ΟΛΘ | Αυξάνει το μερίδιό του ο Ιβάν Σαββίδης (χωρίς λόγο;)

ΟΛΘ | Αυξάνει το μερίδιό του ο Ιβάν Σαββίδης (χωρίς λόγο;)

Μια «παράξενη» εξαγορά από τον Ιβάν Σαββίδη ίσως κρύβει τη δυναμική απάντησή του στη φημολογία περί επικείμενης απόσυρσης από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης λόγω αμερικανικών πιέσεων. Μόλις προχθες (07/12/2021) η ΟΛΘ Α.Ε. ανακοίνωσε ότι κατόπιν ενημέρωσης που έλαβε από τη μέτοχό της «BELTERRA INVESTMENTS LTD» (συμφερόντων Σαββίδη), στις 6.12.2021 η εταιρεία του ελληνικής καταγωγής Ρώσου μεγιστάνα προχώρησε σε αγορά ακόμη 299.855 μετοχών του λιμανιού, με τιμή κτήσης 26 ευρώ ανά μετοχή.

Πριν από την εν λόγω απόκτηση, η Belterra ήδη κατείχε άμεσα 189.447 μετοχές που αντιστοιχούσαν σε 1,88% του συνολικού καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ Α.Ε. Μετά την απόκτηση αυτή, ο συνολικός αριθμός των μετοχών και των ισόποσων δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας που κατέχει άμεσα η Belterra ανέρχεται σε 489.332 και αντιστοιχεί σε ποσοστό 4,85% του μετοχικού της κεφαλαίου.

olth

Συνεπώς, ο συνολικός αριθμός μετοχών και των ισόποσων δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας που κατέχει η Belterra τόσο άμεσα όσο και έμμεσα –μέσω της απευθείας συμμετοχής της στη SEGT (η οποία κατέχει το 67% των μετοχών και δικαιωμάτων ψήφου της ΟΛΘ)– ανέρχεται πλέον σε 7.242.932, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 71,85% του μετοχικού της κεφαλαίου, από 68,88% που κατείχε πριν από την περιγραφόμενη συναλλαγή.

Παράγοντες που γνωρίζουν το παρασκήνιο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ανέφεραν ότι πρόκειται για μια «παράξενη» εξαγορά, αφού ήδη ο Ιβάν Σαββίδης ήλεγχε τον ΟΛΘ και μπορούσε να παίρνει ό,τι αποφάσεις ήθελε…

«Εχουμε αντικρουόμενα πράγματα εδώ», λένε. «Από τη μια υπάρχει έντονη φημολογία ότι επιθυμεί να πουλήσει το λιμάνι κι από την άλλη αναζητούσε μετοχές από την ελεύθερη αγορά για να αυξήσει το ποσοστό του; Πρόκειται για μια κίνηση που δεν έχει ούτε οικονομική λογική αλλά ούτε διοικητική, εφόσον ήδη μπορούσε να παίρνει άνετα αποφάσεις με το 67% που κατείχε. Η εξαγορά αυτή απλώς τον ενισχύει έναντι των Γάλλων μετόχων, αλλά ποιο το νόημα όταν ελέγχει την κοινοπραξία με 67%;» αναρωτιούνται.

Γεγονός είναι πως μόνη ορατή ερμηνεία που μπορεί να δοθεί αυτή τη στιγμή είναι η ενίσχυση του ομίλου του έναντι των Γάλλων. Από κει και πέρα, μόνο υπόνοιες μπορούν να εκφραστούν, όπως, για παράδειγμα, μια επικοινωνιακή πρακτική – απάντηση στη φημολογία περί απόσυρσής του από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης λόγω αμερικανικών πιέσεων… Η αλήθεια είναι πως οι ΗΠΑ δεν νιώθουν ικανοποιημένες με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης απλώς. «Η διαφορά μεγεθών είναι τεράστια», εξηγούν οι ίδιες πηγές.

Παραμένει πάντως το εύλογο ερώτημα, γιατί ο Ιβάν Σαββίδης δαπανά μεγάλα ποσά για μια τέτοια, φαινομενικά αχρείαστη εξαγορά τη στιγμή που τα μεγάλα έργα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όπως η 6η προβλήτα, καθυστερούν και πολύ δύσκολα θα ικανοποιηθούν τα χρονοδιαγράμματα που απαιτεί η σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο;

Εν κατακλείδι οι πληροφορίες για πώληση του ΟΛΘ, του ΠΑΟΚ (και με ονόματα αγοραστών) ακόμα και του OPEN, παραμένουν και συνεχίζουν να έρχονται. Η λογική λοιπόν λέει πως δύο είναι τα σενάρια από την ενίσχυση Σαββίδη στον ΟΛΘ

Α) απαντά στις πληροφορίες περί φυγής

Β) ενισχύει το προς πώληση ποσοστό του, μιας και το ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη είναι δεδομένο.

hartis olth THESSALONIKI

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *