Spirit Airlines | Καταρρέει εξαιτίας χρεών 3,3 δισ. δολαρίων ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας εξαιρετικά χαμηλού κόστους στη Βόρεια Αμερική

Η Spirit Airlines, μια μεγάλη αμερικανική αεροπορική εταιρεία εξαιρετικά χαμηλού κόστους με έδρα το Dania Beach της Φλόριντα, ετοιμάζεται να καταθέσει αίτηση για προστασία από πτώχευση, αφότου οι διαπραγματεύσεις συγχώνευσης της με την Frontier Airlines κατέρρευσαν, πυροδοτώντας φόβους μεταξύ των επιβατών για μαζικές ακυρώσεις.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Μετά τη δημοσιοποίηση των ειδήσεων για την κατάρρευση της συγχώνευσης, η τιμή της μετοχής της προβληματικής αεροπορικής εταιρείας, του μεγαλύτερου αερομεταφορέα εξαιρετικά χαμηλού κόστους στη Βόρεια Αμερική, έπεσε κατακόρυφα κατά 45 τοις εκατό μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, διαγράφοντας αγοραία αξία εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων.

Η αεροπορική εταιρεία βρίσκεται σε τελικές διαπραγματεύσεις με τους κατόχους ομολόγων για ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης προκειμένου να εξασφαλίσει την υποστήριξη βασικών πιστωτών, ανέφερε εχθές το βράδυ η Wall Street Journal. Οφείλει περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Spirit θα μπορούσε να προχωρήσει με την πτώχευση εντός των επόμενων εβδομάδων, ανέφεραν στο WSJ πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Ήδη φέτος μείωσε τα σχέδια ανάπτυξης, έδωσε άδειες στο προσωπικό και υπέγραψε σχέδιο για την πώληση 23 αεροπλάνων. Αναμένεται ότι η Spirit θα καταθέσει αίτηση για το Κεφάλαιο 11, μια μορφή πτώχευσης που θα της επιτρέψει να συνεχίσει να λειτουργεί καθώς θα προσπαθεί να περικόψει τα χρέη της.

Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει σημαντικές μειώσεις στα δρομολόγια και το προσωπικό. Εάν οι προσπάθειες μείωσης του κόστους αποτύχουν, η αεροπορική εταιρεία μπορεί να αντιμετωπίσει την προοπτική πλήρους διακοπής λειτουργίας.

Ο αμερικανικός αερομεταφορέας χάνει χρήματα παρά την έντονη ταξιδιωτική ζήτηση. Οι προθεσμίες πληρωμών ενός μέρους του τεράστιου χρέους του, ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αναμένεται να λήξει σύντομα -συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων εξασφαλισμένων ομολόγων που λήγουν σε λιγότερο από ένα χρόνο.

Τον περασμένο μήνα, η Spirit είπε ότι θα απολύσει περίπου 330 πιλότους στις 31 Ιανουαρίου ως μέρος των προσπαθειών της να μειώσει το κόστος και να ενισχύσει τα οικονομικά της. Η ίδια δεν έχει καταγράψει κέρδη τα τελευταία πέντε από τα έξι τρίμηνα, εγείροντας αμφιβολίες για την ικανότητά της να διαχειριστεί τις επικείμενες λήξεις του χρέους.

Η Spirit παλεύει με απώλειες και μείωση εσόδων από την περίοδο της πανδημίας. Στην πραγματικότητα, ενώ μπορεί να είχε κέρδη κάποια τρίμηνα, δεν είχε ετήσια κέρδη από τότε ακόμη και πριν από την πανδημία.

Στη συνέχεια, καθώς οι ταξιδιώτες άρχισαν για άλλη μια φορά να γεμίζουν τους ουρανούς, πολλοί στράφηκαν σε μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες, αφήνοντας την Spirit και άλλες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους να αγωνίζονται να αποκτήσουν βάση στην αγορά.

Η Frontier Airlines και η Spirit Airlines σχεδίαζαν για πρώτη φορά να συγχωνευθούν το 2022, αλλά η JetBlue Airways προσήλθε με υψηλότερη προσφορά. Αυτό κέρδισε τους μετόχους της Spirit.

Τα στελέχη της Spirit είδαν τη συγχώνευση με την JetBlue ως έναν τρόπο για να ανακτήσουν ένα μερίδιο αγοράς, αλλά το Υπουργείο Δικαιοσύνης υποστήριξε ότι μια τέτοια συμφωνία θα παραβίαζε τους αντιμονοπωλιακούς νόμους και ένας δικαστής συμφώνησε. Ο ίδιος αποφάσισε τον Ιανουάριο ότι η συγχωνευμένη εταιρεία θα βλάψει τους ταξιδιώτες που βασίζονται στους χαμηλούς ναύλους της Spirit και είπε ότι θα μειώσει τον ανταγωνισμό. Ως αποτέλεσμα, η JetBlue αποσύρθηκε από μια συμφωνία συγχώνευσης.

Η Spirit ήταν σε συνομιλίες με τη Frontier ξανά τον Οκτώβριο, καθώς ήλπιζε να αναζωογονήσει τις συζητήσεις για τις συγχωνεύσεις. Αλλά ο Frontier απομακρύνθηκε. Από την αρχή του έτους, οι μετοχές της υποχώρησαν περισσότερο από 86%.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *