Ποιος είναι ο εφοπλιστής Γιάννης Καραγιώργης

Last updated on 10 Ιανουαρίου, 2024 at 07:27 μμ

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
Ποιος είναι ο εφοπλιστής Γιάννης Καραγιώργης

Χαμηλό προφίλ κρατάει επιμελώς τα τελευταία χρόνια ο εφοπλιστής Γιάννης Καραγιώργης, του οποίου η πορεία στη ναυτιλία εδώ και 30 χρόνια χαρακτηρίζεται από κύκλους με κατακόρυφες ανόδους, αλλά και ελεύθερες πτώσεις.

Βέβαια μετά την σκληρή επίθεση που έκανε με γροθιές στον δημοσιογράφο Γιώργο Παπαχρήστο τα δεδομένα άλλαξαν.

Η τελευταία «εκτόξευση» ήρθε στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, όπου εκτός από τη νέα ναυτιλιακή εταιρεία που δημιούργησε Times Navigation, ασχολήθηκε και με τα περιφερειακά κανάλια της χώρας.

Στην διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια του 2016, την μεγαλύτερη έκθεση στο κόσμο που πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια στη χώρα, σύμφωνα με ανθρώπους που ξέρουν την αγορά από μέσα, ήταν από τα πιο  δυνατά ονόματα, και περιζήτητος στις εκατοντάδες εκδηλώσεις και πάρτι που γίνονται, παραδοσιακά την περίοδο των Ποσειδωνίων, στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Άλλωστε ο ίδιος συνήθιζε να δίνει το παρόν στα πιο hot στέκια τόσο της Αθήνας όσο και του Λονδίνου.

Τελευταία φορά, που βγήκε δυνατά μπροστά ήταν το 2018 όταν και ανακοίνωσε την αγορά τριών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ή bulk carriers όπως λέγονται στη ναυτιλιακή διάλεκτο, ενώ πριν από λίγες ημέρες, σύμφωνα με ναυλομεσίτες προχώρησε στην πώληση ενός από τα τέσσερα πλοία του στόλου της εταιρείας.

Από το 2016 και μετά όμως, άλλαξε ρότα αποφεύγοντας την μεγάλη έκθεση στα κοσμικά στέκια, ενώ και οι επιχειρηματικές του κινήσεις, που βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι ελάχιστες.  Αντίθετα δημοσιοποιήθηκαν οι δωρεές του στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός», στο νοσοκομείο Βόλου και στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο Λάρισας,  για την αντιμετώπιση της πανδημίας του της πανδημίας του κορονοϊού. 

Αλλά και στις διακοπές του, με την θαλαμηγό Sily, ένα σκάφος 50 μέτρων του οίκου Hessen Yach, που καινούργιο κοστίζει περίπου 50 εκατ. δολάρια, αποφεύγει τα πολυσύχναστα από «επώνυμους» νησιά.

Το ξεκίνημα

Ο Γιάννης Καραγιώργης ξεκίνησε την καριέρα του στη ναυτιλία περίπου πριν από 35 χρόνια. Οξυδερκή, τον χαρακτήριζε η πιάτσα, έναν άνθρωπο που ήξερε να κάνει deals. Οι ικανότητές του αυτές, του άνοιξαν το δρόμο να δημιουργήσει τη δική του ναυτιλιακή εταιρεία, και πολύ σύντομα, στις αρχές της δεκαετίας του 90’ να θεωρείται ένα από τα πλέον ανερχόμενα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού.

Πολύ σύντομα το 1994, η ναυτιλιακή του εταιρεία Silver Carriers έχει φτάσει να διαχειρίζεται ένα στόλο από 13 δεξαμενόπλοια, και στη ναυτιλιακή πιάτσα όλοι θεωρούσαν ότι αυτή είναι μόνο η αρχή.

Ο Γιάννης Καραγιώργης αναρριχήθηκε επαγγελματικά σε χρόνο ρεκόρ, αλλά η πτώση που ακολούθησε ήταν κάθετη. Στο σούπερ δεξαμενόπλοιο του, με την ονομασία «Στολίδι» ξέσπασε πυρκαγιά, με τον απολογισμό να γράφει 20 νεκρούς ναυτικούς και γιγαντιαίες απαιτήσεις εναντίον. Τελικά μετά από έναν χρόνο, οι τράπεζες που τον είχαν δανείσει για να αποκτήσει τα πλοία του, κάνουν απαιτητά τα χρήματά τους, και τα υπόλοιπα πλοία του στόλου του, κατασχέθηκαν, όπως και η προσωπική του περιουσία, ενώ ακολούθησε το διαζύγιο με την πρώτη σύζυγό του.

