
Η Φράγκου και το deal των 460 εκατ. δολαρίων
-Η πλοιοκτήτρια Αγγελική Φράγκου κινείται επιθετικά μέσω της Navios Maritime Partners η οποία έχει στόλο από 170 πλοία διαφόρων τύπων, ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι στο νερό ή υπό ναυπήγηση. Τελευταία της κίνηση ήταν να δώσει, να βάλει όπως λένε στη ναυτιλιακή διάλεκτο, παραγγελία σε κορεατική γιάρδα για τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων μεταφορικής ικανότητας 8.850 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα. Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα $460 εκατομμύρια. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ του β’ εξαμήνου του 2027 και του α’ τριμήνου του 2028 και θα είναι έτοιμα για να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και μεθανόλη. Όμως το βασικό καύσιμό τους θα είναι το πετρέλαιο και για αυτό τοποθετούνται scrubbers. Τα πλοία έχουν ναυλωθεί για 5,2 χρόνια με ημερήσιο ναύλο $44.100, με τον ναυλωτή να έχει επιλογή επέκτασης για έναν χρόνο. Η συμφωνία προσθέτει συνολικά έσοδα μεταξύ $335 εκατ. και $395 εκατ., ανάλογα με το αν ο ναυλωτής επεκτείνει τη ναύλωση. Στο μεταξύ, η Αγγελική Φράγκου είναι από τους λίγους πλοιοκτήτες αυτού του μεγέθους που βγαίνει και λέει την άποψή της για τα τεκταινόμενα. Πρόσφατα υποστήριξε ότι η διαμόρφωση νέων εμπορικών ροών, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και των νέων εμπορικών συνθηκών, ενισχύει τη ναυτιλιακή δραστηριότητα μέσω μεγαλύτερων αποστάσεων και υγιούς ζήτησης. Όπως λέει και ένας παραδοσιακός εφοπλιστής, “οι αναταράξεις (disruptions) είναι για τη ναυτιλία ό,τι η καλή τοποθεσία (location) για το real estate.


