Ποιος θέλησε να βουλιάξει το πλοίο του Οικονόμου;

Ποιος θέλησε να βουλιάξει το πλοίο του Οικονόμου;

Μια πολύ σοβαρή υπόθεση που αφορά τον εφοπλιστή Οικονόμου, απασχολεί τις τελευταίες ώρες τους εφοπλιστικούς κύκλους.

Όπως πρώτο αποκάλυψε το mononews το Σάββατο, σημειώθηκε έκρηξη στα ύφαλα του πλοίου Vilamoura, που ταξιδεύει με σημαία Μάρσαλ Άιλαντ και ανήκει στη ναυτιλιακή εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου TMS.

Το πλοίο που χτυπήθηκε κοντά στις ακτές της Λιβύης, όπου είχε φορτώσει πετρέλαιο, είναι συνολικής χωρητικότητας 159.000 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2011.

Από τη στιγμή που έγινε γνωστή η έκρηξη πολλά ήταν τα σενάρια που βγήκαν στο φως. Φαίνεται, κατ’ αρχάς ότι το πλοίο χτυπήθηκε με νάρκη που άφησαν δύτες. Πρόκειται δηλαδή για σαμποτάζ, για δολιοφθορά.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η έκρηξη στο πλοίο οφείλεται σε επαφή με ναυτική νάρκη Limpet.

Πρόκειται για νάρκες που η ιστορία τους ξεκινά από τους Royal Marines του Ηνωμένου Βασιλείου. Χρησιμοποιούνται σε ειδικές επιχειρήσεις για την καταστροφή πλοίων καθώς προσαρμόζονται στα ύφαλα με μαγνήτες.

Το ερώτημα που ζητά απάντηση είναι γιατί μπήκε στο στόχαστρο και από ποιους.

Κι εδώ τα σενάρια δίνουν και παίρνουν.

Κάποιες πηγές επιμένουν ότι το πλοίο του Οικονόμου είχε εμπλακεί με μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και κάποιοι θέλησαν να εκδικηθούν.

Άλλα τρία δεξαμενόπλοια στη Βαλτική, στη Τουρκία και στην Ιταλία έχουν χτυπηθεί για το λόγο αυτό.

Σύμφωνα με όσα έχουν καταγραφεί από τα διεθνή μέσα και τα τέσσερα δεξαμενόπλοια έχουν μεταφέρει νόμιμα ρωσικό πετρέλαιο.

Να είναι άραγε… αμερικανικά αντίποινα ή κρύβεται κάτι άλλο;

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου συμπεριλαμβάνεται μαζί με άλλες τέσσερις ελληνόκτητες εταιρείες στη λίστα των χορηγών πολέμου της Ουκρανίας, χωρίς βέβαια να έχει κατηγορηθεί ποτέ για κάτι.

Συμφωνία για δύο νέα πλοία από τον Οικονόμου

Βέβαια, επειδή η ζωή και οι business συνεχίζονται, να σας πω και για ένα deal που έκλεισε πρόσφατα ο Γιώργος Οικονόμου.

Συγκεκριμένα, ναύλωσε τα ελληνικής διαχείρισης Degas και Caspar, μεταφορικής ικανότητας 299.000 dwt (και τα δύο κατασκευής 2022), για ένα έτος με ημερήσιο ναύλο 56.000 δολάρια το καθένα.

Το ποσό αυτό είναι αισθητά αυξημένο σε σύγκριση με την τελευταία συμφωνία των 52.000 δολαρίων στα μέσα Ιουνίου, πριν την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν και την εκτόξευση των spot ναύλων πάνω από τις 110.000 δολάρια ημερησίως από τον Περσικό Κόλπο.

Οι δουλειές για τους Έλληνες εφοπλιστές έχουν αυξηθεί σημαντικά τον τελευταίο καιρό και γι’ αυτό αγοράζουν ή ενοικιάζουν συνεχώς πλοία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *