Σε κλειστό οικογενειακό κύκλο θα τελεστεί σήμερα, στις 13.00, από τον Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Βουλιαγμένης, η εξόδιος ακολουθία της Αθηνάς (Νουνού) Μαρτίνου.
Η οικογένεια, σε ανακοίνωσή της για τη γυναίκα-σύμβολο της ελληνικής ναυτιλίας που έφυγε από τη ζωή την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024, ανέφερε: «Η αγαπημένη μας Μητέρα Γιαγιά και Προγιαγιά εκοιμήθη πλήρης ημερών, σε ηλικία 97 ετών. Η κηδεία της θα είναι σε στενό οικογενειακό κύκλο. Ευχαριστούμε τους φίλους για τα μηνύματα συμπαράστασης. Θανάσης, Ελένη, Ντίνος, Ανδρέας, Εγγόνια και Δισέγγονα».
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου ήταν η σημαντικότερη Ελληνίδα της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλιακής ιστορίας. Γυναίκα με μεγάλη προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, κρατούσε πάντα πολύ χαμηλό προφίλ, ενώ από τα «σπλάχνα» της εταιρείας Thenamaris, με την υποστήριξη της οικογένειας, πολλά στελέχη κατάφεραν και εισήλθαν στην πλοιοκτησία.
Το ξεκίνημά της
Η Αθηνά Μαρτίνου γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1926 στη Γλυφάδα. Γόνος εφοπλιστικής οικογένειας, με καταγωγή από την Κεφαλλονιά. Αδέλφια της ήταν ο Μελέτης και ο Κλεόβουλος ή Μπίμπης Μεθενίτης. Παντρεύτηκε τον Ιωάννη Μαρτίνο από τη Στεμνίτσα Αρκαδίας, ο οποίος ήταν από τους πιο γνωστούς αντικέρ της Αθήνας και απέκτησαν τέσσερα παιδιά, τον Θανάση, τον Ντίνο, τον Ανδρέα και την Ελένη.
Τη δεκαετία του ’60 ξεκίνησε μόνη και με τη βοήθεια του συζύγου της το ταξίδι στους ωκεανούς, «πούλησε την προίκα της», έλεγε χρόνια αργότερα η κόρη της Ελένη. Το 1964 απέκτησε το πρώτο πλοίο, το οποίο αγόρασε από τον Λιβανό έναντι του ποσού των 80.000 λιρών. Το «Θανάσης» ανακατασκευάστηκε, ταξίδεψε, και τρία χρόνια αργότερα πουλήθηκε για 300.000 δολάρια. Το δεύτερο πλοίο της ήταν το «Ελένη».
Η Αθηνά Μαρτίνου, πάντα μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, αποτελούσε πηγή έμπνευσης για δεκάδες εφοπλιστές, τους οποίους προέτρεπε και συμβούλευε.
Αφηγούμενη τη ζωή της στους «Αειναύτες» έλεγε: «Είμαι Κεφαλλονίτισσα, αλλά ρόλο για την αγάπη μου για τη θάλασσα έπαιξε ότι γεννήθηκα στη Γλυφάδα και έβλεπα τα πλοία να περνάνε και έλεγα στις φίλες μου: “και εμείς θα κάνουμε βαπόρια” και το κάναμε. Είχαμε μανία με αυτό και το κάναμε και έκανε βαπόρια όλη η οικογένεια». Το 1975 διέθετε έναν στόλο 36 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 850.000 τόνων.
Η αλλαγή «σκυτάλης»
Το 1991 η Αθηνά παρέδωσε το τιμόνι στα παιδιά της, οι οποίοι απέκτησαν τις δικές τους εταιρείες, κατέχοντας ξεχωριστό στόλο στην παγκόσμια ναυτιλία. Συνέχισε να εργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση Thenamaris μέχρι το 2019, σε ηλικία 92 ετών. Το Ίδρυμα Αθηνάς Ι. Μαρτίνου, σκιαγραφώντας την προσωπικότητα της σπουδαίας γυναίκας αναφέρει: «Αφετηρία για τη δημιουργία του Ιδρύματος, το πάθος της Αθηνάς Ι. Μαρτίνου για τη θάλασσα και προορισμός η προσφορά στην κοινωνία, αυτή που δραστηριοποιείται γύρω από τη θάλασσα και νιώθει στις φλέβες της την καθημερινή της παρουσία».