Tsakos Energy Navigation: Αυξημένα κέρδη κατά 430% ανακοίνωσε ο Ν.Τσάκος

Tsakos Energy Navigation
Tsakos Energy Navigation: Αυξημένα κέρδη κατά 430% ανακοίνωσε ο Ν.Τσάκος

Στα 55,2 εκατ. δολάρια τα κέρδη της Tsakos Energy Navigation το α΄εξάμηνο του έτους – Τι δήλωσε ο πρόεδρος της Νίκος Τσάκος για την ναυλαγορά και την μερισματική της πολιτική

Κέρδη αυξημένα κατά 430% παρουσίασε η εισηγμένη στην αμερικανική αγορά Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ) το α’ εξάμηνο του 2020 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2019.

Αναμφισβήτητα το 2020 ήταν μία χρυσή χρονιά για τα δεξαμενόπλοια με τους ναύλους για κάποιες κατηγορίες να αγγίζουν τα 300.000 δολάρια έστω και για μία ημέρα. Οι λόγοι ήταν η κόντρα μεταξύ Ρωσίας και Αραβικών Εμιράτων που οδήγησε σε ιστορικά χαμηλά την τιμή του πετρελαίου με τα κράτη να στοκάρουν τεράστιες ποσότητες και τα πλοία να μη φθάνουν για να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση.

Ειδικότερα η Tsakos Energy Navigation είχε κέρδη 55,2 εκατ. δολάρια έναντι 10,43 με το μεγαλύτερο μέρος τους να καταγράφεται το β’ τρίμηνο του 2020 ήτοι 33,27 εκατ. δολάρια, ποσοστό 60,%. Το β΄τρίμηνο του 2019 η εταιρεία είχε παρουσιάσει ζημιές.

Όπως επεσήμανε ο Νίκος Τσάκος πρόεδρος της Tsakos Energy Navigation «ελπίζουμε να πετύχουμε ρεκόρ έτους» για να προσθέσει:
«Μπορεί το γ ΄τρίμηνο να εμφανίζει σημάδια επιβράδυνσης αλλά αυτό είναι εποχικό. Επίσης είμαστε αντιμέτωποι με το πρόβλημα της αλλαγής πληρωμάτων και το γενικότερο θέμα της παγκόσμιας πανδημίας. Ωστόσο υπάρχουν πολύ καλές ενδείξεις ότι η ναυλαγορά θα επιστρέψει σε μεγάλο βαθμό στην κανονικότητα έως το τέλος του 2020».

Ο Νίκος Τσάκος επεσήμανε ότι η Tsakos Energy Navigation αύξησε το μέρισμα που διανέμει στους μετόχους της τον περασμένο Ιούνιο και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα διατηρήσει την ισχυρή μερισματική της πολιτική και στην επόμενη διανομή, τον Δεκέμβριο.

Το α’ εξάμηνο η Tsakos Energy Navigation παρέλαβε τρία δεξαμενόπλοια, δύο aframax και ένα suezmax, και περιμένει μέχρι το τέλος του έτους ένα ακόμη suezmax στο τέταρτο τρίμηνο. Όλα σε μακροχρόνια ναύλωση. Παράλληλα τεσσάρων δεξαμενόπλοια με μέσο όρο ηλικίας τα 14 έτη, εκσυγχρονίζοντας τον στόλο της.

Για τα επόμενα πέντε χρόνια τα δεξαμενόπλοια της εταιρείας είναι ναυλωμένα σε μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες.

Ο στόλος της Tsakos Energy Navigation αποτελείται από 65 πλοία διπλού τοιχώματος. Ο μικτός στόλος περιλαμβάνει δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων και LNG με συνολική μεταφορική ικανότητα άνω των 8 εκατομμύριων dwt.

Η Tsakos Energy Navigation έχει βάλει παραγγελίες στο ναυπηγεία Hyundai της Νοτίου Κορέας για τη ναυπήγηση τριών δεξαμενόπλοιων Suezmax DP2. Πρόκειται για δεξαμενόπλοια Dynamic Position που είναι ειδικά ναυπηγημένα για να κάνουν πετρέλευση απο πλατφόρμες εξόρυξης – offshore. Τα πλοία όταν πέσουν στο νερό θα χρονοναυλωθούν άμεσα με τα συνολικά έσοδα για την εταιρεία να ανέρχονται στα 250 εκατομμύρια δολάρια.

Ποιος είναι ο Ν. Τσάκος, Ιδρυτής της Tsakos Energy Navigation

Ο Νικόλαος Τσάκος (Αθήνα, 1963) είναι εφοπλιστής. Είναι ο Ιδρυτής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της “Tsakos Energy Navigation ( TEN ) Limited”, μιας εταιρείας η οποία είναι η μακροβιότερη Ελληνική εταιρία στο Αμερικανικό χρηματιστήριο.

Ο Νικόλας Τσάκος προέρχεται από μια παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια με καταγωγή από το νησί της Χίου, συγκεκριμένα από τα Καρδάμυλα. Είναι γιός του καπετάνιου και εφοπλιστή Παναγιώτη Τσάκου. Έργάζεται στο ναυτιλιακό κλάδο από το 1981 και έχει περάσει συνολικά δύο χρόνια στη θάλασσα. Από το 1982 έως το 1985, διετέλεσε Διευθυντής Ναυτιλίας και Operations της Tsakos Shipping & Trading Ltd στις ΗΠΑ, με έμφαση στον τομέα της υπεράκτιας παραγωγής ενέργειας στην Κεντρική Αμερική και τις ΗΠΑ.

Έλαβε πτυχίο BA στα Οικονομικά και τις Πολιτικές Επιστήμες από το Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης το 1985 και το μεταπτυχιακό του Masters στη Ναυτιλία και τα Οικονομικά από το Business School του Πανεπιστημίου “City” του Λονδίνου, το 1987. Ο Νικόλας Τσάκος υπηρέτησε ως αξιωματικός στο Ελληνικό Ναυτικό το 1988. Είναι παντρεμένος με τη σχεδιάστρια μόδας Σήλια Κριθαριώτη και έχουν τρία παιδιά

Η ΤEN, η εταιρεία που ίδρυσε, εισήχθη αρχικά στη νορβηγική χρηματιστηριακή αγορά, Όσλο Bors, το 1993 και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (με NYSE σύμβολο:TNP) από τον Μάρτιο του 2002.

Τον Δεκέμβρη του 2015 η ΤΕΝ είχε υπό την ιδιοκτησία και διαχείρησή της ένα στόλο από 48 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων του πετρελαίου και αργού πετρελαίου ναυλωμένα σε εθνικές, μεγάλες και άλλες ανεξάρτητες πετρελαϊκές εταιρείες και διυλιστήρια με ναυλοσύμφωνα μακροπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα, συμπεριλαμβανομένου και ενός πλοίου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (με έτος κατασκευής το 2007) και δύο δεξαμενόπλοια τύπου “DP2 shuttle suezmax” (με έτος κατασκευής το 2013).

Τον Μάιο του 2019 υπέγραψε, μέσω του Ομίλου Τσάκος, υπέρ της εκστρατείας του εφοπλιστή Philippe Louis-Dreyfus που επιζητεί την θέσπιση ανώτατων ορίων μέσης ετήσιας ταχύτητας για τα containerships, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν ευπαθή αγαθά ταχύτερα όταν χρειάζεται, και ορίων απόλυτης μέγιστης ταχύτητας για τα υπόλοιπα είδη πλοίων, κάτι που θα οδηγήσει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Ο Νικόλας Τσάκος, είναι ο συνιδρυτής, μαζί με τον Καπετάνιο Παναγιώτη Ν. Τσάκο, του ιδρύματος “Μαρία Τσάκου” (το όνομά της αποβιώσασας αδελφής του), μιας φιλανθρωπικής οργάνωσης για την ευημερία και την εκπαίδευση των νέων ταλαντούχων ανδρών και γυναικών, με έμφαση στις θαλάσσιες μελέτες και παράδοση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

shares