήθος των αδιάθετων ηλεκτρικών οχημάτων. Η Ford θα μπορούσε επίσης να προσπαθήσει να καταλάβει μερίδιο αγοράς πριν το Cybertruck και το ηλεκτρικό Silverado γίνουν διαθέσιμα σε σημαντικό αριθμό.
Η Rivian γίνεται επίσης πιο ισχυρός ανταγωνιστής αφού σύμφωνα με πληροφορίες ξεπέρασε τα όποια προβλήματα παραγωγής. Το φορτηγάκι R1T ξεπέρασε τις πωλήσεις του ηλεκτρικού F-150 τους πρώτους έξι μήνες του έτους.
Ο R.J. Scaringe, διευθύνων σύμβουλος της Rivian, αναγνώρισε σε συνέντευξή του τον περασμένο μήνα ότι η καθιέρωση μιας ομαλής λειτουργίας παραγωγής είναι η «απόλυτη πρόκληση». Αλλά πρόσθεσε: «Έχουμε ξεπεράσει αυτό το επίπεδο που μας προκαλούσε πόνο και τώρα βρισκόμαστε σε αυτό το πολύ πιο προβλέψιμο στάδιο της ράμπας ανόδου».
Στην Ευρώπη, η Tesla πλησιάζει τις καταξιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Fiat καθώς αυξάνει την παραγωγή σε ένα εργοστάσιο κοντά στο Βερολίνο και σχεδιάζει μια σημαντική επέκταση αυτού του εργοστασίου. Αλλά η Tesla αντιμετωπίζει επίσης αυξημένο ανταγωνισμό στην Ευρώπη από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD και η SAIC, η οποία πουλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιώντας τη μάρκα MG. Στην Κίνα, η Tesla χρειάστηκε να μειώσει τις τιμές για να αντέξει τον ανταγωνισμό από εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτουν πιο φρέσκα μοντέλα.
Επίσης, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τα αυξανόμενα επιτόκια, τα οποία ενισχύουν τις μηνιαίες πληρωμές δανείων για τους αγοραστές αυτοκινήτων. Ορισμένες τράπεζες δεν είναι πλέον διατεθειμένες να δανείζουν σε δανειολήπτες με ασθενέστερο πιστωτικό παρελθόν.
Η Tesla πουλά επίσης ηλιακά πάνελ και μπαταρίες για αποθήκευση ενέργειας στο σπίτι και στο δίκτυο. Οι θαυμαστές της εταιρείας συχνά αναφέρουν αυτές τις επιχειρήσεις ως υποτιμημένες πηγές ανάπτυξης.