Η Bud Light έχει εκθρονιστεί ως η μπύρα με τις κορυφαίες πωλήσεις στις ΗΠΑ τις τελευταίες εβδομάδες, ανακοίνωσε μια εταιρεία ανάλυσης δεδομένων, ένδειξη ότι οι αντιδράσεις που αντιμετώπισε η μεγάλη ζυθοποιία από τους συντηρητικούς για τη σχέση της με έναν transgender influencer επηρέασε αρνητικά.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Γράφει ο J. Edward Moreno/New York Times
Στη Νο.1 θέση βρίσκεται πλέον η Modelo Especial, μια μεξικάνικη μπύρα που παρασκευάζεται από την Constellation Brands, που αποτελούσε το 8,4% των λιανικών πωλήσεων μπύρας στις ΗΠΑ τις τέσσερις εβδομάδες που έληγαν στις 3 Ιουνίου, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen IQ που αναλύθηκαν από την εταιρεία συμβούλων Bump Williams. Οι πωλήσεις της Bud Light μειώθηκαν στο 7,3% την ίδια περίοδο.
Η μεγάλη αλλαγή έρχεται μετά από ένα μποϊκοτάζ από τους συντηρητικούς κατά της Bud Light που ξεκίνησε αφότου ο Dylan Mulvaney, ένας transgender influencer, δημοσίευσε ένα βίντεο στο Instagram την 1η Απριλίου προωθώντας έναν διαγωνισμό για την Bud Light. Το μερίδιο της συγκεκριμένης μάρκας μπύρας στις λιανικές πωλήσεις έχει μειωθεί περίπου τρεις ποσοστιαίες μονάδες από τότε που ξεκίνησε το μποϊκοτάζ.
Οι πωλήσεις άρχισαν να πέφτουν αφότου σχολιαστές και διασημότητες της δεξιάς στις ΗΠΑ άρχισαν να διαμαρτύρονται. Η Anheuser-Busch, η κατασκευάστρια της Bud Light, ανακοίνωσε αργότερα την αποχώρηση δύο στελεχών της του μάρκετινγκ, αλλά η προσπάθεια της εταιρείας να κάνει πίσω προκάλεσε περαιτέρω κριτική, αυτή τη φορά από φιλελεύθερους και μέλη της L.G.B.T.Q. κοινότητας.
Η διαμάχη έχει επισημάνει τις προκλήσεις που έχουν αντιμετωπίσει φίρμες και λιανοπωλητές όπως η Adidas και η Target στο μάρκετινγκ των L.G.B.T.Q. καταναλωτών σε ένα πολωμένο στις ΗΠΑ πολιτικό περιβάλλον.
«Τα λάθη της Bud Light μοιάζουν με προδοσία τόσο για τους φιλελεύθερους όσο και για τους συντηρητικούς πελάτες της και αυτή η εμπιστοσύνη θα χρειαστούν μήνες, αν όχι χρόνια, για να ξαναχτιστεί», δήλωσε ο Daniel Korschun, αναπληρωτής καθηγητής μάρκετινγκ στο LeBow College of Business του Πανεπιστημίου Drexel.
Οι πωλήσεις της Bud Light κυμαίνονταν γύρω στο 10% των πωλήσεων λιανικής μπύρας στις ΗΠΑ μέχρι τις τέσσερις εβδομάδες που έληγαν στις 22 Απριλίου, όταν μειώθηκαν στο 8,7% και έκτοτε έχουν πτωτική τάση. Η Modelo, η Coors Light και η Miller Lite σημείωσαν άνοδο στο μερίδιό τους στη λιανική αγορά μπύρας την ίδια περίοδο.
Έρευνες έχουν δείξει ότι τα αποτελέσματα των μποϊκοτάζ είναι συχνά βραχύβια. Η Bud Light κυριάρχησε στην αγορά τουλάχιστον τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αλλά τα τελευταία χρόνια αντιμετώπισε σκληρό ανταγωνισμό, δήλωσε ο Dave Williams, αντιπρόεδρος ανάλυσης και πληροφοριών στην Bump Williams.
«Δεν μπορώ να θυμηθώ καμία άλλη μάρκα να ξεπέρασε την Bud Light τα τελευταία χρόνια, αν και φίρμες όπως η Modelo Especial και η Michelob Ultra έχουν σίγουρα ανοδική πορεία κάνοντας ό,τι καλύτερο μπορούν για να μειώσουν το χάσμα μεταξύ τους και της Bud Light», είπε ανέφερε ο Williams σε ένα email.
Η Bud Light εξακολουθεί να έχει ένα προπύργιο στην αμερικανική αγορά μπύρας. Με βάση τα δεδομένα από το ξεκίνημα του έτους μέχρι σήμερα, εξακολουθεί να είναι η μπύρα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επίσης, πουλάει περισσότερη μπύρα κατ’ όγκο από οποιαδήποτε άλλη μάρκα.