Σε κινήσεις εξορθολογισμού των ναυτιλιακών εταιρειών που ελέγχει προχωρεί η Αγγελική Φράγκου, δημιουργώντας στην αυγή του νέου χρόνου έναν «ναυτιλιακό γίγαντα» με ένα σύνολο στόλου 84 πλοίων, εκ των οποίων τα 39 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα 45 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε χθες, ελήφθη η οριστική απόφαση για τη συγχώνευση της Navios Maritime Partners με τη Navios Maritime Containers. Όπως ανακοινώθηκε οι μέτοχοι της Navios Partners θα αποκτήσουν το σύνολο των μετοχών της Navios Containers, με αντάλλαγμα κοινές μονάδες (common unit) της Navios Partners. Σύμφωνα με τους όρους της συναλλαγής, οι κάτοχοι μετοχών της Navios Containers θα λάβουν 0,39 μιας μετοχής (common unit) της Navios Partners για κάθε κοινή μονάδα Navios Containers.
Με βάση την τιμή κλεισίματος της 31ης Δεκεμβρίου 2020 της Navios Partners αυτή η αναλογία ανταλλαγής παρέχει στους μετόχους της Navios Containers μια αξία 4,37 δολ. ανά κοινή μονάδα της Navios Containers, μία τιμή που αντιπροσωπεύει ένα premium 102,2% για την τιμή κλεισίματος της μετοχής της Navios Containers, της 13ης Νοεμβρίου, την τελευταία ημέρα διαπραγμάτευσης πριν από την ανακοίνωση της Navios Partners της πρότασης απόκτησης των μετοχών της Containers. Επίσης σηματοδοτεί ένα premium 6,5% για τις μετοχές της Navios Containers με βάση την τιμή κλεισίματος της 31ης Δεκεμβρίου 2020.
Επιπλέον, αντιπροσωπεύει ένα premium 168,1% σε σύγκριση με τη μέση σταθμισμένη τιμή 120 ημερών για τις κοινές μονάδες των Navios Containers για την περίοδο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2020.
Η συναλλαγή, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, αναμένεται να απλοποιήσει την κεφαλαιακή και οργανωτική δομή των δύο εταιρειών, να δημιουργήσει σημαντική εξοικονόμηση κόστους, μία διαφοροποιημένη βάση περιουσιακών στοιχείων, προσδοκώντας σε υψηλότερα κέρδη και να βελτιώσει το πιστωτικό προφίλ της νέας εταιρείας. Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2021, μετά τις απαραίτητες εγκρίσεις.
Οι Fried, Frank, Harris, Shriver και Jacobson LLP ήταν νομικοί σύμβουλοι και η S. Goldman Advisors LLC οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι για τη Navios Partners, ενώ οι Latham & Watkins LLP, Thomson Hine LLP λειτούργησαν ως νομικοί σύμβουλοι και οι Pareto Securities AS ως οικονομικοί σύμβουλοι της Navios Containers.
Η Navios Maritime Containers ελέγχει έναν στόλο από 29 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 142.821 Teu και η Navios Maritime Partners ελέγχει έναν στόλο από 45 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και 10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. H Navios Maritime Containers δέχθηκε την πρόταση για εξαγορά από τη Navios Maritime Partners L.P στις 16 Νοεμβρίου του 2020. Υπενθυμίζεται ότι η Navios Partners ελέγχει ήδη το 35,7% της εταιρείας.
Μιλώντας στους αναλυτές τον περασμένο Νοέμβριο κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου της Navios Containers η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι η Navios Containers στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου είχε έσοδα 26,4 εκατ. δολ. και EBITDA 5,8 εκατ. δολ. και πρόσθεσε ότι μετά την αρχική πτώση της ζήτησης καταναλωτικών προϊόντων λόγω της εμφάνισης της πανδημίας στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου η ζήτηση ανέκαμψε και αναμένεται ακόμη καλύτερη πορεία για το 2021 καθώς θα βελτιώνεται και η διεθνής οικονομία.
Αναφορικά με τη Navios Mariitime Parnters η κ. Φράγκου, με την ιδιότητα επίσης της προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου, ανέφερε στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου στους αναλυτές ότι η Navios Partners ανέφερε έσοδα 64,5 εκατομμυρίων δολαρίων και προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 30,9 εκατομμυρίων δολαρίων. Επίσης εξέφρασε την αισιοδοξία της για την πορεία του κλάδου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, καθώς μετά το πρώτο σοκ της πανδημίας η αγορά ανέκαμψε και για το 2021 το εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου προβλέπεται να αυξηθεί κατά 3,9%.
Ποια είναι η Αγγελική Φράγκου
Η Αγγελική Φράγκου (γεννημένη το 1965) είναι πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και διευθύντρια της Navios Maritime Holdings, της Navios Maritime Partners L.P., της Navios Tankers Management Inc. και της Navios Maritime Acquisition Corporation.
Η οικογένεια
Γεννήθηκε στο νησί της Χίου στο βόρειο Αιγαίο Πέλαγος και προέρχεται από μια οικογένεια εφοπλιστών, με καταγωγή από τα Καρδάμυλα Χίου. Ο πατέρας της είναι ο εφοπλιστής Νικόλαος (Νικόλας) Φράγκος. Αδέρφια της είναι ο Ιωάννης, η μεγαλύτερη ετεροθαλής της αδερφή, Μαρία, και η μικρότερη ετεροθαλής της αδερφή, Κατερίνα. Ο αδερφός της είναι επίσης εφοπλιστής, με την δικιά του εταιρεία, ενώ και οι δύο τους είναι η τέταρτη γενιά εφοπλιστών στην οικογένειά τους.
