Εβδομάδα συζητήσεων στο Μαξίμου για τον χρόνο των εκλογών ξεκινά από σήμερα μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης καλείται να λάβει άμεσα τις τελικές αποφάσεις για το πότε θα γίνουν οι εκλογές.
Από σήμερα θα τεθούν στο τραπέζι όλες οι εισηγήσεις, με σημείο αφετηρίας το κλίμα που έχει διαμορφωθεί μετά την εθνική τραγωδία.
«Εκλογές μετά το Πάσχα»
Κάποιοι εκ των συνεργατών του Πρωθυπουργού εκτιμούν ότι για να στηθούν οι κάλπες θα ήταν πολιτικά χρήσιμο πρώτα να έχει βγει το πόρισμα για το τραγικό δυστύχημα, κάτι που είναι αμφίβολο αν μπορεί να γίνει ως τις 9 Απριλίου.
Υπό αυτό το πρίσμα εισηγούνται οι εκλογές να μετατεθούν οπωσδήποτε για μετά το Πάσχα, στις 23 Απριλίου, με τις δεύτερες κάλπες να ακολουθούν στις 28 Μαϊου.
Σε αυτή την περίπτωση, η διάλυση της Βουλής και η προκήρυξη εκλογών μπορεί να γίνει προς το τέλος Μαρτίου, δεδομένου ότι ο ελάχιστος προεκλογικός χρόνος, με βάση το Σύνταγμα, είναι 21 ημέρες.
«Πιο πιθανές οι εκλογές τον Μάιο»
Την ίδια ώρα, μια άλλη μερίδα συνεργατών του κ. Μητσοτάκη εισηγούνται οι εκλογές να διεξαχθούν όσο πιο μακριά, χρονικά, γίνεται από την εθνική αυτή τραγωδία που σκόρπισε θλίψη σε όλη την Ελλάδα αλλά και οργή.
Προφανώς λόγω των πανελλαδικών εξετάσεων, που ξεκινούν την 1η Ιουνίου, οι ημερομηνίες είναι συγκεκριμένες.
Αν οι κάλπες μετατεθούν τον Μάιο, η πρώτη εκλογική αναμέτρηση μπορεί να γίνει στις 14 ή στις 21 Μαϊου και η δεύτερη στις 25 Ιουνίου ή στις 2 Ιουλίου.
Αυτή τη στιγμή που γράφονται οι γραμμές η πλειοψηφία των συμβούλων προκρίνουν το τέλος Μαίου ως περίοδο εκλογών.
Όλα όμως θα αποφασιστούν αφού αφουγκραστεί η κυβέρνηση την κοινωνία και μελετηθούν οι δημοσκοπήσεις που θα γίνουν.
Υπό ποια προυπόθεση δεν θα αλλάξει ο σχεδιασμός για κάλπες στις 9 Απριλίου
Υπάρχει και η εκτίμηση ότι αν και εφόσον το επόμενο διάστημα σημειωθούν κινητοποιήσεις, όπως η χθεσινή που σημαδεύτηκε με ταραχές και επεισόδια, ίσως ο Πρωθυπουργός θα παραμείνει στον εκλογικό σχεδιασμό για κάλπες στις 9 Απριλίου.
Το σκεπτικό θα είναι ότι η κυβέρνηση αντέδρασε με ειλικρίνεια, με τον Πρωθυπουργό να ζητά συγγνώμη και για όσα δεν έχει πράξει η δική του κυβέρνηση αλλά και οι προηγούμενες για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, και ότι οι πολίτες με την ψήφο τους θα κληθούν, μέσα σε αυτό το πολιτικό περιβάλλον, να λάβουν θέση για το ποιος μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα την επόμενη ημέρα, σε όλα τα επίπεδα.
Μπαράζ πρωτοβουλιών
Παράλληλα προχωρά σε μια σειρά πρωτοβουλιών για να επισπευστεί από τη μία η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας και η αναζήτηση ευθυνών και από την άλλη ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο Κ. Μητσοτάκης θα ζητήσει άμεσα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από φίλες χώρες τη συνδρομή τους σε τεχνογνωσία, ενώ θα επιδιώξει να λάβει η Ελλάδα πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο.
Ο νέος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιώργος Γεραπετρίτης – ο οποίος σήμερα μεταβαίνει στον τόπο της τραγωδίας και θα μετάσχει σε σύσκεψη ενημέρωσης στην Περιφέρεια Θεσσαλίας – την Τετάρτη θα ανακοινώσει παρεμβάσεις άμεσης βελτίωσης της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μέχρι να ολοκληρωθεί το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διοίκησης.
Μεταξύ άλλων, σχεδιάζεται η λειτουργία ενός Συντονιστικού κέντρου στο τμήμα του σιδηροδρόμου από Λάρισα ως Θεσσαλονίκη, μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο, το αργότερο ως τα τέλη του 2023.
Τέλος όπως αναφέρει και η Κατερίνα Κοκκαλιάρη (πηγή) : στην κυβέρνηση βλέπουν πως οι πολίτες απαιτούν να ριχθεί άπλετο φως, καθώς το λάθος του σταθμάρχη αποτελεί μία μόνο πτυχή της υπόθεσης. Η αναφορά που είχε κάνει ο πρωθυπουργός στο μήνυμα της Τετάρτης για ένα δράμα που οφείλεται κυρίως σε «τραγικό ανθρώπινο λάθος» είχε προκαλέσει από την πρώτη στιγμή τα πυρά της αντιπολίτευσης που μιλούσε για προσπάθεια συγκάλυψης.
Είναι άλλωστε εμφανές πως η κοινή γνώμη ζητά απαντήσεις για το πώς είναι δυνατόν δύο τρένα να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή και να μην το έχει αντιληφθεί κανείς. Και η αίσθηση που επικρατεί στους πολίτες είναι πως έπρεπε να έχουν μπει και άλλες ασφαλιστικές δικλείδες και να μην εξαρτώνται οι ζωές τόσων ανθρώπων από ένα λάθος του σταθμάρχη.