Πώς μια απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας ευνόησε τα Τουρκικά ναυπηγεία
Ο νέος κανονισμός, που προώθησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, επί υπουργίας Γιάννη Πλακιωτάκη, για τις ρυμουλκήσεις πλοίων, επικρίθηκε έντονα από πλοιοκτήτες εταιρειών ρυμουλκών και ναυαγοσωστικών σκαφών.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Υπήρξε μάλιστα και μεσολάβηση του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος προκειμένου να δοθεί μια μεταβατική περίοδο ώστε να δοθεί χρόνος σε εταιρείες που δεν διέθεταν ρυμουλκά με τις νέες σύγχρονες απαιτήσεις να αποκτήσουν είτε με αγορές είτε με ναυπηγήσεις νέα ρυμουλκά.
Το αποτέλεσμα ήταν από την ψήφιση του Προεδρικού Διατάγματος 82/2022, πλοιοκτήτες ρυμουλκών να προσφύγουν σε Τουρκικά ναυπηγεία για κατασκευάσουν δέκα ρυμουλκά, που η συνολική τους αξία προσεγγίζει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Το παράδοξο σε αυτή την υπόθεση είναι ότι η Τουρκική κυβέρνηση, ψήφισε νόμο με τον οποίο προβλέπει ότι για να εγκατασταθεί μια εταιρεία στην Τουρκία και να λειτουργήσει υπηρεσίες ρυμούλκησης και ναυαγιαίρεσης, υποχρεωτικά θα πρέπει να διαθέτει νεότευκτο ρυμουλκό, το οποίο θα κατασκευαστεί σε ναυπηγείο της Τουρκίας, θα υψώσει την Τουρκική σημαία και θα απασχολεί Τούρκους ναυτικούς.
Δεν γνωρίζω αν οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί και πολιτικοί γνώριζαν τι ίσχυε στην Τουρκία, το σίγουρο είναι ότι δεν αντιλήφθηκαν ότι με την νομοθεσία που προώθησαν ευνόησαν την Τουρκική ναυπηγική βιομηχανία.
Ας πρόσεχαν, θα μου πείτε.
Όμως, οι επιπτώσεις είναι μεγάλες για τις ελληνικές εταιρείες ρυμουλκών και για την εθνική μας οικονομία.
Aπό τη στήλη wiseman