UPD 11:30
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Τη λήξη των ερευνών στη Βόρεια Θάλασσα, στην περιοχή όπου ναυάγησε φορτηγό πλοίο ύστερα από σύγκρουση με άλλο σκάφος, ανακοίνωσαν οι γερμανικές υπηρεσίες διάσωσης με τον απολογισμό των θυμάτων να παραμένει στον έναν νεκρό, τέσσερις αγνοούμενους και δύο διασωθέντες.
Οι έρευνες για τον εντοπισμό των ναυτικών «ανεστάλησαν τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη» και «δεν θα επαναληφθούν» σήμερα, όπως ανέφερε σε ανακοίνωση η γερμανική υπηρεσία διάσωσης στη θάλασσα (DGzRS).
Κατά τη διάρκεια της νύχτας πολλά μέσα –σκάφη και ελικόπτερα– ερεύνησαν «διεξοδικά» τη θαλάσσια περιοχή του ναυαγίου αλλά η επιχείρηση αυτή, σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, «δεν απέδωσε κανένα αποτέλεσμα», σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Χθες τα ξημερώματα, δύο φορτηγά πλοία συγκρούστηκαν στα ανοικτά των γερμανικών ακτών, σε απόσταση 22 χλμ νοτιοδυτικά του νησιού Χέλγκολαντ, για αδιευκρίνιστη έως τώρα αιτία.
Η σύγκρουση είχε ως αποτέλεσμα να βυθιστεί ένα από τα δύο πλοία, το οποίο είχε επταμελές πλήρωμα. Στις πρώτες ώρες μετά το ναυάγιο, δύο άνθρωποι διασώθηκαν και ένας ανασύρθηκε νεκρός. Συνεχίζει να αγνοείται η τύχη τεσσάρων ανθρώπων.
Εκτός από τις έρευνες στην επιφάνεια, χθες έγιναν έρευνες και από δύτες στο βυθισμένο πλοίο χωρίς όμως να εντοπιστούν οι αγνοούμενοι.
Το “Verity”, μήκους 91 μέτρων με βρετανική σημαία, βυθίστηκε περίπου στα 30 μέτρα. Ήταν φορτωμένο με χάλυβα και είχε καύσιμα περίπου 1.300 κυβικών μέτρων. Το “Verity” έπλεε από τη Βρέμη και κατευθυνόταν στην αγγλική πόλη Ίμινγκχαμ.
Το άλλο πλοίο που ενεπλάκη στη σύγκρουση, το “Polesie”, έφθασε στο Κουξχάφεν, στη βορειοδυτική Γερμανία, σήμερα στις 4 τα ξημερώματα (05.00 ώρα Ελλάδας), αφού συμμετείχε χθες στις επιχειρήσεις διάσωσης.
Το “Polesie”, μήκους 190 μέτρων, ήταν νηολογημένο στις Μπαχάμες. Με 22 επιβαίνοντες έπλεε πριν από το ατύχημα από το γερμανικό λιμάνι του Αμβούργου προς τη Λα Κορούνια της Ισπανίας.
Τελευταία ενημέρωση για τη σύγκρουση δύο φορτηγών πλοίων| Απαισιόδοξες οι Αρχές
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση, στο VERITY επέβαιναν 7 μέλη του πληρώματος, εκ των οποίων 2 διασώθηκαν, 1 βρέθηκε νεκρό ενώ 4 αγνοούνται.
Οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή είναι δυσμενείς με τις αρχές να εμφανίζονται απαισιόδοξες για το αν θα βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι.
Να θυμίσουμε ότι το φορτηγό πλοίο VERITY συγκρούστηκε με το φορτηγό πλοίο POLESIE περίπου στις 03:00 UTC στις 24 Οκτωβρίου στο German Bight περίπου 16 ναυτικά μίλια βόρεια του νησιού Langeoog, στα νησιά της Ανατολικής Φριζίας.
Το VERITY ήταν εν πλω από τη Βρέμη προς το Ιμιχγαμ, και το POLESIE εν πλω από το Αμβούργο προς τη Λα Κορούνια της Ισπανίας.
Το VERITY βυθίστηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση, και το τελευταίο σήμα από το AIS ελήφθη περίπου στις 0315 UTC, ενώ το POLESIE σταμάτησε και από τις 0840 UTC συμμετέχει στην επιχείρηση έρευνα και διάσωσης.
Υπάρχει ένας αριθμός σωστικών και βοηθητικών σκαφών, καθώς και ένα κρουαζιερόπλοιο στην περιοχή, που εμπλέκονται στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.
Φαίνεται ότι το VERITY ήταν υποχρεωμένο να αλλάξει πορεία και να φυλάξει το POLESIE, αλλά δεν τοπ έκανε εγκαίρως ώστε να αποφύγει τη σύγκρουση.
Ο επικεφαλής της διοίκησης ατυχημάτων, Ρόμπι Ρένερ, δήλωσε ότι θα κάνουν «ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να σώσουν περισσότερους ανθρώπους ζωντανούς».
Ο Ρένερ είπε ότι υπήρχε πιθανότητα το πλήρωμα που είχε χαθεί να «παγιδευτεί στο κύτος» και δύτες στάλθηκαν για να καθαρίσουν τα συντρίμμια.
Ωστόσο, η προσπάθεια έρευνας και διάσωσης διακόπηκε το βράδυ της Τετάρτης καθώς ο καιρός επιδεινώθηκε, δήλωσε η γερμανική ακτοφυλακή.
Οι αξιωματούχοι είπαν ότι «πολλοί επιχειρησιακοί πόροι» χτένισαν απεγνωσμένα την περιοχή πριν διακοπεί η έρευνα.
«Η έρευνα για τους τέσσερις αγνοούμενους ναυτικούς από το βυθισμένο «Verity» σταμάτησε το βράδυ της Τετάρτης», ανέφερε.
«Η επιφανειακή έρευνα δεν θα ξαναρχίσει σήμερα.
«Η διοίκηση συμβάντος θα αποφασίσει το πρωί ποια μέτρα μπορούν να ληφθούν γύρω από τον τόπο του ατυχήματος κατά τη διάρκεια της ημέρας».
Δύο άνδρες που διασώθηκαν νωρίτερα μεταφέρθηκαν και οι δύο στο νοσοκομείο αφού έλαβαν θεραπεία σε πλοία διάσωσης.
Η θερμοκρασία του νερού τη στιγμή της σύγκρουσης ήταν 12 C, στην οποία οι άνθρωποι μπορούν να επιβιώσουν για περίπου 20 ώρες.
Οι πιθανότητες επιβίωσης στη βάναυση Βόρεια Θάλασσα εξαρτώνται από τη σωματική υγεία του θύματος και από το αν έχει σωσίβια ή στολές προστασίας από το κρύο .
Το ανατριχιαστικό πλάνα GPS αποκάλυψε τη στιγμή που το Verity συγκρούστηκε με το Polesie.
Το Polesie μπορούσε να φανεί να συνεχίζει προς τα εμπρός πριν γυρίσει και φαίνεται να κατευθύνεται πίσω από το σημείο όπου χτύπησε το βρετανικό πλοίο.
Το Marine Traffic δείχνει το Polesie κοντά στο σημείο της σύγκρουσης με τη θέση του να ενημερώνεται συχνά – αλλά το Verity φαίνεται να μην έχει στείλει σήμα μετά τη συντριβή.
Ένας εκπρόσωπος της P&O είπε στη Sun το κρουαζιερόπλοιό τους Iona συμμετείχε στην αναζήτηση επιζώντων στη Βόρεια Θάλασσα.
Παρείχαν επίσης ιατρική βοήθεια σε όποιον είχε ανάγκη, αλλά το καταδρομικό έχει εγκαταλείψει έκτοτε το σημείο της συντριβής.
Οι Βρετανοί επιβάτες του καταδρομικού P&O Iona ξύπνησαν 45 λεπτά αργότερα από μια ανακοίνωση του συστήματος PA που αποκάλυψε ότι το πλήρωμά του βοηθούσε στον εντοπισμό των αγνοουμένων.
Ο εργάτης του καταστήματος Rhys Johnson, 24 ετών, από το Hampshire, είπε στη Sun: «Υπήρχαν ελικόπτερα, σκάφη έρευνας και δύο από τα RHIB μας που βοηθούσαν.
«Ξεκινήσαμε για το Ρότερνταμ από το Αμβούργο χθες και ήμασταν περίπου 200 μέτρα μακριά από τα πλοία. Είναι απίστευτα οδυνηρό.
«Όλοι εδώ είναι λυπημένοι και ανήσυχοι και σε κατάσταση πανικού».
Εκπρόσωπος της P&O Cruises δήλωσε: «Το περιστατικό είναι σε εξέλιξη και η συνεργασία της Iona είναι σύμφωνη με το διεθνές ναυτικό δίκαιο καθώς και με τις ηθικές και νομικές υποχρεώσεις της εταιρείας».
Πολλά άλλα πλοία διάσωσης και ένα ελικόπτερο του γερμανικού πολεμικού ναυτικού βρίσκονται επίσης στη σκηνή βοηθώντας στην αποστολή για τον εντοπισμό του πληρώματος.
Το Verity και το Polesie συγκρούστηκαν περίπου 14 μίλια μακριά από τη νότια ακτή της Heligoland, στη Γερμανία – παραμένει ασαφές πώς εξελίχθηκε η σύγκρουση.
Το Polesie κατάφερε να παραμείνει στη ζωή με 22 επιβαίνοντες, οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες δεν έχουν τραυματιστεί.
Η Heligoland λειτουργεί ως κεντρική διοίκηση της Γερμανίας για θαλάσσιες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, από όπου στάλθηκε το σωστικό πλοίο Hermann Marwede για να συντονίσει την έρευνα.
+ There are no comments
Add yours