Η επιστροφή και οι νέες περιπέτειες   

Στα μέσα της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, ο Γιαννης Καραγιώργης επιστρέφει στα ναυτιλιακά πράγματα, αφού συζητά με ένα fund για τη δημιουργία μιας νέας ναυτιλιακής εταιρείας. Η συνεργασία δεν προχώρησε αφού τελικά, σύμφωνα με τις πληροφορίες που κυκλοφόρησαν, οι δύο πλευρές δεν τα βρήκαν.

Λίγα χρόνια αργότερα, το 2010, μέσω της ναυτιλιακής εταιρείας που είχε τότε της  Gramen Shipping and Trading, αγοράζει  την ολλανδικών συμφερόντων εταιρεία Lyempf, παραγωγής γάλακτος για παιδιά σε σκόνη. Ο Έλληνας εφοπλιστής αποκτά το 80% της ολλανδικής εταιρείας αλλά η εταιρεία έρχεται αντιμέτωπη με την πτώχευση.

Την περίοδο αυτή ο κ. Καραγιώργης αντιμετωπίζει διώξεις ενώ και ένα διεθνές ένταλμα σύλληψης εις βάρος του, εκδίδεται από την Ολλανδία. Τελικά από την  περιπέτεια αυτή, για την οποία συνελήφθη, «καθάρισε» το 2016 όταν και ο Άρειος Πάγος με απόφασή του απέρριψε το αίτημα των ολλανδικών δικαστικών Αρχών για εκτέλεση του εντάλματος σύλληψης σε βάρος του.

Δύο χρόνια πριν όμως είχε προηγηθεί ο δεύτερος του γάμος με την Σοφία Σωτηράκου, με την οποία αρραβωνιάστηκαν στις 4 Οκτωβρίου του 2014 στη Μόσχα, με τον γάμο τους να ακολουθεί μερικές ημέρες αργότερα. Κουμπάρος ο Ρώσος εθνικιστής κροίσος Κονσταντίν Μαλόφεβ.

Μάλιστα οι καλεσμένοι του γάμου ταξίδεψαν με πτήση τσάρτερ από την Ελλάδα και φιλοξενήθηκαν στο πολυτελές ξενοδοχείο  «Tsargrad», ιφιοκτησίας Μαλόβεφ. Τα «κουτσομπολιά» της περιόδου εκείνης ανέφεραν ότι ο γάμος έγινε στη Μόσχα επειδή ο Ρώσος επιχειρηματίας και κουμπάρος δεν είχε την δυνατότητα να επισκεφτεί χώρα της Ε.Ε. αφού του είχε απαγορευτεί η είσοδος.

Γιάννης Καραγεώργης-Σοφία Σωτηράκου

Τα ίδια «κουτσομπολιά» υποστηρίζουν ότι η κουμπαριά αυτή έδωσε στον Καραγιώργη την ευκαιρία να ξαναμπεί στη ναυτιλία. Τον Φεβρουάριο του ίδιου χρόνου ο Έλληνας εφοπλιστής συστήνει μια ακόμα ναυτιλιακή εταιρεία την Times Navigation. Στην πορεία στην Ακτή Μιαούλη ακούγεται ότι σχεδιάζει να προχωρήσει σε ναυπήγηση πλοίων στη Κίνα, σχέδιο που όμως δεν προχωρά αφού η αγορά εκείνη την περίοδο ήταν πολύ χαμηλά.

Ωστόσο σταδιακά η εταιρεία αποκτά μια σειρά πλοίων. Σύμφωνα με το site της εταιρείας ο κ. Καραγιώργης διαθέτει και μια δεύτερη εταιρεία, θυγατρική, την Times Tankers Navigation , η οποία διαχειρίζεται δεξαμενόπλοια, χωρίς όμως να γίνεται καμία αναφορά για τα πλοία του στόλου της.

Το μεγάλο πάρτι

Στα τέλη του 2017 ήταν η τελευταία φορά που οι κοσμικές στήλες έγραψαν για την κοσμική ζωή του Γιάννη Καραγιώργη και της συζύγου του Σοφίας Σωτηράκου. Ήταν το πάρτι που διοργάνωσαν τα Χριστούγεννα του 2017 στη βίλα τους στη Φιλοθέη, που σύμφωνα με τα όσα γράφηκαν τότε κόστισε 180.000 ευρώ.

Στον καταπράσινο κήπο της μονοκατοικίας, με αόρατα θερμαντικά σώματα να γλυκαίνουν σε ανοιξιάτικη γλύκα την χειμωνιάτικη παγωνιά, είχε δημιουργηθεί μια ειδική υπερκατασκευή από ξύλο, σαν πάτωμα και εξέδρα. Ακόμα και οι τουαλέτες, που είχαν κατασκευαστεί ειδικά για τη βραδιά, ήταν υπερπολυτελείς και δεν είχαν σε τίποτα να ζηλέψουν την άνεση, τα κομφόρ, τη χλιδή ακόμα και αυτών των 5αστερων ξενοδοχείων.

Όλος ο κήπος ήταν σκεπασμένος και στολισμένος χριστουγεννιάτικα, όπως και η πισίνα, που θύμιζε κρυστάλλινη λίμνη βγαλμένη από τα πολικά κάστρα της παραμυθένιας βασίλισσας του χιονιού. Φωτισμοί, καλόγουστα μικρά στολίδια, λουλούδια εξωτικά και εντυπωσιακά, αλλά και τα άστρα της Αθήνας, να συνεργάζονται για μια αίσθηση αλλόκοτα ξεχωριστή, όπου όλα είναι δυνατό να συμβούν, ακόμα και η μαγεία της καλής τύχης και της ομορφιάς που διαρκεί.

Τα παγάκια έλαμπαν μέσα στα κρυστάλλινα ποτήρια, φτιάχνοντας ξαφνικές λάμψεις χρωμάτων, παράδοξες από το μη αναμενόμενο τους και οι πιο πολύτιμες σαμπάνιες ξεχείλιζαν ανέμελες, γλιστρώντας πάνω σε κομψά δάχτυλα. Όποιος ζητούσε κάποιο απλό ουίσκι, γνωστής ετικέτας, έπαιρνε την ευγενική απάντηση από τους διακριτικούς μετρ πως υπήρχαν μόνο black label και γεύσεις σπάνιες, που πάντρευαν την αψάδα του ουίσκι με το μέλι, την καπνιστή γεύση, το καραμελένιο πάλιωμα.

Γιάννης Καραγεώργης-Σοφία Σωτηράκου-Αλέξανδρος Λυκουρέζος

Στη διάρκεια της βραδιάς η Έλλη Κοκκίνου είχε τραγουδήσει επιτυχίες της αλλά και άλλα αγαπημένα τραγούδια, ενώ η Ιωάννα Σεβοπούλου, έδωσε το δικό της αισθαντικό κέφι στην βραδιά.

Ωστόσο το ζευγάρι δεν δέχθηκε δώρα από τους καλεσμένους του. Μέρες πριν είχαν κάνει σαφή την πρόθεσή τους να μοιραστεί η χαρά και από την ευλογία τη δικιά τους, της ευκατάστατής ζωής, είχαν παρακαλέσει ευγενικά στους καλεσμένους τα πόσα των δώρων να διατεθούν στα παιδικά χωριά SOS, αλλά και σε μία οργάνωση για τα κακοποιημένα αδέσποτα.

Το αυτοκίνητο των 100.000 ευρώ

Ο εφοπλιστής Γιάννης Καραγεώργης είχε προκαλέσει τη προσοχή των ΜΜΕ όταν αποκαλύφθηκε ότι αγόρασε μια μερσεντές του 1978, ιδιοκτησίας Πάνου Καμμένου έναντι 100.000 ευρώ. Όπως αποκαλύφθηκε το αυτοκίνητο  μια βαριά θωρακισμένη Mercedes άνηκε στον διαβόητο δικτάτορα της Ουγκάντα, του «χασάπη», όπως τον αποκαλούσαν,  Αμίν Νταντά. Το αυτοκίνητο, πάντως λένε οι πληροφορίες ο έλληνας εφοπλιστής σε Άγγλο συλλέκτη.

Τα μέσα ενημέρωσης

Ο Γιάννης Καραγεώργης επιχείρησε να ασχοληθεί και με τα μέσα ενημέρωσης. Το 2011 ξεκίνησε συζητήσει για τον Alpha του Δημήτρη Κοντομηνά (τότε), αλλά η συνεργασία δεν προχώρησε. Το 2013, δήλωνε αποφασισμένος να βάλει 5 εκατομμύρια ευρώ για τη διάσωση του καναλιού αλλά πάλι δεν προχώρησε η πρόθεσή του. Λέγεται πως οι προσπάθειες του έπεσαν πάνω στο χρυσό συμβόλαιο και την επιρροή της Ελένης Μενεγάκη, που στάθηκαν το οριστικό εμπόδιο.

Τελικά απέκτησε το δίκτυο HellasNet που αποτελείται από 11 περιφερειακά κανάλια, ανάμεσα τους τα Alfa Τηλεόραση Βορείου Ελλάδος, Corfu Channel, Δίκτυο 1 Καστοριάς, ΕΝΑ Κεντρικής Ελλάδας, Irida TV της Ρόδου, PLP Αχαΐας και άλλα. Το τηλεοπτικό εγχείρημα που είναι πολύ συνηθισμένο στην Ευρώπη και στην Αμερική, δεν έχει κάνει ακόμα αισθητή την παρεμβατικότητά του στη χώρα.

Στην παρουσίασή του, στο μουσείο της Ακρόπολης, τα φλας άστραφταν μη προλαβαίνοντας να απαθανατίζουν προσωπικότητες από την κυβέρνηση, τον πολιτικό, δημοσιογραφικό, επιχειρηματικό και εφοπλιστικό παράλληλο και συχνά παραπληρωματικό κόσμο.

Δεξαμενόπλοιο Lana: η υπόθεση με το κατασχεμένο φορτίο

Το Lana μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο και είχε πιάσει στην Κάρυστο – Οι ΗΠΑ ζήτησαν δέσμευση των 104.134 τόνων πετρελαίου

Το Α΄ Ποινικό Τμήμα Διακοπών του Αρείου Πάγου, όπως ήταν αναμενόμενο, με την υπ΄ αριθμ. 1057/2022 απόφασή του απέρριψε (το 2022) την αίτηση αναίρεσης της ναυτιλιακής εταιρείας Times Navigation συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Καραγιώργη στην υπόθεση του δεξαμενόπλοιου Lana και του φορτίου των 104.134 μετρικών τόνων πετρελαίου που έχουν κατασχεθεί από το λιμεναρχείο Καρύστου.

Οι αρεοπαγίτες έκριναν, ότι ναυτιλιακή εταιρεία Times Navigation δεν έχει έννομο συμφέρον να παρέμβει στην επίμαχη υπόθεση.

Το πλοίο Lana, με σημαία Ιράν, το οποίο ως «Pegas» ήταν αρχικά ρωσικών συμφερόντων (με σημαία Ρωσίας) μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο και είχε καταπλεύσει στο αγκυροβόλιο της Καρύστου λόγω μηχανικής βλάβης τον περασμένο Απρίλιο.

Στην συνέχεια το πλοίο, κατασχέθηκε από τις ελληνικές Αρχές στα ανοικτά της Καρύστου, έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει η περιοχή της Κολούμπια των ΗΠΑ στο πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδος και κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (νόμος 2804/2000, κ.λπ.) με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας και θα ισχυροποιείτο οικονομικά για περαιτέρω τρομοκρατικές ενέργειες, αλλά και με το επιχείρημα ότι το πλοίο ανήκε στη ρωσική Promsvyazban.

Ακολούθησε το υπ΄ αριθμ. 1/2022 βούλευμα του Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας με το οποίο αποφασίστηκε να επιστραφεί στο δεξαμενόπλοιο μέρος του φορτίου του που ανέρχεται σε 60.000 από τους συνολικά 104.134 τόνους που είχε στις δεξαμενές του, το οποίο είχε μεταφερθεί στο ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «ICE ENERGY». Οι 60.000 τόνοι είχαν προορισμό το Newport του Τέξας μετά από αίτημα της αμερικανικής κυβέρνησης.

Στη συνέχεια εκδόθηκε απόφαση του συμβουλίου Εφετών Ευβοίας επί της οποίας άσκησε αναίρεση η ναυτιλιακή εταιρεία Times Navigation, ενώ πραγματοποίησε παρέμβαση κατά της αναίρεσης η εταιρεία Saman Gostar κ.λπ. Κατόπιν, η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου (24.6.2022), αρνήθηκε να ασκήσει αναίρεση στην 1/2022 απόφαση του Συμβουλίου Εφετών Ευβοίας.