Η Φράγκου πήρε το Bachelor’s πτυχίο της πάνω στην μηχανολογία, από το “Πανεπιστήμιο Farleigh Dickinson” και το πτυχίο Master’s της πάνω στην μηχανολογία, από το “Πανεπιστήμιο Κολούμπια”.
Το 2004, η Φράγκου με το ποσό των 200 εκατομμυρίων αγόρασε την “Navios”. Πριν από αυτό, εργαζόταν στην Wall Street, ως αναλύτρια στον εμπορικό όροφο της “Republic National Bank“, για κάποια χρόνια.
Από τα θρανία της Wall Street
Διαβάζουμε στο fortunegreece.com: «Εκμεταλλευόμενη τις γνώσεις της στα χρηματοοικονομικά, καθώς έκανε το πέρασμα της από τα θρανία της Wall Street το διάστημα 1987 -1989, ασχολήθηκε με τις εταιρείες εξαγορών ειδικού σκοπού, στις οποίες είδε το κατάλληλο όχημα για να αναπτύξει ακόμα περισσότερο τις επιχειρηματικές της δραστηριότητές. Οι εν λόγω εταιρικές οντότητες δεν έχουν έσοδα, και είναι σχεδιασμένες με αποκλειστικό σκοπό την ολοκλήρωση των εξαγορών άλλων εταιρειών. Το περιθώριο κέρδους του κλάδου ήταν τέτοιο που η κυρία Φράγκου εγκατέλειψε την καριέρα της ως χρηματιστηριακή αναλύτρια για να αποτελέσει την πέμπτη γενιά της οικογένειας που βιοπορίζεται από τη θάλασσα.
Έτσι επενδύει 200 εκατομμύρια δολάρια σε μία τέτοια εταιρεία, και τη χρησιμοποιεί για να εξαγοράσει την International Shipping Enterprises, εταιρεία που είχε στήσει η United States Steel Corp. στα μέσα της δεκαετίας του ’50 για τη μεταφορά σιδήρου από τη Βενεζουέλα στον Καναδά και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Γίνεται η πρώτη Ελληνίδα επικεφαλής ναυτιλιακής εταιρείας επενδύσεων που έμπαινε στο Χρηματιστήριο Nasdaq, αντλώντας χρήματα από τη δύσκολη και απαιτητική χρηματιστηριακή αγορά των ΗΠΑ. Λίγους μήνες αργότερα, στα τέλη Αυγούστου του 2005, προχωράει σε μία μεγάλη εμπορική συμφωνία και εξαγοράζει την ναυτιλιακή εταιρεία Navios, την οποία ήλεγχε κατά 66% η οικογένεια Δαυίδ, ένα μεγάλο όνομα στην ελληνική βιομηχανία που κατέχει την Coca-Cola Hellenic Bottling και τον όμιλο Frigoglass.
«Μία εταιρεία εξαγορών ειδικού σκοπού μπορεί να οδηγήσει πολύ γρήγορα στο χρηματιστήριο», επισημαίνει η κυρία Φράγκου. «Άλλαξα εντελώς τη συγκεκριμένη αγορά, η οποία κατέληξε να έχει αξία 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων» αναφέρει σε μια συνέντευξη της.
Ξαφνικά, η κυρία Φράγκου είχε αναδειχθεί σε διεθνή παίκτη της ναυτιλίας και είχε πλέον αποκτήσει πρόσβαση σε κεφάλαια τρίτων. Αποφάσισε να εισάγει άλλες δύο εταιρείες της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE). Η πρώτη, η Navios Maritime Partners (2007) , υπήρξε πόλος έλξης για τους επενδυτές χάρη στην υψηλή της απόδοση, ενώ η δεύτερη, η Navios Maritime Acquisition (2008), έχει υπό τον έλεγχό της ένα στόλο δεξαμενόπλοιων. Οι τρεις εταιρείες μαζί αγγίζουν τα 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία, ενώ η Navios έχει ήδη εξασφαλισμένα από χρονοναυλώσεις έσοδα για το 2013 και 2014, ύψους 181 και 122,6 εκ. δολ. αντίστοιχα. Ένας από τους πιο γνωστούς ναυλωτές της είναι ο διεθνής κολοσσός της Glencore.»
Η συνεργασία Μαρινάκη – Φράγκου
Μαρινάκης και Φράγκου έχουν στενή συνεργασία σε θέματα ναυτιλίας. Τον Δεκέμβριο του 2018, η ιστοσελίδα για ναυτιλιακά θέματα TradeWinds έγραφε: «Τα τελευταία δύο χρόνια ο Ευ. Μαρινάκης δραστηριοποιήθηκε ιδιαίτερα στις αγοραπωλησίες πλοίων capesize.
Τον περασμένο Μάιο, πούλησε έναντι 31,1 εκατομμυρίων δολ. το 179.000 τόνων «Aristofanis», που ναυπηγήθηκε το 2011 από την Sungdong, στην Navios Maritime Partners, της οποίας επικεφαλής είναι η Αγγελική Φράγκου. Ο κ. Μαρινάκης αγόρασε το πλοίο το 2016 έναντι 21,25 εκατομμυρίων δολ.
Πέρσι τον Αύγουστο πούλησε το «αδελφό» πλοίο Asterix που ναυπηγήθηκε το 2010 στον ίδιο αγοραστή έναντι 29,5 εκατομμυρίων δολ. Είχε αγοραστεί ως «ER Boston» από την ER Schiffahrt τον Σεπτέμβριο του 2016 έναντι 20,5 εκατομμυρίων δολ….»