Ο Όμιλος Τσάκου έχει επενδύσει και στη μαρίνα της Χίου μαζί με τον Όμιλο επιχειρήσεων ΤΕΦΑ με ποσοστά από 50% αλλά και σε κοντινό ναυπηγείο σκαφών σε μία επενδυτική λογική συνέργειας μεταξύ των δύο χώρων.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!κείμενο Μηνάς Τσαμόπουλος
Τα σχέδια προβλέπουν οι θέσεις στη μαρίνα να αυξηθούν έως 180 και να κατασκευαστούν κτήρια συνολικής επιφάνειας 6.000 τ.μ. με το 60% να είναι στο ισόγειο. Θα δημιουργηθούν πολυχώροι για εμπορική χρήση ώστε να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης, πρόσβαση στους κατοίκους. ειδικοί χώροι για τα παιδιά. Όπως ενημερώθηκε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος ο οποίος επισκέφθηκε τη μαρίνα, αναμένεται μέχρι τέλος του 2020 να έχουν δοθεί οι αδειοδοτήσεις,για να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου μεταξύ Μαρτίου και με Ιουνίου του 2021 και να δοθεί σε χρήση στα μέσα του 2022.
Λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω, στον Θόλο, είναι το ναυπηγείο-καρνάγιο για επισκευές σκαφών και διαχείμαση. Έχει σήμερα τη δυνατότητα για 110 σκάφη, με την προοπτική να φθάσουν τα 200 αφού απομακρυνθούν τα εγκαταλελειμμένα και γίνουν κάποια έργα “εσωτερικής επέκτασης”. Ήδη υπάρχει λίστα αναμονής 15 σκαφών για να βγουν στη στεριά του καρνάγιου για τον χειμώνα. Οι ιδιοκτήτες στην πλειοψηφία τους είναι Γάλλοι με τους Έλληνες να αντιπροσωπεύουν το 15%.
Με το ναυπηγείο αυτό δεν θα επιβαρυνθεί η μαρίνα και η γύρω οικιστική περιοχή από εργασίες.
“Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν περισσότερα των 10.000 επαγγελματικών σκαφών που προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους με πλήρωμα εμπειρικής εκπαίδευσης και υποδομής, εκτός λίγων εξαιρέσεων, ανήκουν σε περασμένες εποχές.
Η δραστηριότητα περί του θαλασσίου τουρισμού αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς, καθώς πολλά νέα σκάφη έχουν έρθει στην χώρα μας έπειτα από την ένταξη εταιρειών σε προγράμματα επιχορήγησης ΕΣΠΑ κλπ καθώς και αρκετός κόσμος απασχολείται στην διαχείριση, συντήρηση, ασφάλιση, επισκευή, λειτουργία κ.α.” τονίζουν στελέχη της αγοράς και προσθέτουν:
“ Οι επαγγελματίες του χώρου οφείλουν να συνδυάσουν την ναυτική παράδοση του τόπου μας, με την ναυτική τέχνη των προγόνων μας, τις ξενοδοχειακές γνώσεις για την φιλοξενία των επισκεπτών μας και την τεχνοκρατική διαχείριση μίας τόσο σύνθετης μορφής επιχείρησης. Σήμερα δυστυχώς τέτοιου είδους σχολές δεν υφίστανται στην χώρα μας και το προϊόν συνεχίζει να μένει άγνωστο στο ευρύ κοινό.
Η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του Ομίλου Τσάκου στην Χίο έχει αυτό το σκοπό, μέσω ενός δικτύου, ξενοδοχειακής εγκατάστασης, μαρίνας, καρνάγιου και Ναυτικού Λυκείου και τις συνέργειες με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, να εκπαιδευτούν στο σύνολο τους τα νέα παιδιά ώστε να είναι σε θέση να επενδύσουν και σε αυτό τον κλάδο εργασίας”.
Ποιος είναι ο Παναγιώτης Τσάκος
Ο Παναγιώτης Τσάκος είναι Έλληνας εφοπλιστής και επιχειρηματίας. Γεννήθηκε στα Καρδάμυλα της Χίου το 1936.Είναι καπετάνιος και ιδρυτής του φιλανθρωπικού ιδρύματος “Μαρία Τσάκος”. Είναι παντρεμένος με την Ειρήνη Σάρογλου-Τσάκου και είναι πατέρας του Νικόλαου Τσάκου.
Το 1970 απέκτησε το πρώτο του πλοίο, το «M/V IRENES STAR», και μαζί με μια μικρή ομάδα επενδυτών που απαρτίζονταν κυρίως από φίλους και συγγενείς, ίδρυσε την εταιρεία “Tsakos Shipping & Trading S.A.”, η οποία σήμερα αποτελεί τον κορμό του Ομίλου εταιρειών “ΤΣΑΚΟΣ”. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1975, απέκτησε τα ναυπηγεία “Regusci y Voulminot”, στο Μοντεβιδέο της Ουρουγουάης.
Το 1978, ίδρυσε το ίδρυμα “Μαρία Τσάκος”, στην Ουρουγουάη. Στην Χίο, ίδρυσε το ίδρυμα “Μαρία Τσάκος” το 2008, το “Σπίτι της Μαρίας” το 2013 στα Καρδάμυλα και το ΕΠΑΛ «Τσάκος Ελληνικά Εκπαιδευτήρια Ναυτικών Σπουδών» το 2018.
Ποιος είναι ο Νικόλαος Τσάκος
Ο Νικόλαος Τσάκος (Αθήνα, 1963) είναι εφοπλιστής. Είναι ο Ιδρυτής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της “Tsakos Energy Navigation ( TEN ) Limited”, μιας εταιρείας η οποία είναι η μακροβιότερη Ελληνική εταιρία στο Αμερικανικό χρηματιστήριο.
Ο Νικόλας Τσάκος προέρχεται από μια παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια με καταγωγή από το νησί της Χίου, συγκεκριμένα από τα Καρδάμυλα. Είναι γιός του καπετάνιου και εφοπλιστή Παναγιώτη Τσάκου. Έργάζεται στο ναυτιλιακό κλάδο από το 1981 και έχει περάσει συνολικά δύο χρόνια στη θάλασσα. Από το 1982 έως το 1985, διετέλεσε Διευθυντής Ναυτιλίας και Operations της Tsakos Shipping & Trading Ltd στις ΗΠΑ, με έμφαση στον τομέα της υπεράκτιας παραγωγής ενέργειας στην Κεντρική Αμερική και τις ΗΠΑ.
Έλαβε πτυχίο BA στα Οικονομικά και τις Πολιτικές Επιστήμες από το Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης το 1985 και το μεταπτυχιακό του Masters στη Ναυτιλία και τα Οικονομικά από το Business School του Πανεπιστημίου “City” του Λονδίνου, το 1987. Ο Νικόλας Τσάκος υπηρέτησε ως αξιωματικός στο Ελληνικό Ναυτικό το 1988. Είναι παντρεμένος με τη σχεδιάστρια μόδας Σήλια Κριθαριώτη και έχουν τρία παιδιά
Η ΤEN, η εταιρεία που ίδρυσε, εισήχθη αρχικά στη νορβηγική χρηματιστηριακή αγορά, Όσλο Bors, το 1993 και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (με NYSE σύμβολο:TNP) από τον Μάρτιο του 2002.
Τον Δεκέμβρη του 2015 η ΤΕΝ είχε υπό την ιδιοκτησία και διαχείρησή της ένα στόλο από 48 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων του πετρελαίου και αργού πετρελαίου ναυλωμένα σε εθνικές, μεγάλες και άλλες ανεξάρτητες πετρελαϊκές εταιρείες και διυλιστήρια με ναυλοσύμφωνα μακροπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα, συμπεριλαμβανομένου και ενός πλοίου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (με έτος κατασκευής το 2007) και δύο δεξαμενόπλοια τύπου “DP2 shuttle suezmax” (με έτος κατασκευής το 2013).
Τον Μάιο του 2019 υπέγραψε, μέσω του Ομίλου Τσάκος, υπέρ της εκστρατείας του εφοπλιστή Philippe Louis-Dreyfus που επιζητεί την θέσπιση ανώτατων ορίων μέσης ετήσιας ταχύτητας για τα containerships, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν ευπαθή αγαθά ταχύτερα όταν χρειάζεται, και ορίων απόλυτης μέγιστης ταχύτητας για τα υπόλοιπα είδη πλοίων, κάτι που θα οδηγήσει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Ο Νικόλας Τσάκος, είναι ο συνιδρυτής, μαζί με τον Καπετάνιο Παναγιώτη Ν. Τσάκο, του ιδρύματος “Μαρία Τσάκου” (το όνομά της αποβιώσασας αδελφής του), μιας φιλανθρωπικής οργάνωσης για την ευημερία και την εκπαίδευση των νέων ταλαντούχων ανδρών και γυναικών, με έμφαση στις θαλάσσιες μελέτες και παράδοση.