Παράλληλα, η υπόθεσης αυτή είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν αντίποινα από το Ιράν, με τα «Σώματα Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης» τα οποία κατάσχεσαν με στρατιωτική καταδρομική επιχείρηση (με ελικόπτερα) δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το «Prudent Warrior» της Polembros του Σπύρου Πολέμη τα οποία παραμένουν στο αγκυροβόλιο του ιρανικού λιμανιού Bandar Abbas με συνολικό πλήρωμα 49 ναυτικών εκ των οποίων 10 Έλληνες, ένας Κύπριος και 38 Φιλιππινέζοι.

Η απόφαση του Αρείου Πάγου

Η υπόθεση συζητήθηκε σε δημόσια συνεδρίαση την 19η Ιουλίου 2022 ενώπιον του Α΄ Ποινικού Τμήματος Διακοπών του Αρείου Πάγου, με πρόεδρο την αρεοπαγίτη Μαρί Δεργαζαριάν και εισαγγελέα έδρας τον αντεισαγγελέα Α.Π. Γεώργιο Σκιαδαρέση και τώρα εκδόθηκε η απορριπτική 12σελιδη απόφαση.

Επίσης, νομικοί παραστάτες από την μία πλευρά (Times Navigation) ήταν οι Ιωάννης Ανδρουλάκης, Μιχάλης Δημητρακόπουλος και Απόστολος Τουρκαντώνης και από την άλλη πλευρά (Saman  Gostar Samirom Services,Construction- έδρα Τεχεράνη)  οι Παναγιώτης Χιωτέλης και Γεώργιος Τριανταφυλλόπουλος.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της αρεοπαγιτικής απόφασης, εφόσον η ναυτιλιακή εταιρεία Times Navigation «δεν συμμετείχε με οποιονδήποτε τρόπο στην πρωτόδικη δίκη», αλλά και επειδή «δεν επικαλείται οποιοδήποτε έννομη σχέση, δεν νομιμοποιείται ενεργητικά στην άσκηση της αίτησης αναίρεσης».

Κατά συνέπεια, κατέληξαν ομόφωνα οι αρεοπαγίτες, η αίτηση αναίρεσης της επίμαχης ναυτιλιακής εταιρείας «πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη».



Δείτε εδώ το πλήρες κείμενο της απόφασης του Αρείου Πάγου για το ιρανικό πετρέλαιο στο πλοίο Lana

Το θρίλερ στο τρίγωνο Αθήνα-Ουάσιγκτον-Τεχεράνη που διαρκεί 100 ημέρες

Το δεξαμενόπλοιο «Pegas» ή «Lana», κατέπλευσε στον κόλπο της Καρύστου την 14η Απριλίου προερχόμενο από τη Μαρμαρίδα της Τουρκίας, μεταφέροντας στις δεξαμενές του 104.134 τόνους πετρελαίου.

Έπειτα από αίτημα της αμερικανικής κυβέρνησης και αρχική συναίνεση των δικαστικών αρχών στην Χαλκίδα, ξεκίνησε η απάντληση του ιρανικού πετρελαίου, από το δεξαμενόπλοιο «Pegas» ή «Lana».

Η εξέλιξη αυτή και το ενδεχόμενο να χάσει την ποσότητα του πετρελαίου, οδήγησε το Ιράν σε μια πράξη πειρατείας. Στις 27 Μαϊου, ομάδα Ιρανών «Φρουρών της Επανάστασης» έκαναν ρεσάλτο σε δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο, τα πλοία Delta Poseidon της εταιρείας Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το Prudent Warrior της εταιρείας Polembros Shipping Limited συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη, αιχμαλωτίζοντας επί της ουσίας τα πληρώματα. Μεταξύ των ναυτικών από τα δύο πλοία που κρατούνται μέχρι και σήμερα από την επίσημη κυβέρνηση του Ιράν, συμπεριλαμβάνονται εννέα Έλληνες, οι οικογένειες των οποίων περιμένουν εναγωνίως την απελευθέρωσή τους.

Μετά την πράξη πειρατείας από το Ιράν -σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Αθήνας από 27 Μαϊου- το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε οδηγία συμβουλεύοντας τους Έλληνες πολίτες να αποφεύγουν ταξίδια στο Ιράν. 

anakoinosi

Η απόφαση του Αρείου Πάγου και η επιστροφή του πετρελαίου στο Ιράν, ανοιξε τον δρόμο για τον επαναπατρισμό των εννέα Ελλήνων ναυτικών και των άλλων μελών των πληρωμάτων των δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων που παρέμεναν εγκλωβισμένοι στο Ιράν από τις 27 Μαϊου.

Πληροφορίες από mononews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *