Αττική Οδός | Τι συνέβη τις κρίσιμες ώρες στην Αττική | Μπαλάκι οι ευθύνες

Αττική Οδός | Τι συνέβη τις κρίσιμες ώρες στην Αττική | Μπαλάκι οι ευθύνες

Φταίει ο… Χατζηπετρής τελικά για το αδιανόητο μπάχαλο και την ταλαιπωρία ωρών που υπέστησαν χιλιάδες οδηγοί στην Αττική Οδό, όταν τη Δευτέρα (24.01.2022) το πρωί τους άφησαν να μπουν στον αυτοκινητόδρομο και η κακοκαιρία τους εγκλώβισε εκεί.

Ποιος φταίει τελικά για τις εικόνες ντροπής που καταγράφονται στην Αττική Οδό, έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο υποτίθεται, με χιλιάδες αυτοκίνητα και οδηγούς να εγκλωβίζονται στο χιόνι που έφερε η κακοκαιρία «Ελπίδα».

Για τις εικόνες με εγκύους, ανθρώπους με προβλήματα υγείας, ηλικιωμένους, να μένουν στο κρύο και στο χιόνι ίσως και 24 ώρες.

Για τις εικόνες με αυτοκίνητα παρατημένα στην Αττική Οδό, ακόμη και στη μέση του δρόμου, γιατί οι οδηγοί τους τα παράτησαν για να μπορέσουν να φύγουν και να βρουν ένα μέρος να ζεσταθούν, να φάνε.

Η κυβέρνηση ρίχνει την ευθύνη στην Αττική Οδό και την αναγκάζει να δώσει 2.000 ευρώ αποζημίωση. Τα χρήματα όμως θα δοθούν μόνο στους οδηγούς, λες και οι συνοδηγοί δεν ταλαιπωρήθηκαν στο κρύο και στο χιόνι για ώρες. Η «χιονοστιβάδα» αγωγών κατά της εταιρίας θεωρείται δεδομένη.

Η δε Αττική Οδός δέχεται μεν να πληρώσει αποζημιώσεις στους οδηγούς, τους οποίους άφησε να πληρώσουν διόδια και να μπουν χωρίς να τους ενημερώσει, αλλά δεν δέχεται ότι έχει την απόλυτη ευθύνη για το μπάχαλο.  

Για άλλη μια φορά οι ευθύνες γίνονται μπαλάκι και το blame game έχει ξεκινήσει. Το κράτος τα ρίχνει στην εταιρία κι εκείνη γυρίζει τις ευθύνες… πίσω.

Αττική Οδός: Δεν ζήτησε η Τροχαία να κλείσει ο δρόμος

Το βράδυ της Τετάρτης (26.01.2022), στο κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΙ μεταδόθηκε η πληροφορία πως η Τροχαία με έγγραφό της είχε ζητήσει από την Αττική Οδό να κλείσει ο δρόμος από τις 10:00 το πρωί.

Η εταιρία όμως, με ανακοίνωσή της σχεδόν τα μεσάνυχτα, το διέψευσε. Αρνήθηκε κατηγορηματικά μάλιστα ότι αρνήθηκε τη σύσταση της Τροχαίας.

«Η εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. διαψεύδει κατηγορηματικά την πληροφορία που μετέδωσε τηλεοπτικός σταθμός, και αναπαράγουν ενημερωτικά μέσα, σύμφωνα με την οποία ζητήθηκε από την Τροχαία να κλείσει η Αττική Οδός στις 10.00 π.μ. της Δευτέρας και η εταιρεία δεν το δέχθηκε», αναφέρει η ανακοίνωση.

Η σύμβαση του Δημοσίου με τη διαχειρίστρια εταιρία της Αττικής Οδού, προβλέπει ότι η εταιρία είναι αυτή που αποφασίζει για την διακοπή της κυκλοφορίας, δηλαδή αυτή το ζητάει από την Τροχαία να κλείσει ο δρόμος. Και αυτό, σύμφωνα με έγγραφο που παρουσίασε ο ΣΚΑΙ ότι φαίνεται έγινε στις 14.00 το μεσημέρι της Δευτέρας, ώρες αφού εκατοντάδες αυτοκίνητα είχαν ήδη εγκλωβιστεί στο δρόμο που είχε γεμίσει χιόνι.

Όσον αφορά στο γιατί δεν στάλθηκαν εκχιονιστικά να ανοίξουν το δρόμο, ενώ η Αττική Οδός διαθέτει 36 μηχανήματα, αποκαλύπτεται πως δεν μπορούσαν να καθαρίσουν τον δρόμο καθώς είναι βαρέως τύπου και δεν είναι μικρά, ούτε ευέλικτα και δεν προπορεύονταν των οχημάτων των πολιτών.

krisimes20220126

Τι συνέβη τις κρίσιμες ώρες στην Αττική Οδό

Κυκλοφοριακό «βραχυκύκλωμα», εγκλωβισμός οδηγών για πάνω από 20 ώρες, άνθρωποι να κοιμούνται στα πατώματα, να μένουν χωρίς νερό και φαγητό μέσα στο κρύο, διπλωμένες νταλίκες και εισαγγελική παρέμβαση για την απόδοση ευθυνών, συνθέτουν το σκηνικό που δημιουργήθηκε στην Αττική Οδό τις δύο προηγούμενες ημέρες.

Τι πήγε στραβά;

Ο ΣΚΑΙ παρουσιάζει έγγραφο της Τροχαίας για το πότε τελικά έστειλε αίτημα η διαχειρίστρια εταιρία να κλείσει η κυκλοφορία των οχημάτων στην Αττική Οδό ενώ ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΙ, Παναγιώτης Σπυρόπουλος που ήταν ένας από τους εγκλωβισμένους οδηγούς συγκλονίζει με την μαρτυρία του για το πως βίωσε την πολύωρη ταλαιπωρία στο σημείο. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ η τροχαία της Αττικής Οδού προειδοποιούσε από τις 10 το πρωί και πίεζε την διαχειρίστρια εταιρία, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές προκειμένου να κλείσει η κυκλοφορία των οχημάτων και κυρίως των βαρέων οχημάτων στις εισόδους αυτής, κάτι που δεν εισακούστηκε ή δεν εκτιμήθηκε ανάλογα από τους αρμόδιους της διαχειρίστριας εταιρίας. 

Η εταιρία δεν αποδεχτηκε αρχικά το αίτημα, το οποίο έκανε αποδεκτό πολύ αργότερα. 

Η σύμβαση του κράτους με την διαχειρίστρια εταιρία της Αττική Οδού – Ποιος αποφασίζει για το κλείσιμο της Αττικής Οδού

Στις 14.00 το αίτημα για κλείσιμο

Η σύμβαση του κράτους με την διαχειρίστρια εταιρία της Αττική Οδού, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, προβλέπει ότι η διαχειρίστρια εταιρία είναι αυτή που αποφασίζει για την διακοπή της κυκλοφορίας, δηλαδή αυτή το ζητάει από την τροχαία (δεν μπορεί να το αποφασίσει μόνη της δηλαδή η τροχαία αν δεν το ζητήσει η εταιρία) κάτι το οποίο από ότι φαίνεται έγινε στις 14.00 το μεσημέρι όπως μπορούμε να δούμε σε σχετικό έγγραφο που εξασφάλισε ο ΣΚΑΙ.

Σύμφωνα με πληροφορίες η συγκεκριμένη σύμβαση φαίνεται να αναθεωρηθείται τους επόμενους μήνες.

Χαλασμένο τηλέφωνο

Στις συνεννοήσεις της τροχαίας με την διαχειρίστρια εταιρία «έπαιξε» ένα χαλασμένο τηλέφωνο προκειμένου να ληφθεί μια καίρια και σημαντική απόφαση.

Η συγκεκριμένη αποφαση που φαίνεται ότι λήφθηκε στις 14.00 το μεσημέρι είναι μόνο για τα βαρέως τύπου οχήματα και όχι για τα οχήματα των πολιτών που ήδη συσσωρεύονταν στην Αττική Οδό.

Το κρίσιμο σημείο της τελευταίας καθοριστικής σύσκεψής 

Την Κυριακή το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με συναρμόδια υπουργεία και φορείς όπου συζητήθηκε αν θα πρέπει να κηρυχθεί αργία ή τηλεργασία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Πληροφορίες αναφέρουν πως όπως ξεκίνησε η συζήτηση έτσι τελείωσε. Μάλιστα κάποιοι που συμμετείχαν στην συγκεκριμένη σύσκεψη ανέφεραν χαρακτηριστικά «Θα μας διαλύσουν αν γίνει όπως στην περίπτωση στο Μπάλο (με τα πλημμυρικά φαινόμενα όπου και κηρύχθηκε αργία και έκλεισε ο Κηφισός και δέχθηκαν σκληρή κριτική για την συγκεκριμένη απόφαση)». 

«Πώς έζησα τον εφιάλτη»

Ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΙ, Παναγιώτης Σπυρόπουλος που ήταν ένας από τους εγκλωβισμένους στην Αττική Οδό, από τις 10.30 το πρωί, περιγράφει την δική του εμπειρία.

Όπως αναφέρει από την ώρα που μπήκε στην Αττική Οδό από την Μεταμόρφωση οι ταχύτητες ήταν πολύ μικρές, το πολύ 10-15χλμ την ώρα. Παρά την σφροδρή χιονόπτωση ο δρόμος ήταν ακόμα καθαρός και το φαινόμενο εξελισσόταν όλο και πιο δυναμικά.

Όλα τα οχήματα από πίσω «έπαιζαν συγκρουόμενα»

«Αυτό που κατάλαβα είναι ότι στις εξόδους της Αττική Οδού τα οχήματα που σταματούσαν είτε για να βάλουν αλυσίδες είτε αυτά που δεν είχαν κάλυψαν τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Αυτά συμβαίνουν μέχρι και τις 17.30 το απόγευμα. Από τις 10.30 το πρωί μέχρι τις 17.30 το απόγευμα έχω διανύσει 14χλμ λίγο πριν την έξοδο στο Γέρακα και τις Ανθούσας.

Όλη αυτή την ώρα συνεχίζουν να μπαίνουν οχήματα. Να έρχονται οι εργαζόμενοι του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που έχουν φύγει από τις δουλειές τους ενώ την ίδια στιγμή στην συγκεκριμένη έξοδο του Γέρακα και την Ανθούσας είναι που έχουν διπλώσει οι 4 νταλίκες που συσσώρευσαν όλο και περισσότερα οχήματα. Όλα τα οχήματα από πίσω «έπαιζαν συγκρουόμενα» και δεν υπήρχε πρόσβαση από τα βαρέως τύπου εκχιονιστικά οχήματα», επισημαίνει.

Πότε ήρθε το πρώτο εκχιονιστικό

Όπως εξηγεί ο ίδιος το πρώτο εκχιονιστικό που ήρθε ήταν στις 21.00 το βράδυ μετά από κλήση κάποιων εγκλωβισμένων που είχαν χρόνια προβλήματα και παθήσεις (νεφροπαθείς, καρδιοπαθείς κλπ) και το οποίο άνοιξε έναν υποτυπώδη διάδρομο. Ωστόσο, αναφέρει πως κάποιοι δεν είχαν αλυσίδες για να προχωρήσουν ενώ άλλοι που είχαν φοβήθηκαν.

«Εγώ το προσπάθησα έφτασα μεχρι την Κάντζα όπου υπήρχε και εκει συσσώρευση οχημάτων καθώς είχαν φτάσει και κάποιοι άλλοι εγκλωβισμένοι που είχαν απεγκλωβιστεί από δυνάμεις ασφαλείας»

Οι άνθρωποι κοιμόντουσαν στα χαλιά και τις καρέκλες

Περιγράφει πως στο σημείο νερό ή καποιο σάντουιτς δίνονταν από νεότερους οδηγούς σε επίπεδο αλληλεγγύης ενώ ήρθε και ο στρατός αρκετά αργότερα στις 22.00 το βράδυ. «Υπήρχε και άνθρωπος που ζητούσε νερό καθώς ήθελε να πάρει τα φάρμακά του λόγω σοβαρού προλήματος υγείας» σημειώνει χαρακτηριστικά και προσθέτει:

« Όσοι από τους εγκλωβισμένους ήταν να διαμείνουν σε κάποια ξενοδοχεία της περιοχής δεν μπόρεσαν καθώς τα δωμάτια ήταν κλεισμένα. Οι άνθρωποι κοιμόντουσαν στα χαλιά και τις καρέκλες. Το ίδιο και στην περιοχή του αεροδρομίου λόγω των ακυρώσεων πτήσεων…..Ένα απέραντο μπάχαλο…».

Ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΙ καταλήγοντας ανέφερε ότι η δική του εφιαλτική εμπειρία τελείωσε στη 01.30 .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.