Το κρουαζιερόπλοιο Azamara στο λιμάνι της Πρέβεζας και οι περιπέτειές του | Μετά από 5 χρόνια για… εργασίες

Το κρουαζιερόπλοιο Azamara στο λιμάνι της Πρέβεζας και οι περιπέτειές του Azamara | Μετά από 5 χρόνια για… εργασίες

Όταν ένας από τους βασικούς παίκτες στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας «τρώει πόρτα» σε ελληνικό λιμάνι, είναι δυνατόν να μη γίνει σούσουρο; Ποιος λοιπόν, και γιατί δεν ήθελε να ελλιμενιστεί το πολυτελές κρουαζιερόπλοιο Azamara της Royal Caribbean εν αναμονή της έναρξης δρομολογίων της νέας σεζόν;

Η ιστορία έχει ως εξής: για όσους δεν γνωρίζουν, φέτος το καλοκαίρι, η Πρέβεζα, έκανε ένα δυναμικό βήμα ως προς την αναβάθμιση της τουριστικής της αγοράς, με τον Δήμο της να ανακοινώνει νέα σχέδια για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και μάλιστα από το 2022.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Με ανανεωμένο πλέον το master plan του Λιμένα Πρέβεζας για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού αλλά και την επέκταση της Μαρίνας Πρέβεζας που προσφάτως έλαβε άδεια λειτουργίας, αναμένεται να κατασκευαστούν υδατοδρόμια ενώ το λιμάνι προετοιμάζεται για να μπορεί να δέχεται τα πρώτα κρουαζιερόπλοια.

-Βέβαια, στα αρχικά σχέδια του Δήμου είναι να δέχεται πιο μικρά κρουαζιερόπλοια και όχι υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια πολυτελείας. Ο λόγος; Για να μην αλλοιωθεί το προφίλ της περιοχής από το φαινόμενο μαζικού τουρισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιοι ντόπιοι πράκτορες που είχαν συνηθίσει σε ένα μονοπώλιο του λιμανιού προσπάθησαν να εμποδίσουν την έλευση του Azamara.

Ψίθυροι στη Μαρίνα Πρέβεζας αναφέρουν πως οι εν λόγω πράκτορες τρέφουν… ιδιαίτερη προτίμηση για τα μηχανοκίνητα πλοία. Τα καλά και… συμφέροντα; Παρά τον «πόλεμο», η Royal Caribbean προσφέρθηκε να βγει έξω από το λιμάνι και να ξαναμπεί μέχρι να αποχωρήσουν τα motorship. Όμως ούτε αυτό ικανοποιούσε την ομάδα που αντέδρασε.

-Για να μην πολυλογούμε, έπειτα από δύο μήνες «διαπραγμάτευσης», το Azamara έδεσε στον Λιμένα Πρεβέζης, με πολλούς επαγγελματίες στον κλάδο να εκφράζουν ανοιχτά τη διαφωνία τους ως προς την άρνηση αυτή. Μάλιστα, ένας από τους επαγγελματίες της κρουαζιέρας που έσπευσε να κατακρίνει την όλη καθυστέρηση ήταν και ο πρώην πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), ο Θεόδωρος Κόντες, ο οποίος είπε πως ουδέποτε κάποιος, όλο αυτό το διάστημα ανέφερε τους λόγους της άρνησης για τον ελλιμενισμό του κρουαζιερόπλοιου, πράγμα παράλογο, μιας και το Azamara αποτελεί δυνατή διαφήμιση για την ανάδειξη της Πρέβεζας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το κρουαζιερόπλοιο προσφέρει μία καλή κινητικότητα στους επαγγελματίες του τόπου – ιδίως τώρα κατά τους χειμερινούς μήνες που ο τουρισμός της περιοχής είναι μειωμένος, σχεδόν ανύπαρκτος.

-Πόσω μάλλον, όταν θα εκτελέσει και εργασίες κατά το διάστημα της παραμονής του στον Λιμένα παίρνοντας προμήθειες από την Πρέβεζα και συνεπώς τονώνοντας την τοπική οικονομία. Ο πρώην πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ θεωρεί πως ο ελλιμενισμός του Azamara στην Πρέβεζα θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για να έρθουν κι άλλες εταιρείες κρουαζιέρας καθώς η Πρέβεζα με τα πολυάριθμα αξιοθέατα θα μπορεί να γίνει πόλος έλξης ακόμη περισσότερων επισκεπτών, έτσι ώστε να προστεθεί ένας ακόμη προορισμός κρουαζιέρας.

Από την πλευρά του, ο Δήμος Πρέβεζας, καλείται τώρα να βγάλει εις πέρας το δύσκολο παιχνίδι των ισορροπιών. Διότι, από τη μια θέλει την ανάπτυξη και ειδικότερα το άνοιγμα της κρουαζιέρας και από την άλλη, θα πρέπει να παραμείνει πιστός στις τακτικές του βιώσιμου τουρισμού που ακολουθεί, διατηρώντας παράλληλα ανόθευτη την ποιότητα από τις παγίδες του υπερτουρισμού.

Οι πρεβεζάνοι έχουν να δουν κρουαζιερόπλοιο από το 2016.

Το συγκεκριμένο πλοίο, 180 μέτρων και χωρητικότητας 702 επιβατών και 408 ατόμων πλήρωμα, εντάχθηκε στον στόλο της Azamara Club Cruises το 2018.

Φωτό: MAGICFOCUS / © ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ | Το κρουαζιερόπλοιο Azamara στο λιμάνι της Πρέβεζας και οι περιπέτειές του Azamara | Μετά από 5 χρόνια για… εργασίες

Μιλώντας στο PREVEZANEWS ο Αντιπρόεδρος του Δ.Λ.Τ. Πρέβεζας, Γρηγόρης Κουμπής, είπε πως το πλοίο θα παραμείνει στο λιμάνι για περισσότερο από τρεις μήνες προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες ανακαίνισης του εσωτερικού του χώρου.

Όπως τόνισε ο κ. Κουμπής, η παραμονή του στην Πρέβεζα για τόσο μεγάλο διάστημα, θα αποτελέσει ένα συν στην τοπική οικονομία και αυτό διότι το πλήρωμα που ταξίδεψε μαζί με το πλοίο και αριθμεί περίπου τα 250 άτομα, θα κινούνται στην πόλη για τους επόμενους μήνες.

Από την άλλη, για τις εργασίες και τα υλικά που θα χρειαστούν, θα προτιμηθούν ντόπιοι επαγγελματίες, όπως είπε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Λ.Τ.. Έκανε επίσης λόγο και για τα έσοδα στο Δ.Λ.Τ. από τον ελλιμενισμό του κρουαζιερόπλοιου, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει το ύψος αυτών.

Τέλος σε ερώτηση για το τι  θα γίνει εάν σε περίπτωση που το διάστημα αυτό φτάσει εμπορικό πλοίο, είπε πως το «Azamara Pursuit» θα οδηγείται εκτός του δίαυλου, όπου θα αναμένει αγκυροβολημένο για όσο διάστημα χρειαστεί.

Το κρουαζιερόπλοιο Azamara στο λιμάνι της Πρέβεζας και οι περιπέτειές του | Μετά από 5 χρόνια για… εργασίες
Φωτό: MAGICFOCUS / © ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ | Το κρουαζιερόπλοιο Azamara στο λιμάνι της Πρέβεζας και οι περιπέτειές του Azamara | Μετά από 5 χρόνια για… εργασίες

«Το πολυτελέστατο κρουαζιερόπλοιο που ανήκει ακόμα στο Group της ROYAL CARIBBEAN, κόσμημα πραγματικά για το λιμάνι της Πρέβεζας, πλεύρισε στην κύρια προβλήτα του λιμένος, δίπλα στην νεότευκτη μαρίνα για yachts που κοσμεί τα τελευταία χρόνια τον συγκεκριμένο προορισμό. Θα πρέπει βέβαια να σημειώσουμε ότι οι πλοιοκτήτες έκαναν πραγματικά αγώνα για να πάρουν έγκριση προσέγγισης του συγκεκριμένου πλοίου στον Λιμένα της Πρεβέζης, αφού τοπικοί παράγοντες αλλά και επαγγελματίες του λιμένος αντιδρούσαν για την εν λόγω προσέγγιση, χωρίς φυσικά να αναφέρουν ποτέ τους λόγους της άρνησής τους», επισημαίνει ο Θεόδωρος Κόντες τέως πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας:

«Ευτυχώς βέβαια υπήρξαν ορισμένοι λειτουργοί από την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και επαγγελματίες του τουρισμού που κατάφεραν το αυτονόητο. Να επιτραπεί δηλαδή σε ένα τέτοιο πολυτελές κρουαζιερόπλοιο να προσεγγίσει στον λιμένα για ικανοποιητικό διάστημα με αρκετά μεγάλο αριθμό πληρώματος και να προσφέρει ικανοποιητική κινητικότητα στους επαγγελματίες του τόπου, ιδιαίτερα τώρα τους χειμερινούς μήνες που ο τουρισμός της περιοχής είναι σχεδόν ανύπαρκτος» και σχολιάζει: «Αυτό πραγματικά αποτελεί διαφήμιση για τον τόπο».

Όπως επισημαίνει ο Θεόδωρος Κόντες το πλοίο θα εκτελέσει ορισμένες εργασίες κατά το διάστημα της παραμονής του στον λιμάνι και θα συμπληρώνει συνεχώς προμήθειες με αποτέλεσμα να απασχολείται ικανός αριθμός κατοίκων αλλά και εν γένει η τοπική κοινωνία να επωφεληθεί οικονομικά”.

Όμως τα προβλήματα συνεχίζονται:

«Παρόλα αυτά τα οφέλη και την τελική απόφαση των πλοιοκτητών να φέρει το πλοίο στον συγκεκριμένο προορισμό τα προβλήματα δυστυχώς συνεχίζονται αφού παρά την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών να είναι δυνατή η προμήθεια καυσίμων στα πλοία που έχουν ακινητοποιηθεί λόγω Covid 19 με την διαδικασία transit, οι Τοπικές Αρχές αρνούνται να εφαρμόσουν τον συγκεκριμένο νόμο. Έναν νόμο που εφαρμόζεται ήδη σε διάφορους προορισμούς στην επικράτεια αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Νομίζουμε ότι είναι πλέον καιρός η Κεντρική Διοίκηση των συναρμόδιων Υπουργείων να ασχοληθούν με θέματα σαν αυτά που προαναφέραμε, να εξασφαλίζεται η εφαρμογή όλων των νόμων αλλά και οι Τοπικές Αρχές και η κοινωνία να εργάζονται και να επανέρχονται με προτάσεις που αποφέρουν οφέλη για τον τόπο και την οικονομία της πατρίδος μας», καταλήγει λέγοντας:

«Το συγκεκριμένο γεγονός θα μπορούσε να αξιοποιηθεί αναλόγως και να αποτελέσει αφορμή για να πειστούν οι πλοιοκτήτες αλλά και οι Operators να προταθεί ο εν λόγω προορισμός για την τουριστική περίοδο που μεγάλος αριθμός επισκεπτών (επιβαινόντων) θα έχει την δυνατότητα να επισκέπτεται τα πολυάριθμα αξιόλογα αξιοθέατα στην περιοχή με αποτέλεσμα το ανάλογο όφελος του τόπου. Με τον τρόπο αυτό θα προστεθεί στην χώρα μας ένας ακόμη προορισμός κρουαζιέρας πλησιάζοντας περίπου το σύνολο των 50 ελληνικών προορισμών.

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours