Τελεσίγραφο από ΗΠΑ και ΕΕ στον Κ.Μητσοτάκη να σταματήσει να στηρίζει τις εφοπλιστικές εταιρείες που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, ορισμένοι εκ των οποίων έχουν στενές., κοινωνικές, σχέσεις με το Μέγαρο Μαξίμου.
Το αίτημα της κυβέρνησης να εξαιρεθούν συγκεκριμένοι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο, από τις κυρώσεις της ΕΕ και των ΗΠΑ μάλλον δεν εισακούστηκαν και όχι μόνο αυτό: Ανάλυση του Διεθνούς Χρηματοπιστωτικού Ινστιτούτου (IIF) της Ουάσιγκτον, που είναι think tank της αμερικανικής κυβέρνησης, κατηγορεί την ελληνική κυβέρνηση ότι «χρηματοδοτεί τον πόλεμο του Πούτιν»!
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Τις τελευταίες εβδομάδες, τρεις μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες με την απειλή της black list. δεν δέχθηκαν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο: Πρόκειται για τις Minerva Marine των Μαρτίνων, Thenamaris, επίσης των Μαρτίνων και TMS Tankers του Οικονόμου οι οποίοι απέρριψαν ρωσικά αιτήματα για φόρτωση πλοίων.
Ήδη οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν τις πρώτες κυρώσεις σε ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στην Τουρκία και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα τον Οκτώβριο γιατί μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο σε τιμή υψηλότερη από το όριο των 60 δολαρίων ανά βαρέλι που είχαν ορίσει τα δυτικά κράτη.
Στη συνέχεια άλλα τρία πλοία τέθηκαν υπό κυρώσεις.
Πώς αντέδρασαν οι Έλληνες εφοπλιστές και αυτοί που έκοψαν τα συμβόλαια και οι άλλοι;
Πουλάνε στην Ρωσία απ’ευθείας τα τάνκερ τους, με μυστικές ρήτρες που προβλέπουν επαναγορά, αν αρθούν οι κυρώσεις!
«Καθημερινά οι Έλληνες ολιγάρχες του εφοπλισμού πουλάνε δεξαμενόπλοια στον ρωσικό “σκιώδη” στόλο του Πούτιν, με την ΕΕ να κάνει τα “στραβά μάτια”», όπως προκύπτει από τα στατιστικά δεδομένα.
Σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων του ερευνητικού κέντρου CREA (Centre for Research on Energy and Clean Air), τον πρώτο μήνα μετά το εμπάργκο έγιναν 689 μεταφορές καυσίμων από τα ρωσικά λιμάνια, με τις 100 να έχουν προορισμό κάποιο λιμάνι της ΕΕ. 250 εξαγωγές πραγματοποιήθηκαν από ευρωπαϊκά, εκ των οποίων 161 από ελληνικά τάνκερ.
Τα δρομολόγια των Ελλήνων εφοπλιστών έγιναν με πλοία χωρητικότητας 12 εκατ. μετρικών τόνων, το οποίο αποτελεί πάνω από το 32% των τάνκερ που μετέφεραν ρωσικά καύσιμα την περίοδο 5 Δεκεμβρίου 2022 – 5 Ιανουαρίου 2023.
Η κυριαρχία των Ελλήνων εφοπλιστών στις εξαγωγές ρωσικών καυσίμων μετά τις κυρώσεις προκύπτει από το γεγονός ότι στις 10 ευρωπαϊκές εταιρείες με τις μεγαλύτερες μεταφορές από τα ρωσικά λιμάνια, οι 8 είναι ελληνικές.
Προηγούνται η ναυτιλιακή Minerva Marine (συμφερόντων Ανδρέα Μαρτίνου), TMS Tankers (συμφερόντων Γιώργου Οικονόμου) και η Eastern Mediterranean (συμφερόντων Θανάση Μαρτίνου), για να ακολουθήσουν οι Thenamaris Ships Management (συμφερόντων Νικόλα Μαρτίνου), Sea Trade Marine, Ancora Investment Trust (συμφερόντων οικογένειας Βερνίκου και Παράσχη), Marine Trust (συμφερόντων Δημήτρη Προκοπίου), Dynacom και Dynagas (συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου).
Μεταφορές καυσίμων από ρωσικά λιμάνια συνεχίζουν να κάνουν και οι εφοπλιστές με συμμετοχή σε μίντια. Τον πρώτο μήνα μετά το εμπάργκο η Avin International (συμφερόντων Βαρδή Βαρδινογιάννη) έκανε δύο δρομολόγια με πλοία χωρητικότητας 270.000 ΜΤ, ενώ τάνκερ της KYKLADES MARITIME (συμφερόντων Ιωάννη Αλαφούζου) έκανε μια μεταφορά ρωσικών καυσίμων με πλοίο που ξεκίνησε από τη Ρωσία στις 3 Ιανουαρίου, έχοντας για προορισμό την Τουρκία.