ICAO | Επιστολή – Απάντηση στην Άγκυρα για τον χάρτη-πρόκληση

Πίνακας Περιεχομένων

ICAO | Επιστολή - Απάντηση στην Άγκυρα για τον χάρτη-πρόκληση

Η Γενική Γραμματέας του ICAO Fang Liu επισημαίνει επίσης ότι δεν έχει υποβληθεί καμία πρόταση τροποποίησης των ορίων αυτών την τουρκική πλευρά και ότι εν πάση περιπτώσει τα όρια μπορούν να τροποποιηθούν μόνο εάν υπάρχει συμφωνία από όλα τα κράτη της περιοχής, συμπεριλαμβανομένης βεβαίως της Ελλάδας.

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) υπογραμμίζει ότι δεν υφίσταται καμία αλλαγή στα ισχύοντα όρια και αρμοδιότητες για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης (SAR) Αθηνών, αναφέρουν διπλωματικές πηγές από την Αθήνα. 

Η Γενική Γραμματέας του ICAO Fang Liu στην απαντητική της επιστολή προς τον υπουργό Εξωτερικών, Νίκο Δένδια, αναφορικά με τον πρόσφατα εκδοθέντα παράνομο τουρκικό κανονισμό για τα όρια και αρμοδιότητες για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης (SAR) Αθηνών, υπογραμμίζει ότι ουδεμία αλλαγή έχει επέλθει στα όρια και αρμοδιότητες SAR Αθηνών, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμα φορά το δίκαιο της ελληνικής θέσης.

Στην εν λόγω επιστολή, η κ. Liu επισημαίνει επίσης ότι δεν έχει υποβληθεί καμία πρόταση τροποποίησης των ορίων αυτών από την τουρκική πλευρά και ότι εν πάση περιπτώσει τα όρια μπορούν να τροποποιηθούν μόνο εάν υπάρχει συμφωνία από όλα τα κράτη της περιοχής, συμπεριλαμβανομένης βεβαίως της Ελλάδας.

Υπενθυμίζετα ότι πριν από δύο εβδομάδες η Άγκυρα είχε προκαλέσει με χάρτη στον οποίο φαίνεται να «βάφει» κόκκινο το μισό Αιγαίο και όλη την περιοχή από την Κρήτη μέχρι την Κύπρο.

Τον χάρτη είχε αναρτήσει ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας Αντίλ Καραϊσμαΐλογλου με το παρακάτω μήνυμα: «Χαιρετίσματα στο Φατίχ, στο Γιαβούζ και στο Κανουνί. Στη Γαλάζια Πατρίδα μας, την περιοχή ερευνών και διάσωσης την επεκτείναμε με τρόπο που θα περιλαμβάνει και τις περιοχές όπου πραγματοποιούν εργασίες τα ερευνητικά μας πλοία. Καλορίζικο το νέο σχέδιο έρευνας και διάσωσης!».

Λίγες ώρες αργότερα, η Ελλάδα ανέλαβε συγκεκριμένες διπλωματικές πρωτοβουλίες για την καταγγελία των τουρκικών ενεργειών.

Τι είναι ο ICAO

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (αγγλικά: International Civil Aviation Organization, ICAO) είναι ο οργανισμός που ρυθμίζει τις διεθνείς αερομεταφορές. Είναι τμήμα του ΟΗΕ και ιδρύθηκε το 1947 σύμφωνα με τη Σύμβαση του Σικάγου του 1944 κατά τη συνδιάσκεψη για τη διεθνή πολιτική αεροπορία. Μέλη του είναι 191 χώρες και η έδρα του βρίσκεται στο Μόντρεαλ του Καναδά.

Καθήκοντα

Τα σημαντικότερα καθήκοντα του ICAO είναι τα εξής:

  • Προτυποποίηση και ασφάλεια της αεροπλοΐας
  • Ρύθμιση του σχετικού διεθνούς αεροπορικού δικαίου, λόγω τεχνολογικής εξέλιξης ή άλλους λόγους (π.χ. αεροπειρατεία),
  • Ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών, με κοινά προγράμματα υποστήριξης των μελών για τη χρηματοδότησή τους, καθώς και προγραμμάτων τεχνικής βοήθειας,
  • Η διανομή και διαχείριση των γνωστών κωδικών (κωδικών ICAO) για τα αεροδρόμια, τα αεροσκάφη και τις αεροπορικές εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο,
  • Προτυποποίηση των ταξιδιωτικών εγγράφων, σε παγκόσμιο ενιαίο τύπο,
  • Ορισμός των ανεκτών επιπέδων θορύβου των αεροσκαφών κ.ά.

Σημειώνεται επίσης ότι σύμφωνα με τη Σύμβαση του Σικάγου το Συμβούλιο του Οργανισμού μπορεί επίσης να λειτουργήσει και ως όργανο συνδιαλλαγής ή ως δικαστικό όργανο για επίλυση διαφορών που μπορεί να ενσκήψουν μεταξύ των μελών.

Οργάνωση

Ο ICAO αποτελείται από τους εξής φορείς:

  • Τη Γενική Συνέλευση, στην οποία συμμετέχουν αντιπρόσωποι από όλες τις χώρες μέλη
  • Το Συμβούλιο, το οποίο εκλέγεται από τη γενική συνέλευση με τριετή θητεία, αποτελείται από 36 χώρες-μέλη και δίνει τις κατευθυντήριες γραμμές στο έργο του οργανισμού και
  • Τη Γραμματεία, επικεφαλής της οποίας είναι ο Γενικός Γραμματέας. Σε αυτήν συμμετέχουν επαγγελματίες από όσο το δυνατόν ευρύτερη γεωγραφική βάση.

Εκτός των παραπάνω υφίστανται επίσης η Αεροναυτική Επιτροπή, η Επιτροπή των Αερομεταφορών και η Νομική Επιτροπή όπου αντιπροσωπεύονται όλα τα μέλη. Ειδικότερα το έργο της τελευταίας είναι η συζήτηση θεμάτων που απασχολούν τα μέλη ή κάποια εξ αυτών, καθώς και η προπαρασκευή σχεδίων διεθνών συμβάσεων τα οποία διανέμονται στα μέλη για εξέταση και αποδοχή.


Σημαντικότερα εξ αυτών των σχεδίων θεωρούνται τα αναφερόμενα στην περιοδική αναθεώρηση των διεθνών προτύπων και της ακολουθητέας πρακτικής που χρήζουν και ιδιαίτερης προσοχής για άμεση εφαρμογή αμέσως μετά τη ψήφισή τους από τα μέλη του Οργανισμού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *