
Deal με υπογραφή… Μαρία Αγγελικούση
Σε μια περίοδο που οι ναύλοι των τάνκερ VLCC (Very Large Crude Carriers) κινούνται πτωτικά, ο όμιλος Angelicoussis Shipping Group, υπό τη διοίκηση της Μαρίας Αγγελικούση, φαίνεται να πηγαίνει… κόντρα στο ρεύμα.
Όπως αναφέρουν ναυλομεσιτικοί κύκλοι, ο ελληνικός ναυτιλιακός κολοσσός πέτυχε ναύλωση διάρκεια δύο ετών για ένα από τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοιά του, σε τιμή πάνω από τα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς.
Η συμφωνία, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, αφορά είτε το Maran Libra είτε το Maran Leo — δύο VLCC κατασκευής 2014 και χωρητικότητας 319.000 dwt — ένα εκ των οποίων ναυλώθηκε από τη βραζιλιάνικη Petrobras έναντι 48.800 δολαρίων ημερησίως.
Το πλοίο αναμένεται να ξεκινήσει το συμβόλαιο του εντός του Ιουνίου.
Πρόκειται για τη μοναδική νέα ναύλωση VLCC αργού πετρελαίου που καταγράφηκε την περασμένη εβδομάδα — ένα γεγονός που από μόνο του λέει πολλά για τη δυναμική και το brand name του ομίλου Angelicoussis στον παγκόσμιο ναυλομεσιτικό χάρτη.
Η Braemar, κορυφαίος ναυλομεσίτης του Λονδίνου, εκτιμά ότι η συγκεκριμένη συμφωνία κινείται «ελαφρώς υψηλότερα» από την αγορά, συγκρίνοντας την με πρόσφατες αντίστοιχες ναυλώσεις. Παράλληλα, υπογραμμίζει πως ενδέχεται οι «λεπτομέρειες» του συμβολαίου — που δεν έχουν δημοσιοποιηθεί — να εξηγούν και το επιπλέον premium.
Από την άλλη, οι spot ναυλώσεις για VLCC από Μέση Ανατολή προς Ασία, σύμφωνα με την Baltic Exchange, υποχώρησαν στις 41.800 δολάρια την ημέρα, παρουσιάζοντας πτώση της τάξης του 9% μέσα σε μόλις μία εβδομάδα.
Για την ιστορία, η ίδια η Braemar εκτιμά τα επίπεδα για διετείς ναυλώσεις οικολογικών τάνκερ στα 47.000 δολάρια ημερησίως, ενώ για τα πλοία με scrubbers το «ταβάνι» ανεβαίνει στα 51.000 δολάρια.